Weet je wat het is? Kinderen zijn zo verweven in deze maatschappij, het is zo volkomen normaal en vanzelfsprekend (voor de meeste mensen) dat je kinderen krijgt. Alles in het leven draait om gezinnen met kinderen. Dat merk je overal en altijd. In de gemeente waar je kerkt, in je straat, op je werk, in de supermarkt, op vakantie, op televisie, afijn ik kan nog wel even doorgaan. En het is niet alleen voor nu: het is ook geen opa en oma worden.
En juist datgene wat voor zoveel mensen volkomen vanzelfsprekend is, is des te moeilijker te incasseren voor degenen die dat moeten missen.
Het is bijna niet uit te leggen en het cliche is zo waar: je weet pas echt hoe je het voelt als je het zelf meemaakt.
Maar nogmaals, ik heb ook een leuk leven daarnaast, ik heb zelfs een webwinkel in kinderkameraccessoires, kun je nagaan

(soms is dat ook wel even moeilijk) en tuurlijk vind ik het heerlijk om met m'n man op vakantie te gaan wanneer ik wil en hoe ver ik wil, dat ik kan uitslapen en eindeloos veel andere leuke dingen kan doen in mijn vrije tijd. Maar dat ene, die kinderwens, dat zit er als een venijnig slangetje. En dat venijnige slangetje steekt zo nu en dan ongelofelijk de kop op.
En dan bid ik maar weer tot God of Hij rust wil geven.... en nu heb ik sinds een kort poosje die rust en daar geniet ik van.... wat morgen komt, dat zien we dan wel weer.
Amen