het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

J.A.
Sergeant
Sergeant

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor J.A. » 06 nov 2010 08:58

Ik weet het, dat de kilo's hard kunnen gaan, bij mij 2 per week, dan voel je je niet echt fit :(
Maar het staat ook een keer stil, en dat was bij mij net net...!

Ik heb geen ervaring met kolven, dus mijn kind kreeg alles binnen,
bij mij zat het de volgende voeding er al wel bij, misschien voor de zekerheid als je dat red 2 voedingen wegdoen?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 11 nov 2010 12:02

Zo...het einde lijkt in zicht: de kleine heeft sinds gistermorgen geen borstvoeding meer gehad :( :(
Aan de ene kant vind ik het wel best, maar aan de andere kant is het toch een belangrijke, mooie, heftige periode afsluiten,
en dat vind ik wel moeilijk :)
Ben benieuwd of het idd einde borstvoeding is, of dat ze weer opnieuw begint :D

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 nov 2010 12:48

Houd je het door kolven nog op peil, J.A.? Want als ze niet snel weer begint, heb je op een gegeven moment toch niks meer te bieden? Of denk ik dat verkeerd?

En wat drinkt ze nu i.p.v. borstvoeding? Want dat is met een allergie ook lastig, lijkt me.

Wat ze ook gaat doen, in elk geval heeft ze, ondanks jouw strenge dieet ('k vind het heel knap dat je dat zo lang hebt volgehouden trouwens =D> ) een flinke periode bij jou gedronken!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 11 nov 2010 18:33

Ik heb nooit gekolfd, en nu dus ook niet :wink:

Ze ligt nu weer op bed, zonder bij mij te drinken, wel gewoon appelsap/sinaasappelsap/roosvicee ofzo,
en dan in haar fles of in een beker met rietje! Gaat al best goed!

Dank voor het compliment, nu ik terugkijk ben ik erg blij dat ik voor haar op dieet ben gegaan
en ik haar daarmee geholpen heb :D :D

Ik zit nu al te bedenken wat ik kan gaan eten als ze dus echt besluit om nu te stoppen :oops: :lol:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 nov 2010 15:04

J.A. schreef:Ik heb nooit gekolfd, en nu dus ook niet :wink:

Ze ligt nu weer op bed, zonder bij mij te drinken, wel gewoon appelsap/sinaasappelsap/roosvicee ofzo,

Dank voor het compliment, nu ik terugkijk ben ik erg blij dat ik voor haar op dieet ben gegaan

Ik zit nu al te bedenken wat ik kan gaan eten als ze dus echt besluit om nu te stoppen :oops: :lol:

Nou ik vind dat je dat echt heb verdient!!
Hoe oud is ze precies?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 nov 2010 20:47

sommige mensen ](*,) k was op een verjaardag, we hadden het er over hoe het ging.. dus ik zeg zo: u wel goed, maar wat heeft hij al gehuild, we zijn erachter dat hij ws koemelkallergie heeft... weet je wat die man zegt: Ow.. heb jij ook al last van al die nieuwetijdsdingen? :shock: Dus... ik zo terug... je mag em wel drie weken lenen... geef hem dan maar gewoon de fles... mag jij kijken of hij daar ookecht last van heeft...
tis toch ook niet meer ormaal! ](*,)

of mensen die zeggen... snap niet dat je jezelf de koek af laat pakken ](*,) lekker boeiend... van koek en vreet wordt je alleen maar dik.

Ben er wel achter dat hij gewoon tegen ei en soyaproducten kan, maar melk dus echt niet. Afgelopen week had ik nog een andere verjaardag en me moedr zei dat ze zelf eent aart had gebakken en de verpakking had ze laten staan zodat ik ff konkijken. Dus ik gekeken, yes... zat dus geen melk in. Ik heeerlijk de appeltaart opgesmikkeld, totdat hij s avonds zooo idioot aan eht brullen was, dat manlief zei; wat heb je gehad... dus ik opnoemen... zoute stokjes, appeltaart..... toen zei die al.. domoor... dus ik h oezo... hij... daar zit toch melk in. Ik was er dus van overtuigd dat het er niet in zat, stond toch niet op het pak... maar de boter voeg je later toe en me moe gebruikt boter van blueband en daar zit melk in ](*,)
K heb al heel wat producten wat wel mag.. crokychipes... en die is al zo lekker... mag ook gewoon en ik eet dus ook gewoon pindasaus ed. daar zti allemaa geen melk in.
en, van koopmans kan je zelf pepernoten bakken, zit ook geen melk in! vandaag gebakken, maar ook allemaal opgegete... :oops:

moet morgen naar het cb. ben benieuwd hoe zwaar hij is! hij is zooohoo lekker vettig :D En.... hij is ook een stuk rustiger... hij krijgt om zeven uur zijn laatste fles en slaapt vaak door tot de volgende morgen zes of zeven uur! Hij krijgt nu vaak vier flessen van 210! ben zo blij!! dat hij zo lekke rin zijn vel zit en ik zie gewoon dat hij nu lekker baby is!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 nov 2010 20:47

Schipje schreef:

Hoe oud is ze precies?

idd.. knap hoor! ze was toch al een jaar geweest?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 nov 2010 20:54

paprikameisje2 schreef:
Schipje schreef:

Hoe oud is ze precies?

idd.. knap hoor! ze was toch al een jaar geweest?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 nov 2010 20:56

paprikameisje2 schreef:sommige mensen ](*,) k was op een verjaardag, we hadden het er over hoe het ging.. dus ik zeg zo: u wel goed, maar wat heeft hij al gehuild, we zijn erachter dat hij ws koemelkallergie heeft... weet je wat die man zegt: Ow.. heb jij ook al last van al die nieuwetijdsdingen? :shock: Dus... ik zo terug... je mag em wel drie weken lenen... geef hem dan maar gewoon de fles... mag jij kijken of hij daar ookecht last van heeft...
tis toch ook niet meer ormaal! ](*,)

of mensen die zeggen... snap niet dat je jezelf de koek af laat pakken ](*,) lekker boeiend... van koek en vreet wordt je alleen maar dik.

Ben er wel achter dat hij gewoon tegen ei en soyaproducten kan, maar melk dus echt niet. Afgelopen week had ik nog een andere verjaardag en me moedr zei dat ze zelf eent aart had gebakken en de verpakking had ze laten staan zodat ik ff konkijken. Dus ik gekeken, yes... zat dus geen melk in. Ik heeerlijk de appeltaart opgesmikkeld, totdat hij s avonds zooo idioot aan eht brullen was, dat manlief zei; wat heb je gehad... dus ik opnoemen... zoute stokjes, appeltaart..... toen zei die al.. domoor... dus ik h oezo... hij... daar zit toch melk in. Ik was er dus van overtuigd dat het er niet in zat, stond toch niet op het pak... maar de boter voeg je later toe en me moe gebruikt boter van blueband en daar zit melk in ](*,)
K heb al heel wat producten wat wel mag.. crokychipes... en die is al zo lekker... mag ook gewoon en ik eet dus ook gewoon pindasaus ed. daar zti allemaa geen melk in.
en, van koopmans kan je zelf pepernoten bakken, zit ook geen melk in! vandaag gebakken, maar ook allemaal opgegete... :oops:

moet morgen naar het cb. ben benieuwd hoe zwaar hij is! hij is zooohoo lekker vettig :D En.... hij is ook een stuk rustiger... hij krijgt om zeven uur zijn laatste fles en slaapt vaak door tot de volgende morgen zes of zeven uur! Hij krijgt nu vaak vier flessen van 210! ben zo blij!! dat hij zo lekke rin zijn vel zit en ik zie gewoon dat hij nu lekker baby is!
ach, sommige mensen... ](*,) ](*,) ](*,) fijn dat hij nu lekker in zn vel zit!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 nov 2010 20:56

ik heb weer een bloeduitstorting ](*,) ](*,)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 nov 2010 09:41

PPM< sommige mensen he...
Fijn dat het nu zo goed gaat en al die "vreet" dingen zijn eigenlijk wel heel lekker maar ook heel slecht. Wel lastig om precies uit te zoeken wat nou wel en niet kan.

TJ, misschien even langs de huisarts. Lijkt wel op gesprongen bloedvaatjes.

Jennine heeft gisteren alleen maar s'morgens vroeg gedronken daarna weigerde ze elke keer. Nu vanmorgen heeft ze wel weer gedronken. Ben benieuwd of ze straks ook nog wil. Gaat anders wel erg snel met afbouwen.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 15 nov 2010 10:02

@TJ: ben je vorige keer naar de huisarts gegaan toen je die bloeduitstortingen had?
Zijn die andere nu weg? Heb echt geen idee wat het kan zijn :?: :?

@ Mijn dochtertje is gestopt met 12 maanden en 12 dagen, maar nu krijgt ze kiezen,
en zit iedere keer aan m'n kleren te trekken dat ze wil drinken :( maar ik heb al vanalles gegeten
waar ze niet tegen kan, dus een keertje aanleggen kan niet meer...vind ze heel moeilijk en ik ook,
maar goed, ik wil nu zelf rijstemelk gaan maken zodat ze toch wat warms kan drinken,
en eventueel kan daar ook bambix door, zodat ze ipv brood dat kan drinken...

@Memmem: ben benieuwd hoelang jou dochtertje nog drinkt! Geniet extra van de keren dat ze nog wil :D

@PPM: wat herken ik dat zeg! Had het vorige week ook met appeltaart, m'n schoonmoeder zei: helemaal zelf gebakken, ik blij, zegt ze daarna: ja, het was wel met een pak mix van Honig en afgestreken met koffiemelk ](*,) ](*,)
ze weet dat ik dat niet mag hebben, maar op de 1 of andere manier land het niet bij sommige mensen,
vervelende opmerkingen hoor!!
Maar zet door!! Jij geniet nu je een ander kind hebt, en daar doe je het voor!!
Misschien is het een tip om lid te worden op het borstvoedingsforum bij Allergie,
ik heb daar erg veel steun aan gehad en veel info vandaan gehaald!
En pas heb ik de site www.borstvoeden.nl gevonden, staan ook heel veel tips op,
en ze slepen je door je 'dip(jes)' heen :D

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 15 nov 2010 13:16

PPm, het blijft opkomen voor jezelf en Marijn, hoor!
Hier heeft ook eentje koemelkallergie gehad en ik zag er tegen op om weg te gaan. "Nee, dat mag hij niet." Komen ze met wat anders aan dat hij ook niet mocht. Je voelt je bijna ontaard omdat hij niks mag in hun ogen. Vaak had ik zelf vanalles in de tas zitten wat hij wel mocht. Maar sommigen vonden het vervelend dat zíj niets voor hem hadden... Vooral toen hij ouder werd. Ok, een taartje, nee! Maar dan chipsoid. Ik liet het hem soms toch maar eten, met gevolg dat hij de volgende dag wél buikkrampen had. Maar ja, hij 'pikte' het zelf ook niet dat hij niet met anderen meemocht doen. En het taartje had ik hem al verboden..
Nu gaat het gelukkig goed. Als hij slagroom gehad heeft, heeft hij de volgende dag nog wel vieze ontlasting, maar dat krijgt hij echt zelden. Melk drinkt hij sinds een paar weken, terwijl hij al bijna 3/4 jaar over zijn allergie heen is.

Sterkte meiden!

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 15 nov 2010 17:03

hier ook drie kids met koemelk, ei en soja allergie.
Na de borstvoeding kregen ze nutramigen 2, dan met rijstebloem erdoor, hadden ze lekker iets warms wat goed vult.
Nutramigen kost wel bijna 20 euro een blijk maar als je het via een arts met een machtiging voor de apotheek besteld krijg je het volledig vergoed.
Hier ook veel onbegrip als ze groter worden "ach voor één keertje...doe niet zo moeilijk....wat maakt dat beetje nu uit....."GRRRRRR

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 nov 2010 17:54

hier gelukkig geen vd 4 die een allergie heeft gehad. Lijkt me vreselijk balen en lastig
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”