games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2010 20:14

Faramir schreef:D&D heb ikzelf nooit gespeeld. (wel Baldurs Gate)

Qua toptable games heb ik wel een tijdje geprobeerd om Warhammer (fantasy) te spelen. Momenteel heb ik al jaren een leger elven op zolder in doos staan (waarvan het meeste niet geschilderd). Ik denk dat ik het binnenkort maar eens naar de kringloop breng.

Het voordeel van D&D is dat je alleen boeken en verschillende dobbelstenen nodig hebt. Geen poppetjes (die je ook nog helemaal moet verven), geen doos vol troep enzo. ;) Maar ja, je moet wel op vaste tijden met een vaste groep afspreken, das weer het nadeel :)

Baldur's Gate heb ik heel veel gespeeld. Recent weer eens deel 1 met Tales of the Sword Coast gespeeld, dit keer solo. Had ik nog nooit gedaan. Moet alleen nog het eindgevecht doen, door verhuizen / trouwen ff op een laag pitje, de computerkamer moet nog af, met een laptop op je schoot gamen schiet niet zo op :) Ik denk dat ik daarna Neverwinter Nights 2 ga spelen maar misschien ga ik Baldur's Gate 2 ook nog wel spelen met mijn karakter. Neverwinter Nights wel gespeeld? Als je Baldur's Gate leuk vond is dat wel een aanrader, tenminste, deel 2 wel. 1 vond ik wat tegenvallen maar 2 is wel erg goed. En grafisch ook stukken beter dan BG :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jul 2010 11:28

Marnix schreef:
Faramir schreef:D&D heb ikzelf nooit gespeeld. (wel Baldurs Gate)

Qua toptable games heb ik wel een tijdje geprobeerd om Warhammer (fantasy) te spelen. Momenteel heb ik al jaren een leger elven op zolder in doos staan (waarvan het meeste niet geschilderd). Ik denk dat ik het binnenkort maar eens naar de kringloop breng.

Het voordeel van D&D is dat je alleen boeken en verschillende dobbelstenen nodig hebt. Geen poppetjes (die je ook nog helemaal moet verven), geen doos vol troep enzo. ;) Maar ja, je moet wel op vaste tijden met een vaste groep afspreken, das weer het nadeel :)

Baldur's Gate heb ik heel veel gespeeld. Recent weer eens deel 1 met Tales of the Sword Coast gespeeld, dit keer solo. Had ik nog nooit gedaan. Moet alleen nog het eindgevecht doen, door verhuizen / trouwen ff op een laag pitje, de computerkamer moet nog af, met een laptop op je schoot gamen schiet niet zo op :) Ik denk dat ik daarna Neverwinter Nights 2 ga spelen maar misschien ga ik Baldur's Gate 2 ook nog wel spelen met mijn karakter. Neverwinter Nights wel gespeeld? Als je Baldur's Gate leuk vond is dat wel een aanrader, tenminste, deel 2 wel. 1 vond ik wat tegenvallen maar 2 is wel erg goed. En grafisch ook stukken beter dan BG :)

Misschien toch ook nog eens Baldur's Gate opzoeken op steam ofzo. Vroeger echt helemaal stuk gespeeld. (wel elk level even " valsspelen" zodat je goeie krachten bijkrijgt natuurlijk :-)

Als je Warhammer wilt spelen, maar geen zin/tijd/geld hebt om enorme legers te verzamelen en te schilderen, kan ik je BLoodBowl zeker aanraden. Rugby met elven, dwergen, orcs, zelfs halflings. Maar de teams zijn een heel stuk kleiner dan een compagnie haakbussers in Waarhamer?

BloodBowl is trouwens ook goed online te spelen, met Java of zelfs PlayByMail.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2010 14:37

Ik speelde meestal niet vals, wel vaak rerollen tot je een goede roll en dus veel statpoints had. Verder hield ik wel van een beetje realistisch roleplayen :) Twee keer wel de Gate Keeper gebruikt, 1x bij solo (dan moet je gewoon erg goede stats hebben, anders wordt het wel heel lastig) en een keer meer een thief-only party, was ook link (fighter / thief, pure thief, cleric / thief en mage / thief... en dan kon je met z'n alleen hide in shadow langs al die irritante xvarts, kobolds enz lopen :)

Wel leuk om weer eens te spelen hoor. Je kan de game (1 met ToTSC of 2 met ToB) wel downloaden via TPB / mininova ofzo... virtueel mounten met PowerIso bijv, installeren en spelen maar :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2010 14:02

Ondertussen probeert Hirsh Balin nog even snel geweldadige videospellen te verbieden. (vooral paragraaf 3: conclusie).

Het is natuurlijk relatief wat je onder extreem geweldadig beeldmateriaal verstaat. Ik ben benieuwd of de politiek hier al bepaalde titels in gedachten heeft. Ik vermoed namelijk dat de grote uitgevers dit soort spellen helemaal niet uitbrengt, omdat ze weten dat ze niet verkopen, tenzij het begrip zo ver wordt opgerekt dat er ook bijvoorbeeld UFC of Modern Warfare 2 onder valt. Oftewel, extreem geweldadige games liggen helemaal niet in de winkel, maar zijn misschien te krijgen ergens in de krochten van het internet, door amateurprogrammeurs in elkaar gedraaide flash-ellende.

Voor mij is de scheiding tussen fantasie en realiteit altijd bijzonder duidelijk. Ik kan uren lang een menselijke gehaktmolen spelen in een spel zonder dat ik daarna de kat van de buren vermoordt. (ok, behalve die ene keer dan, maar dat was een ongeluk :-oo )

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 13 jul 2010 21:13

tsja zullen we het dan hebben over films, boeken, theater.... tsja ....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2010 11:03

Het gaat om extreem geweldadig beeldmateriaal, dus ook films en eventueel zelfs stripboeken en geillustreerde verhalen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2010 14:38

Mortlach schreef:Het gaat om extreem geweldadig beeldmateriaal, dus ook films en eventueel zelfs stripboeken en geillustreerde verhalen.

Wanneer men tegen censuur is zou er een rechte lijn getrokken moeten worden en het lezen van Mein Kampf moet dan ook niet verboden zijn.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jul 2010 12:01

mohamed schreef:
Mortlach schreef:Het gaat om extreem geweldadig beeldmateriaal, dus ook films en eventueel zelfs stripboeken en geillustreerde verhalen.

Wanneer men tegen censuur is zou er een rechte lijn getrokken moeten worden en het lezen van Mein Kampf moet dan ook niet verboden zijn.

Zo veel stelt dat boek nu ook weer niet voor. Dat dat verboden is, is ook meer symboolpolitiek.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 19 jul 2010 20:51

Weet iemand nog leuke DSi spelletjes?? Binnekort op vakantie en wil wel es wat nieuwe spelletjes erop hebben 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 jul 2010 10:12

Scribblenauts

Verder zegt men dat Professor Layton wel aardig is.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 jul 2010 19:32

Het happy harvast op hyves is wel errug verslavend :) vind ik beter en leuker dan www.myfreefarm.nl
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 20 jul 2010 20:55

ik doe: :oops:
My free farm
Molenhill Empire
en Happy Harvast

Hoezo verslaafd :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jul 2010 09:53

petra85 schreef:ik doe: :oops:
My free farm
Molenhill Empire
en Happy Harvast

Hoezo verslaafd :D

Ik was zo blij toen ik ontdekte dat je al die meuk op Facebook kunt verbergen. Ik werd helemaal gek van al die mensen die een koe kwijt waren of die een schat gevonden hadden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2010 10:13

Inderdaad :)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 22 jul 2010 09:23

Mortlach schreef:Scribblenauts

Verder zegt men dat Professor Layton wel aardig is.

Professor Layton heb ik al.. Ga vanavond scribblenauts proberen te downloaden :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”