Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 apr 2007 10:44

Dat gaat goed, maja!
Ik zit nu op ongeveer 13 kilo. :)
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 apr 2007 11:26

Ansje schreef:
maja schreef:Ik zit nu op -23,4... :D :D :D :D

JUllie ook allemaal heel veel succes!!!

So...jij gaat wel heel hard!!

Bij mij gaat het helemaal niet snel meer...ik snap er niks van.
Ik doe helemaal niets bijzonders...alleen Sonja Bakker :roll:
Maargoed... :?

Misschien moet je dan juist wat bijzonders erbij gaan doen :) Lekker veel sporten ofzo. Doe ik ook altijd, ik eet echt niet gezond... ontbijt slecht, lunch heel uitgebreid met snack enzo erbij, eet redelijk veel... maar ja, tot nu toe blijf ik constant op het zelfde gewicht :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 26 apr 2007 11:45

Bedankt allemaal :)

@ Ansje: Weetje misschien is sonja bakker wel te weinig eten voor je!! bij mij was dat ook het geval en viel haast niet af.. Nu doe ik de Weight Watchers en ik ga echt super snel... Veel succes ermee!!

@ Daphne: Sow jij gaat ook lekker or!! nu ga je bijna trouwen is wel gaaf dat er al 13 kilo af is!!!!!
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 26 apr 2007 13:04

Marnix schreef:
Ansje schreef:
maja schreef:Ik zit nu op -23,4... :D :D :D :D

JUllie ook allemaal heel veel succes!!!

So...jij gaat wel heel hard!!

Bij mij gaat het helemaal niet snel meer...ik snap er niks van.
Ik doe helemaal niets bijzonders...alleen Sonja Bakker :roll:
Maargoed... :?

Misschien moet je dan juist wat bijzonders erbij gaan doen :) Lekker veel sporten ofzo. Doe ik ook altijd, ik eet echt niet gezond... ontbijt slecht, lunch heel uitgebreid met snack enzo erbij, eet redelijk veel... maar ja, tot nu toe blijf ik constant op het zelfde gewicht :)

Tjah...veel sporten. Maar dan moet je wel ongeveer 4 keer in de week gaan sporten, want anders, heb ik me laten vertellen, val je daar nog niet van af...
Maar goed...ik val wel af, maar wel langzaam.
En als ik dan 1 keertje een stukje appeltaart op heb in het weekend, ben ik daarna gewoon weer 1 kilo aangekomen... :shock:
Ach ja, zo blijf je bezig hé?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 apr 2007 13:34

Ik heb er ook een jaar over gedaan om 15 kil kwijt te raken. het voordeel wat ik nu merk is: ik jojo nu niet meer. Zak niet bij de pakken neer, maar zolang er langzaam aan wat af gaat, gaat het goed, gewoon volhouden. Ik ben ook een hele tijd op 1 gewicht gebleven. Gewoon door blijven gaan. Nu heb ik dagen dat ik echt veel eet en dagen dat ik amper wat eet. Net wat Marnix ook aangeeft.. ook niet altijd even gezond. Het blijft tussen 3 kilo's verschil schommelen. Zolang dat zo door gaat vind ik het prima.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2007 13:37

Gerdien B. schreef:Ik heb er ook een jaar over gedaan om 15 kil kwijt te raken. het voordeel wat ik nu merk is: ik jojo nu niet meer. Zak niet bij de pakken neer, maar zolang er langzaam aan wat af gaat, gaat het goed, gewoon volhouden. Ik ben ook een hele tijd op 1 gewicht gebleven. Gewoon door blijven gaan. Nu heb ik dagen dat ik echt veel eet en dagen dat ik amper wat eet. Net wat Marnix ook aangeeft.. ook niet altijd even gezond. Het blijft tussen 3 kilo's verschil schommelen. Zolang dat zo door gaat vind ik het prima.

Ik heb eens bij een dietiste gelopen en die zei ook dat het beter is om geleidelijk of te vallen, en dat je lichaam dat gewicht dan ook vasthoudt (mits je gezond en regelmatig blijft eten). Denk dat het bij mij ook een maand of 9 duurde om 11 kilo kwijt te raken.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 26 apr 2007 15:26

*Is weer vol moed* :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 26 apr 2007 16:35

paprikameisje2 schreef:
MissF schreef: Dus al doe je het anders, no problem. Maar ik krijg niet meer dan 2 boterha,mmen weg hoor, smorgsn, en dat zijn never 500 calorieen

twee... mij lukt een halve cracker nog niet eens!!

Hier lukt één cracker met moeite.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 27 apr 2007 08:37

k Voel me bijna verplicht om aan te gaan lijnen!
Ik loop er al de hele tijd tegenaan te hikken om het welof niet te doen. Maar net als wat Marnix zei, ik ben eigenlijk gewoon voor het sporten. Veel bewegen en dan gaat het er ook wel af....en dan hoef ik niet zulke drastische maatregelen te nemen....want zo voelt dat een beetje, met zo'n dieet.
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 27 apr 2007 09:42

L'être extraterrestre schreef:
MissF schreef:Super joh, 12 kilo!!

Ik lees wel eens van die libelle en magriet blaadjes op mijn werk ;)
En daar stond een of ander dieet in, en de clou was: 1200 calorien per dag. En dan liefst 600 per avondeten, 300 voor ontbijt en 300 voor lunch. OF van allemaal wat af doen, en dan ook een tussendoortje.

Ik ben er maandag maar mee gestart (en alles bijhouden op www.caloriechecker.nl) En nu, twee dagen later, weer een halve kilo kwijt.
Ik denk toch dat ik nog teveel at afgelopen weken ofzo.
Dus nu lekker veel drinken, en mn calorietjes bijhouden, en ik kan in de zomer weer zonder schaamte in mn bikini lopen ;)
Dat kan geen goed dieet zijn. Het ik neem aan dat het vrij bekend is: Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en dineer als een zwerver? Je verbrand 'savonds vrij weinig namelijk, dus ik vind het een apart dieet!

Het is idd logisch dat je 's avonds meer calorieen binnenkrijgt. En dat is echt geen probleem. Dat je idd als een koning moet ontbijten en lunchen als een edelmannen en dineren als een zwerver is oke. Maar een avondmaaltijd bevat standaard al meer calorieen. Daarom moet je er niet teveel van eten....!:) Maar je zit toch idd al gauw aan de 500Kcal! En dag mag dan ook wel :wink: Maar als je dineert als een koning kan je makkelijk 1000 kcal in een maaltijd hebben..! Vandaar die uitspraak etc...!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 27 apr 2007 10:08

Funlover schreef:
L'�tre extraterrestre schreef:

En daar stond een of ander dieet in, en de clou was: 1200 calorien per dag. En dan liefst 600 per avondeten, 300 voor ontbijt en 300 voor lunch. OF van allemaal wat af doen, en dan ook een tussendoortje.

Ik ben er maandag maar mee gestart (en alles bijhouden op www.caloriechecker.nl) En nu, twee dagen later, weer een halve kilo kwijt.
Dus nu lekker veel drinken, en mn calorietjes bijhouden, en ik kan in de zomer weer zonder schaamte in mn bikini lopen ;)
Dat kan geen goed dieet zijn. Het ik neem aan dat het vrij bekend is: Ontbijt als een koning, lunch als een edelman en dineer als een zwerver? Je verbrand 'savonds vrij weinig namelijk, dus ik vind het een apart dieet!

Het is idd logisch dat je 's avonds meer calorieen binnenkrijgt. En dat is echt geen probleem. Dat je idd als een koning moet ontbijten en lunchen als een edelmannen en dineren als een zwerver is oke. Maar een avondmaaltijd bevat standaard al meer calorieen. Daarom moet je er niet teveel van eten....!:) Maar je zit toch idd al gauw aan de 500Kcal! En dag mag dan ook wel :wink: Maar als je dineert als een koning kan je makkelijk 1000 kcal in een maaltijd hebben..! Vandaar die uitspraak etc...!

Ik ben het wel met l'être eens. Het gaat er niet per se om dat je afvalt, maar dat je vetpercentage naar beneden gaat.
Meestal is het zo dat als je heel snel heel veel afvalt, dit geen vet is (wat je nou juist wilt). Kans is groot dat dit water en eiwit (spiermassa) is, omdat het lichaam dit het eerste afbreekt.

Verder: als je nu op zo'n hongerdieet (1200 kcal is echt weinig) leeft, dan val je vast af.

Maar: ga je na je 'dieet' weer gewoon eten, dan kom je gewoon weer aan (+ wat extra).

Ik neem aan dat je als je slank bent dat ook wilt blijven? Dan kun je beter gewoon blijven eten (max. 2000 kcal per dag) en in plaats van hongeren gewoon meer bewegen. Dan val je ook af, en nog duurzaam ook. Je moet meer verbranden dan je binnenkrijgt om af te vallen. Als je veel beweegt, train je je spieren. Als je getrainde spieren hebt, verbruiken die bij rust meer calorietjes dan ongetrainde spieren, waardoor je een hogere ruststofwisseling krijgt (en dus meer kunt eten zonder dat je aankomt).

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 27 apr 2007 10:30

Ik neem aan dat je als je slank bent dat ook wilt blijven? Dan kun je beter gewoon blijven eten (max. 2000 kcal per dag) en in plaats van hongeren gewoon meer bewegen. Dan val je ook af, en nog duurzaam ook. Je moet meer verbranden dan je binnenkrijgt om af te vallen. Als je veel beweegt, train je je spieren. Als je getrainde spieren hebt, verbruiken die bij rust meer calorietjes dan ongetrainde spieren, waardoor je een hogere ruststofwisseling krijgt (en dus meer kunt eten zonder dat je aankomt).

Maakt mijn dag weer helemaal goed!! :mrgreen:
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 27 apr 2007 14:37

Roodkapje schreef:Ik ben het wel met l'être eens. Het gaat er niet per se om dat je afvalt, maar dat je vetpercentage naar beneden gaat.
Meestal is het zo dat als je heel snel heel veel afvalt, dit geen vet is (wat je nou juist wilt). Kans is groot dat dit water en eiwit (spiermassa) is, omdat het lichaam dit het eerste afbreekt.

Verder: als je nu op zo'n hongerdieet (1200 kcal is echt weinig) leeft, dan val je vast af.

Maar: ga je na je 'dieet' weer gewoon eten, dan kom je gewoon weer aan (+ wat extra).

Ik heb anders nergens last van, ik blijf slank, eet gewoon etc.

Maar ik reageerde meer opt feit dat de avondmaaltijd altijd calorievoller is, en dat die uitspraak geld dat je je niet te buiten gaat aan het avond eten. Maar zo wie zo bevat die meer calorieen. Maar dat hoeft niets uit te maken. Als je maar goed eet en gezond, dan is er niets aan de hand...!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 apr 2007 15:01

Roodkapje schreef:
Funlover schreef:
L'�tre extraterrestre schreef:

Ik ben het wel met l'être eens. Het gaat er niet per se om dat je afvalt, maar dat je vetpercentage naar beneden gaat.

IN de eerste plaats heb ik totaal geen hongerdieet. 1200 calorieen is genoeg hoor.
Ik eet 's morgens een boterham en een cracker, tussen de middag twee boterhammen en een cracker, tussendoor een appel en plak ontbijtkoek, en normaal avondeten, gister zat ik zelfs met fritessaus en gebakken aardappeltjes nog maar op 1100 calorieen. Dus het lijkt minder dan het is hoor!
Ik heb ook helemaal geen moment honger gehad.

En in de tweede plaats ben ik helemaal niet (te) dik. Ik heb gewoon maatje 38 hoor, als ik twee kilo minder weeg zelfs maatje 36. Maar het gaat gewoon om die onderkin, die ik lelijk vind, en om dat buikje, wat er al mijn hele leven zit. Ik denk dat ik gewoon moet leren genoegen te nemen met geen heupen en een buikje ;) En dat buikje zijn voor een groot deel ook gewoon buikspieroefeningen doen. Dus het gaat me helemaal niet om veel vet te verliezen, het gaat om het gewicht wat ik te hoog vind (staat zo lelijk ;) ) en om die onderkin en buik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

girliegirl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor girliegirl » 27 apr 2007 18:41

Hoi iedereen..

Ik postte wel eens in dit topic geloof ik, maar ben nu al heeeeeeeel lang niet meer geweest.. Kennen jullie me nog? Eigenlijk is dit geen goed topic voor mij denk ik.. :? :oops: Maar ik wou gewoon ff kijke hier en wist niet in welk topic ik dan zou posten.. Vandaar.

groetjes
Allen die hoop vestigen op de Heer: wees sterk en houd moed. (Psalm 31: 24)

Terug naar “Archief”