Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 13:19

Optimatus schreef:
rosalie83 schreef:In meerdere topics wordt er door jou ruzie gemaakt! Is dat ff niet normaal!!??

Och, nog steeds gepiqueerd dat ik je vroeg om een stelling te onderbouwen?

Als iemand een uitspraak doet, dan wil ik daar graag het fundament van zien, zodat ik de stelling ofwel over kan nemen ofwel kan verwerpen. Dat is elementair discussiëren.

Markie en jij zijn daar niet zo'n ster in en ik zie geen reden om daar niets van te zeggen.

Fragen? Keine? Weitermachen!

Overigens, Pollewop, goed dat je het Bijbelcitaat er even bijgehaald hebt. Je hebt volledig gelijk.

Nee, ik reageerde niet omdat ik gepikeerd ben daarom. Maar ik zie dat je op mensen reageert op een manier die afstotend werkt. Je jaagt mensen weg op zo'n manier. Het komt op mij niet over alsof je een christen bent. Laat iedereen nou zijn eigen mening hebben, maar ga daar dan alleen op in met respect! Laat iedereen in zijn waarde, of iemand in jouw ogen nou goed kan discussieren of er niets van bakt!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 13:19

Ik zou niet weten waarom daar verschil tussen zou zitten. Ik denk dat die liefde er echt kan wezen tussen mannen en tussen vrouwen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 sep 2006 14:06

Optimatus schreef:Dat bedoel ik niet. Ik heb het puur over liefde, niet over de consumptie in den vleze.

Mijn inziens kun je dat wel vergelijken. Liefde is liefde, of dat nu tussen 2 mannen, 2 vrouwen, of man en vrouw is.

En daar er geen verschil is, is het moeilijk om te zeggen; Praktiserende homo's zijn verkeerd bezig, immers; Hetero's bedrijven ook de liefde..

Momenteel sta ik echt op een tweesprong. Ik kán gewoonweg geen harde uitspraken doen hierover. Eerst wel, ik was er van overtuigd dat het niet mag. Anderzijds, het is laf om op grond van de Bijbel te roepen dat het niet mag, terwijl ik verder meestal lak heb aan de Bijbel. als ik er 2 keer per week in lees is het veel. Dus sowieso, ál staat het in de Bijbel, heb ik niet het recht om dat voor te schotelen. dan zou ik concreet moeten zijn en de Bijbel niet alleen in deze kwestie gebruiken.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 04 sep 2006 14:09

Smurffie schreef:
Optimatus schreef:Dat bedoel ik niet. Ik heb het puur over liefde, niet over de consumptie in den vleze.

Mijn inziens kun je dat wel vergelijken. Liefde is liefde, of dat nu tussen 2 mannen, 2 vrouwen, of man en vrouw is.

En daar er geen verschil is, is het moeilijk om te zeggen; Praktiserende homo's zijn verkeerd bezig, immers; Hetero's bedrijven ook de liefde..

Momenteel sta ik echt op een tweesprong. Ik kán gewoonweg geen harde uitspraken doen hierover. Eerst wel, ik was er van overtuigd dat het niet mag. Anderzijds, het is laf om op grond van de Bijbel te roepen dat het niet mag, terwijl ik verder meestal lak heb aan de Bijbel. als ik er 2 keer per week in lees is het veel. Dus sowieso, ál staat het in de Bijbel, heb ik niet het recht om dat voor te schotelen. dan zou ik concreet moeten zijn en de Bijbel niet alleen in deze kwestie gebruiken.

Neemt niet weg dat wat GerdienB al zo vaak gezegd heeft dat er wel degelijk duidelijk over gesproken word in de Bijbel. Ongeacht of je deze nu leest of niet leest.

En over de liefde tussen twee mannen wat Optimatus aankaarte, bekijk de film Brokeback Mountain maar eens. (al zou ik hem wel ietwat censureren.. :mrgreen: )

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 sep 2006 14:20

Ik denk dat die liefde hetzelfde is. Verder kan ik dat niet beargumenteren omdat liefde niet te meten is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 sep 2006 15:08

Smurffie schreef:

Nou.. liefde tussen vrienden of ouders/kinderen is natuurlijk wel weer anders dan tussen een hetero- of homostel.

Corine schreef:En over de liefde tussen twee mannen wat Optimatus aankaarte, bekijk de film Brokeback Mountain maar eens. (al zou ik hem wel ietwat censureren.. :mrgreen: )

Goede film! Die zou iedereen die zich met dit onderwerp bezighoudt eigenlijk gezien moeten hebben. :)

Vond je de liefde daar anders dan die tussen man en vrouw geweest zou zijn? Ik denk dat er opzich wel verschillen zijn, als man zul je een andere man sneller begrijpen dan een andere vrouw en doordat je niet dat sekseverschil hebt ziet de relatie er wellicht wel iets anders uit.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 15:09

Het is ook niet te meten. Dat bedacht ik me ook toen ik het poste.

@smurffie, het gaat er vooral om of je in de Bijbel geloofd of niet.
Als je de Bijbel aan ziet voor Gods onfeilbaar Woord dan moet je denk ik concluderen dat seks tussen 2 mannen/vrouwen niet mag. Of je de Bijbel nu veel of weinig leest/

nu niet hier een discussie gaan beginnen of Gods Woord onfeilbaar is ;)

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 sep 2006 15:24

Gerdien B. schreef:Het is ook niet te meten. Dat bedacht ik me ook toen ik het poste.

@smurffie, het gaat er vooral om of je in de Bijbel geloofd of niet.
Als je de Bijbel aan ziet voor Gods onfeilbaar Woord dan moet je denk ik concluderen dat seks tussen 2 mannen/vrouwen niet mag. Of je de Bijbel nu veel of weinig leest/

nu niet hier een discussie gaan beginnen of Gods Woord onfeilbaar is ;)

Oftewel, in het geval van 2 mannen/2vrouwen zou de liefde voor God door niet te praktiseren zwaarder moeten wegen dan de liefde voor de "aardse" partner.
Liefde is inderdaad niet te meten, maar het eerste en het grote gebod "God liefhebben boven alles" moet dus ten allen tijde gehoorzaamd worden.
Maar dat is zo ontzettend makkelijk gesproken als het geen issue voor je is......
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 15:28

Ja dat besef ik me steeds meer. Juist door diegene die hier openlijk er voor uit durven te komen. Ik als hetero heb vrij makkelijk praten.
Dat is ook de reden waarom ik heel voorzichtig ben hier in. Als een homo zeker mag weten van God een relatie aan te gaan, dan ga ik dat niet tegen houden.

We kunnen ook niet elkaar onze eigen principes opleggen. Zo van: omdat ik er tegen ben mag jij het niet doen!
Nee, we mogen in gesprek gaan, maar niet oordelen ;)

Pimz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pimz » 04 sep 2006 15:37

Markie schreef:
Pimz schreef:
Markie schreef:Jij leest niet goed. Ik zei namelijk dat dat gedicht voor MIJ geen inhoud heeft. Klinkt opeens heel anders niet? Wat iemand anders ervan vindt moet men zelf weten.
Als het voor MIJ geen inhoud heeft waarom moet ik er dan op reageren.
Ik denk alleen dat het zinvol zou zijn als mensen die zo fel tegen homofilie zijn daar eens over na zouden denken.
Ik reageer zelf op elke zin die denkertje hier onbedacht geplaatst heeft en hij neemt niet de moeite om erop te reageren. Waarom hoor ik je dáár niet over?
Omdat ik wel wat beters te doen heb dan andere mensen afzeiken.

Je verlangt van mij dus dingen die anderen niet hoeven te doen. Hoezo bevooroordeelt?
Ik denk dat het voor iedereen die fel tegen homo's is zinvol is er over na te denken, niet alleen voor jou. De reden dat ik het aan jou vroeg, is dat jíj zei dat het bericht voor jou geen inhoud had, terwijl ik van mening ben dat het voor jou goed is er over na te denken.

Ik denk dat het evenzeer zinvol is dat jij mijn voorgaande posting leest alvorens ongenuanceerde uitspraken te doen mbt het feit dat ik inhoudelijk niet op dat gedicht in ga.

Je hebt wel wat beters te doen dan andere mensen af te zeiken zeg je...
Doe dat dan ook!

Waar moet ik dan precies over nadenken? Misschien is het voor jou en Denkertje een goed idee om zich eens te proberen in iemand te verplaatsen die praktiserend gedrag van homofiele mensen afkeurt.
Ik snap dat dat moeilijk is, zéker in het geval als je het zelf doet (wat me in jouw geval niet bekend is).

En nogmaals ( ik weet dat goed lezen moeilijk is, en iemand afzeiken makkelijk) LEES eens een keer goed.:shock:

Jij hebt het hier wéér over 'iedereen die fel tegen homo's is' terwijl ik het over PRAKTISERENDE homo's heb.

Ik weet niet of je de betekenis van dat woord bekend is, maar het is een wereld van verschil.

Allereers: ik ben homo, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen op grond van de bijbel (praktiserende) homo's afkeuren. Overigens ben ik ook benieuwd waarom jij pas na wilt denken over hoe het is om homo te zijn als ik me eerst in jou moet verplaatsen, maar goed.
De betekenis van het woord praktiseren is mij duidelijk, maar ik denk niet dat het in dit geval veel uitmaakt.

Voor degenen die het als taak zien om ons te 'beschermen': ook dat begrijp ik heel goed, maar ik denk niet dat je veel mensen op andere gedachten kunt krijgen door ze 'smerig en verwerpelijk' te noemen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2006 15:59

Gerdien B. schreef:Ja dat besef ik me steeds meer. Juist door diegene die hier openlijk er voor uit durven te komen. Ik als hetero heb vrij makkelijk praten.
Dat is ook de reden waarom ik heel voorzichtig ben hier in. Als een homo zeker mag weten van God een relatie aan te gaan, dan ga ik dat niet tegen houden.

We kunnen ook niet elkaar onze eigen principes opleggen. Zo van: omdat ik er tegen ben mag jij het niet doen!
Nee, we mogen in gesprek gaan, maar niet oordelen ;)

Liefst niet om 2 uur 's nachts aan de telefoon ;)

Maar je hebt wel gelijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 sep 2006 16:07

@Aragorn, dat is logisch. Er bestaat idd wel verschil tussen liefdesbanden met bijv. je ouders of tussen jou en je partner.

Ik ga er tenminste vanuit dat je niet de liefde bedrijft met je ouders 8)

@GerdienB, natuurlijk moet je dan geloven dat de Bijbel onfeilbaar is. Voor mij persoonlijk; Er staan dingen in, die ongetwijfeld waar zijn, maar die ik (als mens) niet kan rijmen met mijn gevoel ergens bij. Het is dan ook erg makkelijk om te zeggen; Het staat in de Bijbel, dus het is waar. Nu wil ik niet beweren dat de Bijbel onfeilbaar is trouwens..Maar ik ben wel van mening dat je ermee moet uitkijken welke teksten je eruit haalt om iets te beargumenteren. De Bijbel is in context geschreven en dat vergeten we wel eens. de ene tekst lijkt namelijk geheel tegenstrijdig met een andere tekst..en hoe interpreteer je het.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 16:13

@ opti... niet om 2 uur snachts maar wel 2 uur lang :mrgreen:

@Smurffie.. ik begrijp wat je bedoeld en je gedachte gang. Zal er verder niet op ingaan anders dwalen we af ;)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 sep 2006 16:24

Napoleon schreef:Ik vind de reden waarom C.S. Lewis weinig tot niets over homoseksualiteit wilde zeggen ook altijd wel mooi: hij had een hekel aan mensen die soldaten opriepen tot hun plicht aan een front waar ze zelf niet naartoe hoefden, en zo wilde hij ook niet teveel zeggen over zonden waar hij zelf geen verleiding toe voelde. Als je zelf geen homofiele gevoelens hebt, moet je m.i. heel voorzichtig zijn met je uitspraken, omdat je je niet in kunt leven degene die dat wel heeft.

Wijze woorden...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 sep 2006 16:33

Aragorn schreef:Goede film! Die zou iedereen die zich met dit onderwerp bezighoudt eigenlijk gezien moeten hebben. :)

Ik denk dat bepaalde posters hier zich dat beter kunnen besparen.

Terug naar “Archief”