michel vh schreef:Race406 schreef:michel vh schreef:Deze mensen worden door God Zelf geleerd en bekeerd. Hoewel God onderscheiden wegen toepast, zal de eerste stap toch vrijwel altijd zijn dat een mens schuldig wordt voor een goeddoend God. Een mens kan, zal en wil nooit oftenimmer deze stap zelf zetten. God zend het Woord waartoe het Hem behaagt. Onbekeerde mensen beginnen altijd maar bij zichzelf. Mensen die door God eerst onbekwaam worden gemaakt en later bekwaam worden gemaakt, beginnen altijd bij God.
Daar hebben we het al eerder over gehad. Ik heb je toen een aantal mensen uit de Bijbel opgenoemd, waarvan helemaal nergens staat dat ze eerst zwaar in de schuld hebben gezeten. Maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Mensen zullen altijd last hebben van hun zonden, en altijd in de schuld komen omdat ze gezondigd hebben tegen een goeddoend God! Maar nergens in de Bijbel staat dat een mens eerst en voor alles zijn schuld moet leren zien en inleven! Als jij mij dat op grond van de Bijbel (Gods heilig en onfeilbaar, gezaghebbend Woord!!!!) kunt aantonen, dan is het goed, maar ik denk namelijk niet dat je het kunt, omdat het er in mijn ogen helemaal niet zo instaat. Ik daag je uit!
Komt ie:
Psalm 19:8 "De wet des Heeren is volmaakt, bekerende de ziel; de getuigenis des Heeren is gewis, den slechten wijsheid lerende."
Psalm 34:19 "De Heere is nabij de gebrokenen van harte, en Hij behoudt de verslagenen van geest.
OK, mijn reactie hierop:
In Ps. 19:8 staat dat Gods Wet de slechten wijsheid leert. Staat niet dat dat een mens is die zwaar gebukt gaat onder zonde. Slechten, ofwel goddelozen. Dat zijn we allemaal van nature, en of we het willen weten of niet: We zijn goddeloos, slecht tot op het bot. Maar nogmaals: Er staat niet dat ik me eerst "zwaar moet voortbewegen over deze aard vanwege mijn zonden".
Ps 34:19, daar heb je inderdaad een punt. Maar ik blijf erbij dat dit 1 tekst is waar het staat, maar ook hier staat niet dat er een vaste volgorde is. De Here kan zo werken, en werkt misschien vaak zo, maar niet altijd...!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!