Moderator: Moderafo's
mohamed schreef:Valt wat mee denk ik, mijn nichtje is zes en gaat om acht uur naar bed.
654321 schreef:Hier hebben ze regelmatig kinderfeestjes. De ene is 5, de andere 6.
Of na schooltijd (gaan dan mee uit school om 15.45u) tot 19u. Of op woensdagmiddag, van 12.15-15.00/15.30u.
Ik zou zelf niet naar Ballorig gaan, dan ben je een vermogen kwijt!!
Wanneer je echt zo klein woont zou ik hem bijv. 4 kindjes laten uitnodigen. Lekker thuis patatjes eten en daarna naar het bos ofzo. Of buiten spelletjes doen.
Hier zijn we keer naar een roofvogelshow geweest, daarna voetballen/ spelen/ drinken en zakje chips in het park. Maar de andere 2 keer gewoon thuis. Pannenkoekjes, hamburgertjes/ kipnuggetjes/ frikandelletjes bakken op het gourmetstel. Een keer een kaal fotolijstje beschilderd en beplakt. En buiten wat spelletjes georganiseerd.
Heb je niet een park, kinderboerderij in de buurt? Of een speelbos ofzo?
Ik zou het met 8 of 10 kinderen niet alleen doen... Maar waarom niet een paar kindjes?
En mijn ervaring is dat een korter feestje vaak makkelijker gezellig te houden is dan dat je de tijd maar moet blijven vullen (en de kinderen zoet houden) totdat het eindelijk tijd is.
Succes!
mohamed schreef:In je eentje met 8-10 kinderen de straat op kan alleen als je ze getweeën hand in hand achter elkaar aan laat lopen als kleine soldaatjes.
lammetje schreef:Net voor de vakantie heb ik een feestje gegeven voor 7/8 jarigen. Feestje andersom, google maar eens. Echt een leuk idee, viel hier goed in de smaak. Alleen al het naar binnen komen wat andersom dus achteruit moest.... Echt gelachen!
Hier liggen ze tussen 18:30 en 19:00 uur echt op bed hoor, allemaal! Feestje tot 19 uur zou ik niet blij mee zijn18:30 is hier meestal bij een lange schooldag. Ik kies liever voor woensdag of vrijdagmiddag en dan tot 15:30/16 uur.
Verder vinden ze spelletjes zoals snoephappen echt nog steeds erg leuk hier.
Bij een echt meiden feestje ga ik meestal iets lekkers bakken en versieren, dit keer met jongens erbij zelf hapjes laten maken met knakworst en bladerdeeg, vonden ze ook erg leuk.
Maar ik moet toegeven dat ik er behoorlijk tegenop zag, ik kan me goed voorstellen dat je dit niet fijn vind in een klein appartement. Ballorig is natuurlijk leuk, maar wel duur. Ach, als je het ervoor over hebt zou ik het niet laten. Mogelijk ga ik volgend jaar ook buitenshuisal viel het achteraf heel erg mee, het was echt leuk. Ik had wel manlief thuis voor de jongsten want dat was niet goed gekomen. Vorige keer zonder baby ging het nog wel, maar was blij dat ik er nu niet alleen voor stond.
lammetje schreef:Als Ze hier later naar bed gaan krijgen we driftbuien, irritaties en auti-gedrag.
Gaan ze op tijd en slapen ze goed, dan kunnen we dit gedrag behoorlijk inperken. Logeren is leuk maar altijd een terugslag, wat echt niet altijd gezellig isgelukkig kun je meer praten/uitleggen als ze ouder worden, maar als het knapt, valt er niet te praten. Dan lijkt het hier op de commando's int leger. Kort een krachtige zinnen/woorden werkt het best. Dan liggen ze dus ook binnen 10 minuten op bed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten