Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jess
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jess » 20 feb 2015 20:10

als mijn kinderen akelige dingen moeten zeg ik altijd dat ze op Heere mogen vertrouwen, dat Hij bij hen is. Hij weet wat ze doormaken als het moeilijk, of pijnlijk of wat ook is. We moeten veel meer onze kinderen daar op wijzen. Het liedje van Elly en Rikkert: er zijn engelen om je heen is ook heel bemoedigend.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 feb 2015 16:05

Ik vermeld altijd de dingen die gaan komen en die niet leuk zijn. Volgende maand gaat de jongste voor buisjes en ook hem ( 21 mnd) licht ik dan voor omtrent de operatie met een beer en een kapje op zijn neus. Dat beviel met zijn broers heel goed. Zij waren totaal niet bang en gingen rustig liggen. Ik merk daardoor dat zij ook op mij/hun vader leren vertrouwen dat iets wel/niet pijn doet. Het is een ander verhaal door het uit den treuren te gaan uitleggen. Dat doen wij zeker niet, maar als zij vragen of een prik pijn doet, geef ik wel antwoord.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 feb 2015 17:52

Die kinderen van mij hebben nog nooit een kinderfeestje gehad (wel een volwassenenfeest), want dat is me allemaal veel te veel gedoe, maar de kleinste loopt nu al maanden te zeggen dat ie een feest wil, dus vooruut dan maar weer. Twee zijn in juli jarig dus daar kom ik altijd mooi onderuit, maar die ene is over 2 weken jarig en ik dacht zo van: jij een paar, je broertje een vriendje en dan gaan we mooi naar een kant en klaar feest in ballorig, dat ga ik niet in m'n 2 kamer appartement houden in m'n bejaardenflat en dan brengen en halen die ouders ze maar, want ik heb alleen een bakfiets. Een ouder zei al: Oh dat kan toch, wat maakt het uit? Hoop dat ik nog op tijd ben, want er stond op de website 3 weken vantevoren regelen.
Doen jullie het alleen en met hoeveel kinderen dan? Ik schat in dat zo'n 8, hooguit 10 nog wel gaat, ze mogen daar toch schreeuwen en de vriendjes zijn wel goed opgevoed. Oh ja en wat voor tijd? Hij wordt 7. Eten krijg je 1,5 uur nadat je binnenkomt stond er, dat kon niet anders. Het ding is tot 7 uur open, maar lijkt me wat rijkelijk laat voor die andere kinderen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2015 18:27

Valt wat mee denk ik, mijn nichtje is zes en gaat om acht uur naar bed.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 26 feb 2015 19:36

Hier hebben ze regelmatig kinderfeestjes. De ene is 5, de andere 6.
Of na schooltijd (gaan dan mee uit school om 15.45u) tot 19u. Of op woensdagmiddag, van 12.15-15.00/15.30u.
Ik zou zelf niet naar Ballorig gaan, dan ben je een vermogen kwijt!!
Wanneer je echt zo klein woont zou ik hem bijv. 4 kindjes laten uitnodigen. Lekker thuis patatjes eten en daarna naar het bos ofzo. Of buiten spelletjes doen.
Hier zijn we keer naar een roofvogelshow geweest, daarna voetballen/ spelen/ drinken en zakje chips in het park. Maar de andere 2 keer gewoon thuis. Pannenkoekjes, hamburgertjes/ kipnuggetjes/ frikandelletjes bakken op het gourmetstel. Een keer een kaal fotolijstje beschilderd en beplakt. En buiten wat spelletjes georganiseerd.
Heb je niet een park, kinderboerderij in de buurt? Of een speelbos ofzo?
Ik zou het met 8 of 10 kinderen niet alleen doen... Maar waarom niet een paar kindjes?
En mijn ervaring is dat een korter feestje vaak makkelijker gezellig te houden is dan dat je de tijd maar moet blijven vullen (en de kinderen zoet houden) totdat het eindelijk tijd is.
Succes :D !

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 26 feb 2015 19:39

mohamed schreef:Valt wat mee denk ik, mijn nichtje is zes en gaat om acht uur naar bed.

Hier gaat de oudste (6) ook rond acht uur naar bed. Maar ik vind een kinderfeestje tot 19u laat zat (en ik denk veel ouders). Voor ze thuis zijn en dan nog even een rustmomentje/ bijkletsen, voorlezen, bedritueel enz. In een schoolweek vind ik een feestje na schooltijd sowieso al best veel voor een jong kind...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2015 19:42

In je eentje met 8-10 kinderen de straat op kan alleen als je ze getweeën hand in hand achter elkaar aan laat lopen als kleine soldaatjes.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 feb 2015 20:16

654321 schreef:Hier hebben ze regelmatig kinderfeestjes. De ene is 5, de andere 6.
Of na schooltijd (gaan dan mee uit school om 15.45u) tot 19u. Of op woensdagmiddag, van 12.15-15.00/15.30u.
Ik zou zelf niet naar Ballorig gaan, dan ben je een vermogen kwijt!!
Wanneer je echt zo klein woont zou ik hem bijv. 4 kindjes laten uitnodigen. Lekker thuis patatjes eten en daarna naar het bos ofzo. Of buiten spelletjes doen.
Hier zijn we keer naar een roofvogelshow geweest, daarna voetballen/ spelen/ drinken en zakje chips in het park. Maar de andere 2 keer gewoon thuis. Pannenkoekjes, hamburgertjes/ kipnuggetjes/ frikandelletjes bakken op het gourmetstel. Een keer een kaal fotolijstje beschilderd en beplakt. En buiten wat spelletjes georganiseerd.
Heb je niet een park, kinderboerderij in de buurt? Of een speelbos ofzo?
Ik zou het met 8 of 10 kinderen niet alleen doen... Maar waarom niet een paar kindjes?
En mijn ervaring is dat een korter feestje vaak makkelijker gezellig te houden is dan dat je de tijd maar moet blijven vullen (en de kinderen zoet houden) totdat het eindelijk tijd is.
Succes :D !

Bedankt voor de tips! Een paar kindjes en ik zal even kijken of er nog wat anders te verzinnen is. Kinderboerderij hebben we ook en hierachter een park.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 26 feb 2015 20:19

mohamed schreef:In je eentje met 8-10 kinderen de straat op kan alleen als je ze getweeën hand in hand achter elkaar aan laat lopen als kleine soldaatjes.

Die drie van mij lopen altijd braaf als een stel eenden achter me aan als we met de bus moeten of met de trein. Lachen, die oudste liep vorige keer naar de verkeerde bus, hij dacht dat ie achter mij aan liep, maar het was een andere mevrouw. Nee dat komt best goed.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2015 20:19

Graag gedaan. :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 feb 2015 18:59

Hier geen feestjes zo laat.. de mijne ligge altijd zeven uur. Gewoon direct uit school tot drie uur of half vier.. op laten halen door de ouders. Ik deed bij de oudste brooddeeg maken.. ieder een brok brooddeeg en 'klei' maar een mooi figuur! Afbakken in een versiert zakje mee naar huis. Cake versiersn.. evt naar de kinderboerderij.. etc.etc

Patat laten bezorgen door de snackbar of een bevriende moeder of iemand layen halen.. en mee laten eten uit dank!
Of mede jarige zoeken en samen de verjaardag vieren..ndoen ze hier vaak.. drie vier ouders en dan maar balllrig..

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 feb 2015 21:33

Net voor de vakantie heb ik een feestje gegeven voor 7/8 jarigen. Feestje andersom, google maar eens. Echt een leuk idee, viel hier goed in de smaak. Alleen al het naar binnen komen wat andersom dus achteruit moest.... Echt gelachen!

Hier liggen ze tussen 18:30 en 19:00 uur echt op bed hoor, allemaal! Feestje tot 19 uur zou ik niet blij mee zijn 8-[ 18:30 is hier meestal bij een lange schooldag. Ik kies liever voor woensdag of vrijdagmiddag en dan tot 15:30/16 uur.

Verder vinden ze spelletjes zoals snoephappen echt nog steeds erg leuk hier.
Bij een echt meiden feestje ga ik meestal iets lekkers bakken en versieren, dit keer met jongens erbij zelf hapjes laten maken met knakworst en bladerdeeg, vonden ze ook erg leuk.

Maar ik moet toegeven dat ik er behoorlijk tegenop zag, ik kan me goed voorstellen dat je dit niet fijn vind in een klein appartement. Ballorig is natuurlijk leuk, maar wel duur. Ach, als je het ervoor over hebt zou ik het niet laten. Mogelijk ga ik volgend jaar ook buitenshuis :wink: al viel het achteraf heel erg mee, het was echt leuk. Ik had wel manlief thuis voor de jongsten want dat was niet goed gekomen. Vorige keer zonder baby ging het nog wel, maar was blij dat ik er nu niet alleen voor stond.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 feb 2015 22:47

lammetje schreef:Net voor de vakantie heb ik een feestje gegeven voor 7/8 jarigen. Feestje andersom, google maar eens. Echt een leuk idee, viel hier goed in de smaak. Alleen al het naar binnen komen wat andersom dus achteruit moest.... Echt gelachen!

Hier liggen ze tussen 18:30 en 19:00 uur echt op bed hoor, allemaal! Feestje tot 19 uur zou ik niet blij mee zijn 8-[ 18:30 is hier meestal bij een lange schooldag. Ik kies liever voor woensdag of vrijdagmiddag en dan tot 15:30/16 uur.

Verder vinden ze spelletjes zoals snoephappen echt nog steeds erg leuk hier.
Bij een echt meiden feestje ga ik meestal iets lekkers bakken en versieren, dit keer met jongens erbij zelf hapjes laten maken met knakworst en bladerdeeg, vonden ze ook erg leuk.

Maar ik moet toegeven dat ik er behoorlijk tegenop zag, ik kan me goed voorstellen dat je dit niet fijn vind in een klein appartement. Ballorig is natuurlijk leuk, maar wel duur. Ach, als je het ervoor over hebt zou ik het niet laten. Mogelijk ga ik volgend jaar ook buitenshuis :wink: al viel het achteraf heel erg mee, het was echt leuk. Ik had wel manlief thuis voor de jongsten want dat was niet goed gekomen. Vorige keer zonder baby ging het nog wel, maar was blij dat ik er nu niet alleen voor stond.

Ja, kwam net de bovenbuurvrouw nog tegen of het wat stiller kon toen er eentje kwam spelen, 10 jongens hier in de flat :lol: dat zal ik de buren niet aandoen. Je kunt wel naar buiten, maar niet als het net regent. Heb toch maar ballorig geregeld, het mag wat kosten, maar andere jaren heb ik het nooit gedaan en de jongste die niet jarig is maar graag een feest wou mag er ook twee meenemen, dan combineer ik het maar. Hij is in de grote vakantie jarig, dan kun je geen kinderfeestje geven. Grappig, wie wil je op je feestje? nou die en die en die en die.. Die ook nog? Ja die moet ook. :lol: Ach met 10 in ballorig kan er niks misgaan. Kwart voor 1 is de oudste pas thuis op woensdag, ik heb maar gereserveerd vanaf half 2. Op internet stond dat een kinderfeestje gemiddeld 3 uur duurde, als ze dan vroeg de kinderen willen halen kan het en wat mij betreft mogen ze ook langer blijven. Kindje wat vandaag kwam spelen had het ook daar gevierd en die moeder zei: oh dan brengen en halen we ze gewoon.
Half 7/ 7 uur naar bed? Serieus? Ik dacht dat iedereen ze om 8 uur naar bed deed. Zij gaan tussen 8 en 9 naar bed, anders zijn ze echt niet moe en in het weekend nog later.
Zach91

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 feb 2015 11:14

Als Ze hier later naar bed gaan krijgen we driftbuien, irritaties en auti-gedrag.
Gaan ze op tijd en slapen ze goed, dan kunnen we dit gedrag behoorlijk inperken. Logeren is leuk maar altijd een terugslag, wat echt niet altijd gezellig is :o gelukkig kun je meer praten/uitleggen als ze ouder worden, maar als het knapt, valt er niet te praten. Dan lijkt het hier op de commando's int leger. Kort een krachtige zinnen/woorden werkt het best. Dan liggen ze dus ook binnen 10 minuten op bed.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 feb 2015 13:17

lammetje schreef:Als Ze hier later naar bed gaan krijgen we driftbuien, irritaties en auti-gedrag.
Gaan ze op tijd en slapen ze goed, dan kunnen we dit gedrag behoorlijk inperken. Logeren is leuk maar altijd een terugslag, wat echt niet altijd gezellig is :o gelukkig kun je meer praten/uitleggen als ze ouder worden, maar als het knapt, valt er niet te praten. Dan lijkt het hier op de commando's int leger. Kort een krachtige zinnen/woorden werkt het best. Dan liggen ze dus ook binnen 10 minuten op bed.

Hahaha herkenbaar. Ik probeer altijd eerst het poldermodel, als dat niet werkt stap ik ook over op legercommando's. Als ik ze zo vroeg naar bed doe komen ze me om 6 uur 's ochtends al vervelen. Nu worden ze vanzelf om half 8 wakker.
Zach91

Terug naar “Archief”