Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 31 mar 2014 11:23

S. is nu 2,5 heel af en toe doet hij samen met papa een spelletje op z'n i phone. Maar alleen met dat ding spelen mag niet. Het zijn dan meer van puzzel spelletjes. Maar hij speelt nog steeds het liefst met duplo, houten blokken en met z'n keukentje.

@Saskia, wat een leuke foto.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 mar 2014 11:45

Tjah, dochterlief is er hier als het ware mee opgegroeid. Als ze de kans krijgt zou ze er de hele dag mee zitten :) We hebben er geen regels voor, maar ik bepaal gewoon wanneer ze hem mag. Ik vind het belangrijk dat ze ook gewoon zelf kan spelen met dr speelgoed, of zich buiten vermaken.
Maar wij verbieden het dus niet.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mar 2014 12:05

Wat een leuke foto Saskia!

tablet hebben we niet, gelukkig, ik zie het nut er nog steeds niet van in, we hebben 2 laptops, 1 voor werk en 1 prive, dat vind ik voldoende.
Wij willen graag wat minder met beeldschermen bezig zijn, dat zou het alleen maar lastiger makenls we ook nog een tablet zouden hebben :) De tv is de deur al uit, alleen een klein tv'tje is gebleven voor dvd'jes van de kids. Maar die gaat max een uur per dag aan.
Jurian mag sinds een tijdje een half uur per dag een filmpje kijken op de laptop. Eerst een aflevering waar hij iets van kan leren (koekeloere, koek & ei, klokhuis o.i.d.) en dan een kwartiertje op youtube een tekenfilmpje van donald duck ofzo. Maar eigenlijk vergeet hij dat ook regelmatig te vragen.
Verder zitten ze nooit achter een scherm.
Mijn ouders hebben beiden een tablet, daar mogen de kids er wel op, maar daar zijn we niet elke dag, dus is het nog maar minimaal.

Maar ooit zullen we er wel aan moeten, ook aan nieuwe regels m.b.t. het gebruik van laptop. Op school zijn ze er al mee bezig, heel lang kunnen we het vast niet meer weren. We proberen nu maar een goed voorbeeld te zijn, dus niet hele dagen computeren en dus geen tv meer, in de hoop dat ze zien dat jezelf vermaken met een boek of lekker buiten spelen ook heel leuk is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 mar 2014 13:36

Wij hebben eigenlijk geen vaste regels omtrent beeldschermgebruik. Een tablet hebben wij niet, een computer waar ze achter kunnen ook niet. Eigenlijk spelen zij altijd buiten met buurtkinderen. Aan de andere kant als ze eens een baaldag hebben, doe ik er ook niet zo moeilijk over als ze een middag filmpjes kijken. H was vorige week woensdag moe en wilde niet naar buiten ( en dat gebeurt echt nooit). Hij heeft de hele middag film gekeken en is 's avonds vroeg gaan slapen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 mar 2014 14:29

ajl schreef:Wij hebben eigenlijk geen vaste regels omtrent beeldschermgebruik. Een tablet hebben wij niet, een computer waar ze achter kunnen ook niet. Eigenlijk spelen zij altijd buiten met buurtkinderen. Aan de andere kant als ze eens een baaldag hebben, doe ik er ook niet zo moeilijk over als ze een middag filmpjes kijken. H was vorige week woensdag moe en wilde niet naar buiten ( en dat gebeurt echt nooit). Hij heeft de hele middag film gekeken en is 's avonds vroeg gaan slapen.

Ik neem ze steeds mee naar buiten, maar de hele dag buiten elke keer houdt de oudste niet meer uit. Dan laat ik 'm filmpies kijken een tijdje, dat wil ie beslist en niet van die onnozele kinderfilms, het liefst het Nieuws of Willem Wever en nu heeft ie weer zo'n programma ontdekt over het menselijk lichaam, nadat ie Amerika en de ruimtevaart heeft gehad. Van wie ie het heeft weet ik ook niet, z'n vragen kan ik tegenwoordig ook niet meer beantwoorden. Laatst: Wat doet een officier van Justitie? Komen we bij oma: Oma, zullen we politiek spelen? En dan ga ik maar met z'n broertjes konijnen kijken in de kinderboerderij. Ze vroeg of ie tuinman wilde worden, want in de tuin werken vindt ie ook leuk. 'Nee, dat doe ik er wel bij. Ik wil premier worden.'
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 31 mar 2014 16:43

Ik laat R ook gerust een filmpje kijken, maar ik laat ze alleen niet zelf op de laptop. Ze moet op de bank of op d'r stoeltje blijven zitten en dan zet ik zelf steeds iets anders voor d'r aan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 mar 2014 16:55

Boerin schreef:Dan laat ik 'm filmpies kijken een tijdje, dat wil ie beslist en niet van die onnozele kinderfilms, het liefst het Nieuws of Willem Wever en nu heeft ie weer zo'n programma ontdekt over het menselijk lichaam, nadat ie Amerika en de ruimtevaart heeft gehad.

Dat wordt vast een zeer slimme jongen!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 mar 2014 18:20

Wat een leuke foto saskia! Hier vinden de kids het helemaal leuk om te stofzuigen, dus af en toe maak ik daar handig gebruik van ;)

Over gebruik van laptop e.d: We hebben hier 1 laptop en 1 smartphone in huis. 's Ochtends mogen ze om beurten 15 min. een spelletje doen op de telefoon, en op maandag, woensdag en vrijdag is het 'laptopdag', dan mogen ze een uurtje op de laptop. Ik moet wel zeggen dat het vaak meer wordt dan een uurtje, omdat ik vergeet de tijd bij te houden en de kids daar handig gebruik van maken 8-[ Meestal kijken ze eerst samen een paar filmpjes, waarna Sylke het wel genoeg vindt, en gaat Timon daarna wat spelletjes doen.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 31 mar 2014 19:30

Leuke foto!!

Hier geen tablet. Laptop is wel erg interessant vooral met filmpjes.
Maar overdag gaat hij eigenlijk zelden aan. Als hij aanstaat bedien ik hem wel zelf en dan zit J lekker op de bank, de grote favoriet is het Zandkasteel.
Meestal als ik aan het eten koken ben, even m'n handen vrij ;) En heeft hij een half uurtje/uurtje z'n filmpje (hangt een beetje van de kookduur af ;-))

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 01 apr 2014 13:11

we hebben niet echt regels omtrent beeldschermgebruik.
Er is een computer en laptop beschikbaar als ze zin hebben, kunnen ze bijv. ook spelletjes doen waar je online met elkaar kan spelen ( bijv. space heroes )
ze hebben hun eigen profiel dus kunnen niet zomaar overal naartoe surfen. dat vind ik wel belangrijk.

verder is er 1 iPad, maar die is van mijn werk. als ik er 2 van had dan hadden ze gemogen wanneer ze wilden maar doordat er 1 is, is daar de regel..je mag er alleen op als de ander niet thuis is. bijv. logeren of al naar bed.

tv kijken ze meestal als ze uit school komen een half uurtje of uurtje, tot er een vriendin voor de deur staat of ze zelf naar buiten gaan.
en op zaterdagochtend lekker lang. ( daar heb ik vooral géén probleem mee :mrgreen: )

als ik zou merken dat ze niet achter het beeldscherm weg te krijgen zijn dan zou ik wel regels invoeren maar het is eerder andersom, als ze zich eens vervelen zeg ik; ga lekker even computeren. en dan is het 'nehh..'

we hebben tot 'groot verdriet' van mijn man ook nog geen wi of psp, hij wil wel maar de kinderen willen niet. dochter zegt; ik kan wel bij vriendinnen wi-en, ik wil liever wat anders voor bijv. verjaardag of sint.
dus geen aanleiding tot nu toe om één te kopen.
( maar man zou zelf wel willen :mrgreen: )

dochter van 7 vertelt wel eens dat er vriendinnen zijn die alleen bijv. op zaterdag op de computer mogen. dat vind ze zo raar. als die kinderen hier komen spelen willen ze ook nooit buiten spelen maar het liefst alleen maar computeren.

asm

Berichtdoor asm » 01 apr 2014 21:18

Hier is het veel even een uurtjr tv op vrijdagmiddag, opladen voor zwemles.
en bij minder weer rond etenkooktijd.
Verder op zaterdagochtend nog wel eens.. rustig opstarten :)
Pad zondagsavonds elly en de wiebelwagen oid als alternatieve kinderdienst/
verder talen ze gelukkig nog niet na een spelletje doen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 21:55

asm schreef:Pad zondagsavonds elly en de wiebelwagen oid als alternatieve kinderdienst/
verder talen ze gelukkig nog niet na een spelletje doen.

O ja, die is leuk, die kunnen we wel weer eens kijken. Vorig jaar keken ze die steeds.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 apr 2014 13:28

Bij ons in huis heel veel beeldschermen (3 laptops, 2 tablets, 2 smartphones en een tv) maar we proberen het gebruik er van echt te beperken.
Aan het eind van de zwangerschap heeft F iets te veel tv gekeken en met de tablet gespeeld omdat ik rust moest houden. 8-[
Met de tv kan hij wel omgaan, als hij een keer Zandkasteel/Koek en Ei kijkt is hij het wel weer zat, maar die Ipad. :roll: Hij mag nu nog maar heel af en toe een puzzeltje doen oid, eigenlijk niet/nauwelijks een filmpje kijken o.i.d. want hij werd echt boos als de beeldschermtijd weer voorbij was.

F wordt regelmatig 4 geschat, in plaats van 2. Hij is groot, en praat erg goed. Soms wel lastig ook hoor, merk dat we zelf ook wel eens te veel van 'm verwachten.
Manlief en ik hebben allebei VWO en WO gedaan, en ook onze broers/zussen.
Helaas heb ik zelf nooit geleerd wat leren is, hoop dat F wel moet leren later. 8-[

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 03 apr 2014 09:08

Lastig is dat als ze ouder geschat worden.
Hier een mannetje die niet zo groot is, maar verbaal enorm vaardig en heeft heel veel door. Dat maakt idd wel dat mensen (en wij ook) soms te veel van hem verwachten.

Hier met het mooie weer maar eens gestart met zindelijkheidstraining. Pff wel intensief, maar het lijkt zijn vruchten af te werpen. Ik ben er inmiddels achter dat hij de luier wel heel makkelijk vind en het maar veel moeite vind om op het potje te gaan in combinatie met potjesangst......, maar ja, zonder luier moet je wel ;-).... Nu 3 dgn intensief geoefend (alleen thuis als hij wakker was), luier af. En gisteren maar 1 ongelukje doordat hij het even vergat. Verder af en toe onderbroek iets nat, maar hij hield het dan toch op tot hij op het potje zat.....we gaan dus maar lekker door en zijn potjesangst lijkt nu ook minder te worden.

(zodra hij die luier om heeft is het: ik plas wel even in de luier mama.... :? )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 apr 2014 09:50

wat goed em van hem!
Hier vandaag ook maar eens gestart, ze vraagt regelmatig: mag ik even gaan plassen?
En als ik dan zeg: ja hoor, op het potje of op het toilet, dan moet ze erg lachen. 'Neejoh, ik plas toch altijd gewoon in mijn luier?

Sinds vanmorgen de luier af, en tot nu toe geen ongelukjes, ze is heel bang op het potje gaan zitten om te poepen, en dat is gelukt, ik moest haar hand vasthouden, en toen ging het goed, dus mijlpaal 1 is bereikt :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”