Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Sterretje » 07 sep 2010 12:53

In het zweet des aanschijnssssss :-oo
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 sep 2010 13:05

Grapjasch hysterisch-smile
Zat meteen te denken: misschien kan ik hier maar beter gewend aan raken....

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 07 sep 2010 18:31

Ik vind 40 euro echt niet veel voor een winterjas. Meestal betaal ik 60 tot 100 euro voor een jas. Ze hebben die dingen tenslotte een half jaar lang elke dag aan, dan vind ik het niet zo erg als ie wat duurder is. Meestal vind ik de duurdere jassen echt veel leuker dan de goedkopere. Vorig jaar had ik voor beide meiden een hele leuke winterjas die wel goedkoop waren, 30 euro! Had ik nog nooit gedaan. Maar na een paar maanden lubberden ze aan alle kanten. Moest ik nog een extra stel jassen gaan kopen. Dus dit jaar gewoon weer een dure gekocht.

Net als met laarzen: vorig jaar een stel voor de oudste voor 115 euro. Natuurlijk is dat veel geld, maar ze heeft ze de hele winter elke dag aan gehad en ze zijn nu nog steeds goed! Dat heb ik met laarzen die veel goedkoper zijn echt nooit. Of ik doe zelf iets verkeerd, dat kan natuurlijk ook. :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2010 19:13

mijn jas van 9,99 van de wibra lubberde niet, ze kan em nog wel aan, al issie wel beetje kippig

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 sep 2010 20:42

het was een geweldige dag! het werd 's middags droog!! maar het was wel koud!! 8-[ ik had geen gouden detail voor de jongens.. en die van mezelf (trouwring) ook nog vergeten ](*,) maar goed het viel me niet eens op bij de gasten of ze nu iets van goud hadden of niet....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 sep 2010 21:32

De winterjas van Jurian van vorig jaar was 20 euro, en hing nu weer in de winkel, maar die van Jurian ziet er nog net zo mooi uit. En dat na 20 keer wassen.
Die van dit jaat is 30, en dat vond ik al redelijk veel :oops: Als ik nou voor mezelf 60 euro voor een goede winterjas uitgeef, dan doe ik er ook 3 jaar mee, Jurian echt niet. Nu heeft hij ook nog 4 buitenspeeljassen gelukkig, gekregen van mijn tante, dus zijn goede blijft ook wel goed waarschijnlijk. Ik herken dat lubberen helemaal niet, wij hadden ook echt geen dure jassen, maar die zagen er altijd prima uit.
Net als laarzen, ik geef voor mezelf al echt niet meer dan 100 euro uit voor goede laarzen, een heel enkele keer ietsje meer, maar dan moeten ze echt super zijn. Dat zou ik voor een kind nooit doen, want die trappen ze af, en dan zijn ze niet mooi meer het seizoen erna. Gelukkig heb ik een knul en hoeft die geen laarzen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 sep 2010 08:08

Hahaha Laura, kan me voorstellen dat het zweten was =D>

TJ: Fijn dat het allemaal goed gegaan was met de bruiloft!
Het was idd behoorlijk koud.

Henk en vrouw: Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!
Wat een mooi kindje op te zien.
Al het goede toegewenst met haar!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 sep 2010 10:18

brrrrrr het is nu ook koud... 17 graden is het hier nu in huis ](*,) :-oo

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 sep 2010 10:36

wat is Manoël gegroeid he :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 08 sep 2010 11:37

Dat lubberen van die winterjassen lag misschien ook wel aan het model of de stof, maar het viel mij gewoon echt vies tegen. Zelf koop ik ook niet snel laarzen van over de 100 euro, maar ik heb er behoorlijk wat, dus ik wissel nog wel eens af. Mijn oudste dochter heeft, als ik zulke dure koop, maar één paar laarzen en daar loopt ze dan dus echt een half jaar elke dag op. En ze zien er na dat half jaar echt nog heel goed uit, terwijl ze ze ook altijd met spelen aan heeft gehad en in de sneeuw enzo. Nu heb ik twee paar gekocht die goedkoper zijn (30 euro per paar); eens kijken hoe dat gaat.

Tja, ik baal er gewoon van als ik halverwege het seizoen nog nieuwe laarzen / jas oid moet kopen. Dan is bijna alles uitverkocht en omdat ik nogal een...tja, uitgesproken smaak heb :) koop ik aan het begin van het seizoen vaak duurdere jassen / laarzen, omdat mijn ervaring is dat dat toch langer mee gaat. Let wel: MIJN ervaring, dus dat hoeft niet perse zo bij anderen te zijn 8)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 sep 2010 12:15

Ik ben het wel met je eens Marisja. Ik ben voor Hugo en Cato begonnen met kijken bij de goedkopere winkels voor een jas, maar ik vond ze gwoon niet mooi. Later ben ik een duurdere zaak binnengestapt en ik vond gelijk 2 jassen mooi, maar eigenlijk te duur. Ik heb het even laten bezinken en heb later alsnog die jassen gekocht. Ze dragen ze inderdaad de hele winter en ik vind ze gewoon mooi.

Toch nog even opnieuw de vraag; wat voor kinderbijbel gebruiken jullie? Wij hebben momenteel een prentenbijbel, maar die vind ik wat te makkelijk worden. Ik had lukraak een andere gekocht, maar die vond ik niet zo bijbelvast.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 08 sep 2010 12:30

ajl: wij hebben best veel kinderbijbels, en ik vind ze allemaal fijn om uit te lezen en de kinderen vinden ze ook mooi.

De Kijk en Luisterbijbel 1,2 en 3. Die vind ik erg mooi tot ongeveer 4 jaar.
De Kinderbijbel van Van Dam 1,2 en 3. Die kan je erg lang lezen omdat deel 1 makkelijke geschiedenissen zijn, deel 2 en 3 wat onbekendere geschiedenissen.
De Kinderbijbel van Vreugdenhil die is vanaf ongeveer 5 a 6 jaar te lezen.

dan hebben wij nog de serie boekjes van Ds Meeuse, Ada Verrips en Van Rijswijk.
Daar leest de oudste zelf in...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 sep 2010 12:31

wij hebben ook de kijk en luisterbijbel.
maar hoe oud is hugo ook al weer? die wordt daar misschien al wat te groot voor.

heb het laatst eens bij ons op de kinderoppas van de kerk gevraagd, wat voor kinderbijbels ze gebruikten en een stel moeders met iets oudere kinderen (4-7 jaar) waren wel te spreken over 'Die eenvoudigen wijsheid leert' van Ada Schouten-Verrips. die heb je in losse deeltjes maar ook in 2 'grote' delen. en Bij de Bron, of Uit de Bron (?) werd ook genoemd. die heeft zo'n blauwe kaft en bestaat geloof ik uit 3 delen. dat is geloof ik die van Van Dam die J.A. ook noemt.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 sep 2010 12:33

trijntjejohanna schreef:wat is Manoël gegroeid he :mrgreen:

Nou, inderdaad :mrgreen: !

@ ajl: Wij lezen met/voor de dames (bijna 3,5 jaar en 8 mnd) Kijk en Luister van Laura Zwoferink (3 delen) en soms ook uit 'Bijbelse vertellingen voor jongen kinderen' van Van Dam. Het eerste deel daarvan is ook goed te begrijpen voor kleintjes. De jongens lezen we voor uit de andere twee delen van Van Dam en uit de kinderbijbel van Vreugdenhil. Daar slaan we wel af en toe stukjes van over, maar hij is wel heel compleet. De kinderbijbel van B.J. van Wijk lezen ze zelf regelmatig en dat geldt ook voor de boekjes van ds. Meeuse. We hebben ook heel wat deeltjes van C. van Rijswijk.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 08 sep 2010 12:36

Ik vind 'goedkope' en 'dure' kleding niet veel uitmaken,
soms kan ik de dingen van de Zeeman of C&A nog naar de volgende doen om te laten dragen of
het is niet meer netjes,
maar dat heb ik ook weleens met Barbara Farber, dat het na een paar keer verwassen is...
en dan vind ik het toch moeilijker om iets duurs weg te mikken dan iets van de Zeeman ofzo!

Laarzen vind ik een ander verhaal, ik neig naar de goede merken omdat voeten nu eenmaal veel aandacht moeten hebben, maar ik vind het zoooo jammer van m'n geld! Ze spelen er overal mee en dat vind ik echt jammer van laarzen over de 100 euro! En trouwens...de laarsjes van m'n dochter heb ik een half seizoen plezier van gehad, toen ging de rits kapot!
En dat waren er van tegen de 100 euro, dat doet mij veel zeer!

Laarzen van de Bristol ofzo gaan ook een half seizoen mee, dan koop ik liever 2x een goedkoper paar dan 1x een duur paar wat ook de container in gaat...

Marktplaats vind ik trouwens een uitkomst voor kleren!
Wat ik daar niet voor moois kan kopen voor 10 euro!
Merkkleding genoeg daar, en soms vrijwel niet gedragen...!

Terug naar “Archief”