Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Bertiel » 28 okt 2011 21:51

LeChat schreef:Die had vroeger toch wel een groentenwinkeltje, of is dat nou Stellendam? #-o

dat is Stellendam, maar wel heerlijke fruit en groente voor een prikkie.
Stalletje in Ouddorp moet ook erg goed zijn voor niet al te veel geld.
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 okt 2011 22:01

Bertiel schreef:dat is Stellendam, maar wel heerlijke fruit en groente voor een prikkie.
Stalletje in Ouddorp moet ook erg goed zijn voor niet al te veel geld.

Hé, nog iemand die bekend is op Flakkee :). In Ouddorp bedoel je Aleman, of niet? Daar ging ik vroeger met mijn opa heen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 okt 2011 07:32

In Ouddorp weet ik er geen.
Keijzer zit aan de Damweg in Stellendam, kom er nooit meer sinds ik hier bij die vutter haal. Maarre, maar een andere Keijzer had voorheen een groentenwinkel, weet niet of je die bedoelt?
ja, dat is mijn mening dan he.....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 okt 2011 17:38

Nee, het was die in Stellendam.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 31 okt 2011 09:25

LeChat schreef:Hé, nog iemand die bekend is op Flakkee :). In Ouddorp bedoel je Aleman, of niet? Daar ging ik vroeger met mijn opa heen.

Op flakkee niet zo... maar klopt, Aleman, das nu een heel winkeltje geworden
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 31 okt 2011 11:06

Pfft, hier zaterdag een andere auto gekocht, was echt behoorlijk nodig, de andere stond echt op instorten. Maar dat wordt ff 2 maanden op een houtje bijten :-oo ... Maar komt vast wel weer goed :D . Vind zo'n auto altijd echt ....geld, maar ja zonder auto kan echt niet vanwege mijn werk etc. Nu maar een kleine zuinige gekocht, zodat we er toch nog enigszins voordeel van hebben :roll: .

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 okt 2011 13:33

Pluk, hier hetzelfde probleem: we moeten ook een andere auto. Zaterdag al even op pad geweest en wel wat gezien, maar bij een garage die we verder niet kennen en dat vind ik toch wel een beetje eng... Nu wil onze garage die auto wel voor ons kopen, ze verkopen hem dan aan ons met nieuwe apk, grote beurt en een halfjaar garantie, maar dat kost ons wel 2000,- extra :roll: Nog maar even goed nadenken dus wat we doen...

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 31 okt 2011 20:26

Ik kijk bij heel veel dingen, waar ik over twijfel, even op google en zoek dan naar ervaringen van andere internetgebruikers...Komt vaak heel veel uit...Kijk wle ff naar de datum, sommige referentie zijn erg oud en niet meer van toepassing, maar goed ;-)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 31 okt 2011 20:43

Ik heb idd al wat ervaringen opgezocht op internet, maar word daar niet zoveel wijzer uit. Een deel is heel positief, en een deel ook echt niet.
Eerst nog maar eens in onderhandeling met onze eigen garage denk ik, of zij nog wat kunnen veranderen aan de prijs...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 nov 2011 04:42

Wij hebben onze auto via MP gekocht, het was wel een gok maar we hebben er nooit iets aan gehad. We hadden soortgelijke auto's bij garagebedrijven bekeken en in gereden. Het prijsverschil was dusdanig dat we toch via particulier hebben gekocht. Met de redenering: misschien moeten we nog dat geld uitgeven aan een garage, misschien ook niet. Het hoefde niet.

Waar we ons wel heel erg mee genaaid voelden was het volgende: na verhuizing moest de auto vrij snel apk gekeurd en grote beurt. Onze vorige garage was ermee gestopt dus gingen we naar garage hier in het dorp. Die kerel stond me meteen al niet aan, vond hem veel te praatjesmakerig maar manlief zei: we doen het gewoon, weet ook geen ander. Er heeft nog nooit zoveel aan die auto gemankeerd als toen met de reparatie. Het een na het ander verzon hij, op slot was de rekening 1500 euro. Om ons tegemoet te komen mochten we hem in 2x betalen, ](*,) wat een onzin, je bent het geld toch kwijt! We hadden altijd rekeningen van 300 tot 500. Gelukkig kwamen we er later achter dat ons buurman een autobedrijf heeft, die heeft vervolgens ons auto onder zijn beheer gekregen. Die man schrijft gewoon een rekening met 1,75 uur. Dat kom je ook nergens meer tegen volgens mij.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 nov 2011 08:52

Wij kopen ook altijd onze auto bij patriculieren, dat is echt een stukje goedkoper. Alleen wel handig om iemand erbij te hebben die er wel wat verstand van heeft. Mijn man weet wel iets van auto's, dus die laat me niet alleen gaan ;)

Garages zijn idd erg duur. Wij laten onze auto altijd maken en keuren door een vriend. Dat kost ons alleen de materiaalkosten. Dus we zijn nooit zo duur uit. Want garages slepen er volgens mij flinke prijzen uit :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 nov 2011 09:02

*Annet* schreef:Boodschappenlijstje:

5 kilo piepers
2 kilo rode bieten
2 kilo stoofperen
1 kilo goudreinetten
6 ons spruiten
pond sperziebonen
750 gram witlof
1 bloemkool
pond aardbeien

moest totaal betalen: 13,30 niet veel toch?

Vutter hier uit het dorp heeft een groentenverkoop schuurtje, altijd fijn en hoop dat hij er nog lang mee doorgaat :D

Kijk dat is nog eens leuk en gezond boodschappen doen.

Ik ga ook opzoek naar dit soort stalletjes/schuurtjes/boeren.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 nov 2011 23:09

baal baal baal...

via een ander forum dekbedhoesjes en ondergoed voor marijn overgenomen. ZIj keurig in pb haar gegevens gemaild, ik die gegevens gekopieerd na mijn rekeninggebeuren... na wat dagen nog geen pakketje, ik gevraagd, zij zegtt, geld niet binne. Ik dus wel gemail wel overgemaakt.

Gaat zij het nakijken, is ze een cijfer vergeten. Dus.. geld bij een verkeerd persoon... SHit shit shit zeg...

Denk je goedkoop uit te zijn. Maar het is neit mijn fout.. dus het pakket komt maar mooi deze kant op!! ](*,) ](*,)

Nell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Nell » 30 nov 2011 04:14

paprikameisje2 schreef:baal baal baal...

via een ander forum dekbedhoesjes en ondergoed voor marijn overgenomen. ZIj keurig in pb haar gegevens gemaild, ik die gegevens gekopieerd na mijn rekeninggebeuren... na wat dagen nog geen pakketje, ik gevraagd, zij zegtt, geld niet binne. Ik dus wel gemail wel overgemaakt.

Gaat zij het nakijken, is ze een cijfer vergeten. Dus.. geld bij een verkeerd persoon... SHit shit shit zeg...

Denk je goedkoop uit te zijn. Maar het is neit mijn fout.. dus het pakket komt maar mooi deze kant op!! ](*,) ](*,)

Toch even contact met je bank opnemen!! Want waarschijnlijk kloppen dan rekeningnummer en naam samen niet en daar moeten ze wel opletten!! Ik heb dat ookeens gehad , ging wel over meer dan100 euro, en naar wat heen en weer geschrijf en gebel, toch geld teruggekregen!! Echt proberen , hoor!
In Christ , my Saviour

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 30 nov 2011 09:15

Inderdaad, hier ook geld teruggekregen. Was een overboeking naar het buitenland maar per ongeluk met betaling niet aangegeven. Was iets van 400 euro! Zo, ik zat wel even in de rats zeg...
Maar uiteindelijk hebben die mensen het netjes teruggestort.
De bank kan de mensen wel aanschrijven maar niet dwingen om terug te storten omdat het bewust door iemand is overgemaakt. Dus niet de fout van de bank.
In het laatste geval had de bank ons de gegevens van die mensen kunnen geven. Hadden we zelf verhaal kunnen gaan halen 8)
Succes!

Terug naar “Archief”