Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

GRVDA
Mineur
Mineur

Re: De Zondvloed

Berichtdoor GRVDA » 16 jun 2009 18:39

Kirdneh,

Je blijft met niks komen, je probeert het eigenlijk ook niet eens.
Je hebt nog geen enkele toepassing gegeven vanuit het creationisme. Dat is natuurlijk ook erg moeilijk omdat er nauwelijks tot geen bewijzen zijn voor het creationistische idee. Uitleggen doe je niet, als ik je vraag om een verduidelijking doe je dat niet en ga je dan zeggen dat ik er niks van snap.
kirdneh schreef:GRVDA wrote:
Kirdneh,
Nog steeds kom je met niks, je gaat het nu over een andere boeg gooien dat ik niet zou weten wat creationisme is. Nou dat wordt het makkelijk voor jou als je kunt uitleggen waarom wat jij aandraagt iets met creationisme te maken heeft.

Nou vind je het erg dat ik na een paar keer dat al gedaan te hebben daar voor pas, het is je helaas niet aan je verstand te brengen, dat blijkbaar jij niet weet wat creationisme is, en dat mn antwoord daar uit voort vloeit.
Leg het dan uit, laat zien dat wat je aandraagt een creationistisch standpunt is?
Goed dat je hier duidelijk langs mijn punt probeert te gaan zonder argumenten.

Argumentatie accepteer je niet blijkbaar want na het al een paar keer te hebben uitgelegt is het niet aan jouw verstand te brengen dat jij niet weet wat creationisme inhoud en dat je daarom maar stomme dingen gaat zeggen, het geeft niet hoor dat je het niet snapt.
Waar haal je het vandaan dat ik argumentatie niet zou accepteren, je hebt nog geen enkel agument genoemd en als je wat vraag wil je het niet uitleggen zoals de uitleg van hoe je redenatie is, je laat niks zien.
Nee dat heb je niet je bent nog steeds met niks gekomen dat voortkomt uit het creationisme, normaal ben je goed in het herhalen van je statements maar ja als je die niet hebt is het herhalen ook moeilijk.

En weer weet je zelfs geeneens te herrinneren dat ik dat al gedaan heb, echt jammer van de moeite die ik er voor moet doen.
Nee dat heb je niet, je hebt er ook geen moeite voor gedaan. Je bent nog steeds met niks gekomen.
kirdneh schreef:
GRVDA wrote:
Je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat er bewijzen zijn die het creationistische idee tegenspreken,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat de scientific method een zeer goede manier is om kennis te testen,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat Hovind al die jaren tegen je gelogen heeft, er was geen waterkoepel boven de aarde op enige tijd,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat jouw bijbel interpretatie inzake accuraatheid over natuur niet overeenkomt met de bewijzen in de werkelijkheid,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat evolutie een feit is dat we verklaren aan de hand van de evolutie theorie,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat de aarde veel ouder is dan wat jij in de bijbel leest,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren dat er geen bewijzen zijn voor het bijbels zondvloed verhaal en juist veel tegen dat verhaal,
je lijkt maar niet te kunnen accepteren.

met vriendelijke groet,

Je lijkt niet te kunnen accepteren dat alles wat je hier nu neerzet, alleen maar is om je geweten te sussen.
De Et is een geloof en geef dat nou gewoon eens toe.
Mijn geweten? wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken. Evolutie is een feit en de evolutie theorie is een verklaring. Waar zie jij een geloof?
Feit blijft dat er nul aan bewijs is voor het creationisme en dat jij op de een of andere argumentloze manier bovenstaande feiten niet wilt accepteren.

Je noemt een aantal zaken van waaruit jij denkt applicatie te kunnen maken maar dan noem je ze weer niet, als je werkelijk denkt dat je vanuit het creationistische gedachtegoed applicaties kunt maken, noem die dan en leg dan ook uit hoe een bepaald creationistisch idee hier toe geleid heeft. Anders heb je er in deze nog steeds niks aan. Dus zeg niet alleen dat je ergens applicaties van kunt maken, doet dat allereerst eens en leg dan ook uit dat dit vanuit een creationistisch idee komt, wat de link is.

met vriendelijke groet,

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Re: De Zondvloed

Berichtdoor kirdneh » 17 jun 2009 13:38

martien schreef:Vertel. Welke TOEPASSING heeft het RATE projekt opgeleverd?

Dateringen.

martien schreef:De halo's? Nee, dat is geen "toepassing". Je blijft het begrip anders invullen dan in de discussie met Hovind, waar t vandaan kwam werd bedoeld.

Hij heeft veel meer onderzoeken geleid en wetenschappelijk getoetst.
Halo's voorspelt instant creation, de uitkomst hiervan kun je op alle geologische kwesties toepassen want het werk van hem is nog niet weerlegd.

martien schreef:Maar dat kwam voort uit degelijk, nauwgezet en vakkundig WETENSCHAPPELIJK werk, zoals Hettys je uitlegde. Dat heeft dus niets met het psalm te maken.
Kijk, als nou iemand zei " er staat in dit psalm dat er paden zijn, en wel daar en daar, laten we ze volgen" dan heb je wat te melden. Dan is nog de vraag of dat afkomstig is van "creationistsiche wetenschap/gedachtegoed, maar dat komt dan wel dichter bij. Achteraf zeggen 'het stond in t psalm" heeft niets met een toepassing te maken.

Nee vooraf las hij in de bijbel dat er paden zijn en vond ze, dus niet achteraf.

martien schreef:Daar is al op gereageerd. Dat hoef ik hier niet over te doen.

En niet weerlegd.

martien schreef:De stand "toepassingen vanuit creationistisch gedachtegoed": nul.

Je kunt niet tellen.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

martien
Kapitein
Kapitein

Re: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Berichtdoor martien » 17 jun 2009 13:47

Kirdneh, het zijn GEEN "toepassingen" of applicaties.

De discussie over de datering is een wetenschappelijke, nou ja van de kant van de wetenschappers dan, dat heeft nul te maken met een "applicatie".

Zo ook de discussie over de halo's. Of een halo nou wel of niet 6000 jaar of 1 miljard jaar oud is heeft geen bal te maken met een "toepassing".

De paden in de zee zijn een gevolg van WETENSCHAPPELIJK onderzoek, niet het lezen van een psalm.

De etenskwesties staan los van het creationistische gedachtegoed. Of de aarde nou geschapen is op 12 juni 4012 BC of op 4 augustus 4.545.009 BC heeft geen invloed op de dieetkwesties, DUS staat los van het creationisme. T heeft vast met je geloof van doen, en dat is prima, maar het is dus GEEN toepassing van het "creationisme".

Dus, vooralsnog klopt de telling.

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 17 jun 2009 16:08

@kirdneh

Dat je nog energie steekt in het doen van antwoorden op al die evo-gelovigen.

Ik zat gisteren het nieuws te kijken, en daarin werd de vondst gedaan van de eerst 'Nederlander' (neanderthaler), ik denk daar komt heel wat. let op, houd je stoel vast want hier komt het.

Afbeelding

................Moet ik nog meer zeggen. Kijk dat je dat gelooft prima, maar dat je het wetenschap durft te noemen vind ik in een woord triest.

GRVDA
Mineur
Mineur

Berichtdoor GRVDA » 17 jun 2009 16:13

Rai,

Gaf kirdneh maar eens antwoord misschien dat we dan nog eens ergens komen.
rai schreef:Ik zat gisteren het nieuws te kijken, en daarin werd de vondst gedaan van de eerst 'Nederlander' (neanderthaler), ik denk daar komt heel wat. let op, houd je stoel vast want hier komt het.

................Moet ik nog meer zeggen. Kijk dat je dat gelooft prima, maar dat je het wetenschap durft te noemen vind ik in een woord triest.
Wat is er aan te geloven? Waarom vindt jij dat triest?

met vriendelijke groet,

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 17 jun 2009 16:33

Rai,
Je mist het punt dat er al een bos van deze schedels gevonden zijn, dus we kennen de vorm al. De hele schedel is dus NIET opgebouwd op basis van dat ene stukje.

Denk hier nou gewoon es rustig over na. Hoe komt t dat je zonder verder je te informeren er van uitgaat dat die hele schedelreconstructie is gedaan op basis van alleen dat ene stukje? Hoe kom je aan dat idee? Waarom dan vervolgens dat waardeoordeel?

Het punt van het vinden van dat stukje is het feit dat t bewijst dat die peoples op het gebied tussen Engeland en Nederland hebben geleefd.

Daaruit weten we dus dat dat stuk land droof gelegen heeft EN dar er Neanderthalers leefden. Het vinden van dat stukje had dus NUL te maken met de reconstructie van het hoofd, de vorm kennen we al.

Vraag je af hoe het komt dat je meteen die onjuiste conclusie trok en zelfs overgaat tot het waardeoordeel "triest".
Waarom? Welke programmering zit daar achter?

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 jun 2009 17:25

martien schreef:
De discussie over de datering is een wetenschappelijke, nou ja van de kant van de wetenschappers dan, dat heeft nul te maken met een "applicatie".

He, dus dateringen kun je dus niet toepassen?

martien schreef:Zo ook de discussie over de halo's. Of een halo nou wel of niet 6000 jaar of 1 miljard jaar oud is heeft geen bal te maken met een "toepassing".

Dus het wetenschappelijk gedeelte van dr gentry mag je nergens op toepassen, weet je eigenlijk wel wat toepassen betekend?

martien schreef:De paden in de zee zijn een gevolg van WETENSCHAPPELIJK onderzoek, niet het lezen van een psalm.

Door het lezen van die psalm (letterlijk) is hij op zoek gegaan naar die paden, of je het nou wilt of niet.

martien schreef:De etenskwesties staan los van het creationistische gedachtegoed. Of de aarde nou geschapen is op 12 juni 4012 BC of op 4 augustus 4.545.009 BC heeft geen invloed op de dieetkwesties, DUS staat los van het creationisme. T heeft vast met je geloof van doen, en dat is prima, maar het is dus GEEN toepassing van het "creationisme".

Nou ga je hetzelfde doen als je voorganger, je plaatst het nu in 6000 jaar tijd.De vraag was noem eens een applicatie (toepassing) van uit het creationisme.Dus niet gaan draaien met de vraag anders gaan formuleren, de toepassingen van creationisme heb ik je gegeven, dus klopt je telling niet.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 17 jun 2009 17:43

rai schreef:@kirdneh

Dat je nog energie steekt in het doen van antwoorden op al die evo-gelovigen.

Ik zat gisteren het nieuws te kijken, en daarin werd de vondst gedaan van de eerst 'Nederlander' (neanderthaler), ik denk daar komt heel wat. let op, houd je stoel vast want hier komt het.

Afbeelding

Ik vind het triest en onchristelijk dat vrijwel elke creationistische site nog steeds de leugen verkondigen dat Neanderthalers gewoon H. Sapiens zijn terwijl DNA onderzoek allang heeft aangetoond dat ze niet eens naaste familie waren, maar een soort neven, Wij stammen dus af van een andere mensensoort dat de neanderthaler.

http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/314
http://www.volkskrant.nl/wetenschap/article1148462.ece/Neanderthaler-dna_compleet_in_kaart
Ook gif is geschapen.

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 17 jun 2009 17:44

kirdneh schreef:
martien schreef:De discussie over de datering is een wetenschappelijke, nou ja van de kant van de wetenschappers dan, dat heeft nul te maken met een "applicatie".

He, dus dateringen kun je dus niet toepassen?

Ik wens je verder veel plezier. Je bent ruimschoots intelligent genoeg om te begrijpen waar t over gaat. Wat je hier noemt is geen toepassing in de zin zoals dat eerst genoemd werd, of je nou wil of niet.

martien schreef:Zo ook de discussie over de halo's. Of een halo nou wel of niet 6000 jaar of 1 miljard jaar oud is heeft geen bal te maken met een "toepassing".

Dus het wetenschappelijk gedeelte van dr gentry mag je nergens op toepassen, weet je eigenlijk wel wat toepassen betekend?

Ja, maar jij kennelijk niet. Ik wens je verder veel plezier. Of je nou wil of niet.

martien schreef:De paden in de zee zijn een gevolg van WETENSCHAPPELIJK onderzoek, niet het lezen van een psalm.

Door het lezen van die psalm (letterlijk) is hij op zoek gegaan naar die paden, of je het nou wilt of niet.

De toepassing was een uitvloeisel van wetenschappelijk werk en is daarmee GEEN resultaat van het lezen van een psalm. Ik wens je verder veel plezier. Of je nou wil of niet.

martien schreef:De etenskwesties staan los van het creationistische gedachtegoed. Of de aarde nou geschapen is op 12 juni 4012 BC of op 4 augustus 4.545.009 BC heeft geen invloed op de dieetkwesties, DUS staat los van het creationisme. T heeft vast met je geloof van doen, en dat is prima, maar het is dus GEEN toepassing van het "creationisme".

Nou ga je hetzelfde doen als je voorganger, je plaatst het nu in 6000 jaar tijd.De vraag was noem eens een applicatie (toepassing) van uit het creationisme.Dus niet gaan draaien met de vraag anders gaan formuleren, de toepassingen van creationisme heb ik je gegeven, dus klopt je telling niet.

Je hebt helemaal niets gegeven. Je probeert voortdurend je uit deze netelige situatie te draaien. Hetzij door herdefinitie van "toepassing", hetzij door iets te melden uit een andere omgeving dan het creationistische gedachtegoed.
Of je nou wil of niet.

Aantal "toepassingen" uit creationistisch gedachtegoed: nul.

Deze discussie gaat cirkelen. Je bent van mening dat je een aantal "toepssingen" hebt genoemd, ik bestrijd dat. Het enige dat je doet is de bordjes proberen te verhangen. Wel, leef je uit. Het lijkt er een beetje op dat t weer uitdraait op een "Kirdneh-toepassing". So be it.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 17 jun 2009 17:46

Kirdneh schreef:Door het lezen van die psalm (letterlijk) is hij op zoek gegaan naar die paden, of je het nou wilt of niet.

Ik heb je gisteren nog uitgebreid uitgelegd dat die stromingen allang eerder waren ontdekt door zeelieden en dat Maury ze in kaart heeft gebracht door oude logboeken te lezen!
Ook gif is geschapen.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 jun 2009 17:53

hettys schreef:
Kirdneh schreef:Door het lezen van die psalm (letterlijk) is hij op zoek gegaan naar die paden, of je het nou wilt of niet.

Ik heb je gisteren nog uitgebreid uitgelegd dat die stromingen allang eerder waren ontdekt door zeelieden en dat Maury ze in kaart heeft gebracht door oude logboeken te lezen!

Ik heb je allang uitgelegt dat hij dit door het lezen van de psalm heeft gaan zoeken, of je het wilt of niet.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 jun 2009 18:01

martien schreef:Ik wens je verder veel plezier. Je bent ruimschoots intelligent genoeg om te begrijpen waar t over gaat. Wat je hier noemt is geen toepassing in de zin zoals dat eerst genoemd werd, of je nou wil of niet.

Dus een dateringsmethode mag je toepassen, 1-0 voor de creationisten.

martien schreef:
Ja, maar jij kennelijk niet. Ik wens je verder veel plezier. Of je nou wil of niet.

2-0

Door het lezen van die psalm (letterlijk) is hij op zoek gegaan naar die paden, of je het nou wilt of niet.[/quote]
De toepassing was een uitvloeisel van wetenschappelijk werk en is daarmee GEEN resultaat van het lezen van een psalm. Ik wens je verder veel plezier. Of je nou wil of niet.[/quote]

Nogmaals dit is door het lezen van de psalm gebeurt, of je het wilt of niet.

3-0

martien schreef:
Je hebt helemaal niets gegeven. Je probeert voortdurend je uit deze netelige situatie te draaien. Hetzij door herdefinitie van "toepassing", hetzij door iets te melden uit een andere omgeving dan het creationistische gedachtegoed.
Of je nou wil of niet.

Aantal "toepassingen" uit creationistisch gedachtegoed: nul.

Een voedingswijzer mag je toepassen op je leven, 4-0

martien schreef:Deze discussie gaat cirkelen. Je bent van mening dat je een aantal "toepssingen" hebt genoemd, ik bestrijd dat. Het enige dat je doet is de bordjes proberen te verhangen. Wel, leef je uit. Het lijkt er een beetje op dat t weer uitdraait op een "Kirdneh-toepassing". So be it.

En wat je in het verleden hebt gedaan doe je nu weer, namelijk zeggen dat een ander draait maar het zelf doen, zelfs de vraagstelling zit je te verdraaien.Vooral er ook een naampje aan vastplakken wat helemaal niet van TOEPASSING is

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 jun 2009 18:03

martien schreef:Rai,
Je mist het punt dat er al een bos van deze schedels gevonden zijn, dus we kennen de vorm al. De hele schedel is dus NIET opgebouwd op basis van dat ene stukje.

Denk hier nou gewoon es rustig over na. Hoe komt t dat je zonder verder je te informeren er van uitgaat dat die hele schedelreconstructie is gedaan op basis van alleen dat ene stukje? Hoe kom je aan dat idee? Waarom dan vervolgens dat waardeoordeel?

Het punt van het vinden van dat stukje is het feit dat t bewijst dat die peoples op het gebied tussen Engeland en Nederland hebben geleefd.

Daaruit weten we dus dat dat stuk land droof gelegen heeft EN dar er Neanderthalers leefden. Het vinden van dat stukje had dus NUL te maken met de reconstructie van het hoofd, de vorm kennen we al.

Vraag je af hoe het komt dat je meteen die onjuiste conclusie trok en zelfs overgaat tot het waardeoordeel "triest".
Waarom? Welke programmering zit daar achter?

Hoe bewijs je nou of het van een neanderthaler is?
Hoe wordt het stuk om de gevonden 'scherf ' gereconstrueerd?

martien
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor martien » 17 jun 2009 18:51

Lees er es een boekje over. Kijk onder "paleontologie". Doe ik ook als ik iets wil leren.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jun 2009 20:06

martien schreef:Lees er es een boekje over. Kijk onder "paleontologie". Doe ik ook als ik iets wil leren.

Dit is natuurlijk een vrij onzinnig advies voor lui als Kirdneh, martien, want in de bijbel komt het woord paleontologie niet voor, daar ben ik vrij zeker van. En nu ik er toch over bezig ben, is het ook niet erg respectvol om de Bijbel een "boekje" te noemen. :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”