Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor kwebbel » 22 mei 2010 19:12

ons sponsorkindje is ook erg lief en we hebben de tweede brief binnen. Ze tekent altijd erg lieve bloemetjes enzo, heel schattig. Maar idd wat een verschrikkelijke omstandigheden soms! Ondanks dat wij dan niet te veel ruimte hebben zou je dan zo'n kindje het liefst meenemen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mei 2010 21:48

*Annet* schreef:We hebben een nieuw financieel adoptie kindje via Woord en Daad, mijn hart smolt toen ik de foto zag. Wat een sweety maar tjonge jonge wat een erbarmelijke omstandigheden waarin dit gezin verkeerd. :cry:

Maar ze hebben elkaar. Dat wat wij erbarmelijk vinden, is in het land zelf vaak heel normaal. Men heeft daar echt nog vaak een heel andere kijk op geluk. Als iedereen gezond is en ze samen zijn, dan is men vaak gelukkig. Die mensen kunnen nog die echte vreugde voelen. Erbarmelijk? Ja, naar onze maatstaven wel. Maar echt erbarmelijk? Nee. Ze hebben elkaar. Dat is hun meest kostbare bezit!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 mei 2010 11:55

Daar heb je helemaal gelijk in!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 mei 2010 19:30

Ik zou ook graag zo'n kindje financieel willen adopteren, maar hebben momenteel niet echt het geld hiervoor. Hopelijk in de toekomst wel!!! Dan zouden we het zeker doen!
Overigens hoorde ik een tijdje terug allemaal van die negatieve verhalen over financiele adoptie. Dat het geld gewoon naar de hele gemeenschap gaat en niet naar het kindje en weet ik wat al niet meer. Nu weet ik niet hoe het bij Woord en Daad zit, ging over een andere organisatie. Maar was er toch wel van geschrokken :(
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 mei 2010 19:35

wij zitten aangesloten bij Compassion. Wij kunnen ook jaarrekeningen bekijken en stukken van de vergadering. Ook heeft ons kindje zelf geschreven dat ze van ons verjaardagsgeld een pop heeft gekocht. Dat vind ik wel ontzettend gaaf. Weet niet hoe het bij andere organisaties zit.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mei 2010 19:52

Mijn zwager en schoonzusje hebben ook een financieel adoptie kindje paar maanden terug kregen ze een brief dat hij niet zijn best deed enz en dat hij nu van school moest ondertussen hebben ze een nieuw adoptie kindje (volgens mij doen hun het via woord en daad)

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 26 mei 2010 18:44

kwebbel schreef:wij zitten aangesloten bij Compassion. Wij kunnen ook jaarrekeningen bekijken en stukken van de vergadering. Ook heeft ons kindje zelf geschreven dat ze van ons verjaardagsgeld een pop heeft gekocht. Dat vind ik wel ontzettend gaaf. Weet niet hoe het bij andere organisaties zit.

dat is wel erg leuk!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 26 mei 2010 20:39

mamavansophie schreef:
kwebbel schreef:wij zitten aangesloten bij Compassion. Wij kunnen ook jaarrekeningen bekijken en stukken van de vergadering. Ook heeft ons kindje zelf geschreven dat ze van ons verjaardagsgeld een pop heeft gekocht. Dat vind ik wel ontzettend gaaf. Weet niet hoe het bij andere organisaties zit.

dat is wel erg leuk!

Wij kregen van ons sponsorkindje (ook van Compassion) een brief dat ie van onze kerstgift ook iets had gekocht (weet niet meer wat). Maarre, wij hadden helemaal geen aparte kerstgift gegeven...

Ik zou het eerlijk gezegd niet zo heel raar vinden als een deel van het sponsorgeld naar de gemeenschap gaat waar het kind in leeft. Daar heeft het kind toch ook baat bij.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mei 2010 08:26

heb je dat ook niet in de aanmeldingsbrief aangevinkt? Daarin had je een paar opties:
- verjaardagsgift vanaf 15 euro
- overige gift vanaf 15 euro
- gezinsgift vanaf 25 euro (maximaal zo'n 800 euro per jaar)
- gemeenschapsgift (projectgift) vanaf 100 euro
- kerstgift vanaf 15 euro
Wij hadden toen een verjaardagsgift gedaan, dat wordt 3 maanden van te voren extra van onze rekening afgeschreven.
De gemeenschapsgift vond ik persoonlijk erg duur. Ik vond het wel erg gaaf, ze is in oktober jarig en schreef rond de kerst dat ze een pop had gekocht. Ik denk dat een verjaardagsgift het minste is wat je kunt doen. Er zijn ook genoeg andere gezinnen die wel een overige gift, kerstgift of een projectgift doen.
Kan het topic gesplitst worden in Adoptie en Sponsorkindjes of is dit ongeveer hetzelfde?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 27 mei 2010 09:07

Er wordt hier nooit iets extra's afgeschreven. En we hebben hem al een jaar of 5, kan me niet herinneren wat er destijds in de brief stond.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 mei 2010 09:14

Iemand gisteren Hello goodbye gezien? Wat een brulpartij :)
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mei 2010 09:17

parkiet schreef:Er wordt hier nooit iets extra's afgeschreven. En we hebben hem al een jaar of 5, kan me niet herinneren wat er destijds in de brief stond.
ook geen papieren bewaard? Dan zou ik het even navragen als ik jou was.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 mei 2010 09:29

Persoonlijk heb ik het idee dat er bij Compassion grotendeels standaardbrieven worden geschreven. Heb zelf ook zo'n kindje gehad, de tekeningen klopten niet bij elkaar, en de verhaaltjes die zo'n juf schreef konden echt niet uit het hart van zo'n kleintje komen. Marnix en ik hebben nu voor een andere organisatie gekozen...
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mei 2010 10:47

ik pak ff een brief brief er bij, daarin staat duidelijk in het Engels: "She asks what you will do for Christmas." en "She would like to thank you for the doll she bought with the money you gave her."
Ik heb regelmatig contact met haar, jammer dat het zo'n 10 weken duurt voordat er een brief eindelijk aankomt. Ik vind het ook wel gaaf dat de begeleider schrijft hoe zij het zegt. En niet van: "Thank you very much for your letter. I really appreciate it." Het woord "appreciate" kan zij nl op 6,5 jarige leeftijd niet (goed) schrijven. Ik heb het idee dat het niet standaard brieven zijn, wat ik wel leuk vind als zij eenmaal zelf kan schrijven, dan wordt het nog persoonlijker!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 mei 2010 13:58

Jo'tje schreef:Iemand gisteren Hello goodbye gezien? Wat een brulpartij :)

Ja mooi hè, kindje werdt goed verwelkomd `t was er overstuur van..:P

Terug naar “Archief”