Harm-J schreef:Nu wil ik de vraag eens omdraaien, waarom probeer jij een niet bijbelse tekst aan een bijbelse tekst te koppelen? En als 2e vraag daar op aansluitend: Waarom heb jij een niet bijbelse tekst nodig om die vervolgens aan een bijbelse tekst te koppelen om die eerste wel bestaande tekst naar jouw idee kloppend te maken?
Waar slaat dit op? iedereen gebruikt toch andere zinnen binnen één bericht in aanvulling met Bijbelteksten? Je hebt al 4 keer inhoudsloos op deze vraag gereageerd, je blaat alleen wat over de vorm waarin ik het doe. Het is ook nooit goed! Ik stel gewoon een vraag, draai er niet omheen Harm-J! Hou op mij persoonlijk af te kraken, ga er gewoon op in. en vergeef mijn botte houding, asjeblieft.
De wet was onvoorstelbaar specifiek en gedetailleerd. Het is dus helemaal niet gek dat mannen en mannen specifiek wordt genoemd, naast ontucht. Rest de vraag; als de wet zo specifiek en gedetailleerd was, waarom wordt de lesbische variant niet verboden. Ik denk, omdat de kans op het overbrengen van ziektes velen malen kleiner was bij vrouwen en vrouwen, dan bij mannen en mannen.
- Als de wet dan zo specifiek is, waarom staat er dan "mannen met mannen", terwijl eigenlijk de uitwassen daarvan worden bedoelt?
- En hoe wisten de israelieten dat een monochame homorelatie in liefde en trouw wél geoorloofd was?
- In een monochame homorelatie kunnen toch geen geslachtziekten voorkomen? Waar maakt de Bijbel het verschil?
- waarom noemt de Bijbel ontrouw, overspel en ontucht als 3 verschillende zaken, maar zet in het geval van homo-ontrouw, homo-overspel en homo-ontucht, alles onder de noemer "mannen met mannen"? (wat best onduidelijk is, uitgaande van de door jou gesuggereerde betekenis)
- Waarom wordt geen enkele keer "mannen met vrouwen" genoemd, en wel "mannen met mannen"? ik bedoel: één keer kan je nog wel wegrelativeren, maar alle keren is toch wel een ánder signaal.
@Harm-J,
Hoe kom je er bij dat Genesis ruimte bied aan een tweede interpretatie? uit welk gedeelte haal je dat? een dag is toch gewoon een dag?
de tweede mogelijke interpretatie wordt geenzins door Genesis geboden, maar is genómen, door compromis-sluiters met wetenschappelijke heidenen.
(verexcuseerd u zich mijn gefrustreerde toon, zie tenslotte mijn onderschrift)