De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 jun 2008 09:43

Lief hoor! :)

Ik heb ook nog van die bonnen voor een gratis fotosessies bij de V&D.
Maar we gaan 't niet doen. Vind 't zo'n gedoe.
En dan ook nog eens de lelijkste foto meekrijgen natuurlijk.

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 12 jun 2008 09:45

AikonGirl schreef:Lief hoor! :)

Ik heb ook nog van die bonnen voor een gratis fotosessies bij de V&D.
Maar we gaan 't niet doen. Vind 't zo'n gedoe.
En dan ook nog eens de lelijkste foto meekrijgen natuurlijk.

Die foto's van de V&D zijn harstikke leuk joh!!!!
En ze doen het ook heel leuk! Wij hebben het 3keer gedaan en alle 3 heel erg Leuk.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 jun 2008 09:48

Dit was ook bij V&D, maar wij hadden al van tevoren afgesproken dat we alleen de gratis foto zouden nemen. De rest van de foto's heb ik niet gezien, en dat is misschien maar goed ook :wink:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 12 jun 2008 10:57

bloempie schreef:Hebben jullie trouwens ook een brief gehad met uitnodiging om je kind te laten inenten tegen de waterpokken? (ouders met kind onder de 1 jaar)

Brief?? Niks gezien, terwijl wij ook een meisje hebben van zeven maanden. Zou haar er toch wel voor in willen enten, denk ik. Is het al langer geleden dat jullie die brief kregen, dan?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jun 2008 10:59

Merisja schreef:
bloempie schreef:Hebben jullie trouwens ook een brief gehad met uitnodiging om je kind te laten inenten tegen de waterpokken? (ouders met kind onder de 1 jaar)

Brief?? Niks gezien, terwijl wij ook een meisje hebben van zeven maanden. Zou haar er toch wel voor in willen enten, denk ik. Is het al langer geleden dat jullie die brief kregen, dan?

wanneer kreeg je die op de post, vandaag?

hier verder nog niks gezien, is het geen proef in bepaalde regio's? tegen waterpokken zou ik dnek ik niet zo snel enten.. van dat prikken is ze nl ook vaak een dag of drie ziek..

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 12 jun 2008 11:06

Ik heb ook geen brief gehad. Maar ik geloof dat ik het voor waterpokken niet zou inenten.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 jun 2008 11:53

Vorige week kreeg ik die brief.
Het is geen extra inenting, het wordt bij de BMR vaccinatie erbij gedaan.
Misschien krijgt niet iedereen een brief omdat het een proef is. Er stond geloof ik in die brief dat er 600 kinderen ingeent zullen worden. Je moet dan als ouder zijnde een formulier bijhouden voor een aantal dagen met of er bijwerkingen optreden en temp meten.

Ik heb ook wel eens gehoord dat de vaccinatie tegen waterpokken bij de ha verkrijgbaar is. Maar dan krijgt je kind dus wel een extra inenting.

Ik denk wel dat ik het wil laten doen. Vind waterpokken zo'n vreselijke en zielige kinderziekte. En dus ook niet altijd onschuldig.
Bovendien heeft mijn man nooit de waterpokken gehad en ik ben er bang voor dat hij het ook krijgt. Voor volwassenen is het erg gevaarlijk.

Lieve foto van Timon zeg! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 jun 2008 11:54

paprikameisje2 schreef:hier verder nog niks gezien, is het geen proef in bepaalde regio's? tegen waterpokken zou ik dnek ik niet zo snel enten.. van dat prikken is ze nl ook vaak een dag of drie ziek..

Van de waterpokken is ze langer ziek....
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jun 2008 12:13

ligt eraan welke versie ze krijgen van die pokken. Het enige wat voor mij een reden zou zijn om het wel te doen, is dat waterpokken het herpesvirus is, wat ook dus hersenvliesontsteking als complicatie kan hebben.

hir in de buurt was waterpokken vrijwel zonder koorts ed...maar de volgende versei kan wel heftiger zijn

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 jun 2008 12:30

Bij de mazelen heb je ook verschillende gradaties, van een beetje ziek, tot ernstig ziek en zelfs doofheid tot gevolg.
Waarom dan wel in laten enten tegen de mazelen en niet tegen waterpokken?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 12 jun 2008 12:31

bloempie schreef:
paprikameisje2 schreef:hier verder nog niks gezien, is het geen proef in bepaalde regio's? tegen waterpokken zou ik dnek ik niet zo snel enten.. van dat prikken is ze nl ook vaak een dag of drie ziek..

Van de waterpokken is ze langer ziek....

Ik twijfel er nog steeds over, in die brief staat ook dat van 1996 tot 2002 aan dergelijke complicaties per jaar 2 a 3 mensen zijn overleden waarvan het om een kindje van onder de vijf jaar ging.
Bij volwassenen is de kans op complcaties veel groter vooral de bekende longonsteking is dodelijk bij hun, deze vaccinatie die ze nu willen doen is niet voor levenslange immuniteit maar voor enkele tientallen jaren dus de kans dat ze het dan later krijgen omdat de vaccinatie is uitgewerkt is er dus nog. en dan zit je misschien op je 50ste of 70 ste levensjaar, met weinig weerstand,daarnaast is de vaccinatie ook niet beschermd tot de volle 100% ik heb zo iets van laat ze het dan maar krijgen als ze klein zijn dan zijn beschermd voor het levenlang, mits ze het onder de 10 maanden krijgen of de weerstand laag is bv door leukemie of hiv. mijn nichtje had het voordat ze 10 maanden werd daardoor heeft ze nu gordelroos om dat ze toen nog zo klein was en zoweinig weerstand had waardoor het niet uitgeziekt is toen en het virus dus nu weer de kop heeft opgestoken, in de vorm van gordelroos! ik moet er nog goed over nadenken in ieder geval.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 jun 2008 15:49

ik zou mijn kind niet tegen waterpokken in laten enten. Op een gegeven moment is het einde zoek. Worden we niet over tuttert vraag ik me wel eens af? Krijg ook elk jaar een oproep voor de griepprik waar ik geen gehoor aan geef. Het lijkt wel of we niet meer ziek mogen zijn. Het lichaam bouwt ook weerstand op en als we ziek zijn zien we ook weer eens in dat we veel dankbaarder moeten zijn als we (weer) gezond zijn.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 jun 2008 16:06

Ik zou m'n kind (of mezelf) heus niet overal tegen laten inenten.
Maar waarom wel tegen alle kinderziektes laten inenten, behalve de waterpokken?
En weerstand bouwt je lichaam ook op door een inenting. Je krijgt tenslotte toch iets van het virus ingespoten en je lichaam gaat daar antistoffen tegen maken.

Ik heb vandaag het formulier op de post gedaan dat ik er aan mee wil werken.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 12 jun 2008 19:37

Een oproep voor een griepprik krijg je niet zomaar, tenminste, bij ons niet. Ik krijg er zelf wel één, maar dat is omdat ik bronchitis heb. Mijn meiden krijgen geen griepprik. En al zou die mogelijkheid er zijn, dan zou ik hen denk ik geen griepprik geven. Ik vind griep toch wel heel wat anders als bof, mazelen, rode hond, waterpokken en ik weet niet wat nog meer voor kinderziektes.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 12 jun 2008 19:40

Merisja schreef:Een oproep voor een griepprik krijg je niet zomaar, tenminste, bij ons niet. Ik krijg er zelf wel één, maar dat is omdat ik bronchitis heb. Mijn meiden krijgen geen griepprik. En al zou die mogelijkheid er zijn, dan zou ik hen denk ik geen griepprik geven. Ik vind griep toch wel heel wat anders als bof, mazelen, rode hond, waterpokken en ik weet niet wat nog meer voor kinderziektes.

De griep is net zo dodelijk als de bof mazelen rode hond etc dit jaar zijn er ook genoeg jonge kinderen aan overleden, het ligt er voornamelijk aan hoe je weerstand is!

Terug naar “Archief”