Moderator: Moderafo's
Saskia schreef:Hebben jullie wel een te maken gehad met een tuberculose-geval en zo ja, hoeveel mensen uit de omgeving worden dan allemaal gecontroleerd?
Ik heb namelijk een client met TBC, ik ben vaak bij hem in huis geweest (oud, vies, slecht geventileerd) en moet dus binnenkort voor een Mantouxtest. Maar nu vraag ik me af welke mensen in allemaal nog meer in moet seinen, ik weet niet hoe dat in NL gedaan wordt? We hebben in ieder geval geen GGD, dus we moeten het zoveel mogelijk zelf regelen.
Spannend! Ik hoop dat het goed mag gaan!Gerdien B. schreef:@Saskia
In Zeist heeft een persoon met open TBC gewerkt in de supermarkt. Alles Zeisternaren konden op een aantal dagen in een sporthal een test laten zetten en aflezen. Al de familie, vrienden en buren die bij hem kwamen moet je inlichten. Zeker als het open TBC is.
@Kwebbel
Als in CAO 5 nachten staat, dan zijn het er 5. Wij mogen 6 dagen achter elkaar ingepland worden en dan minimaal 2 dagen er na vrij. Misschien idee om is bij je roosteraar langs te gaan.
Volgende week vrijdag ga ik met een bewoner uit. Hij is 10 jaar lang niet meer een dag uit geweest. We zijn 2 jaar terug begonnen met 2 begeleiding en hem uit eten. Dit ging goed. Hij gaat nu ook ritjes maken in de auto met zijn familie. Nu volgende week de volgende grote stap. Daarbij ga ik ondanks zijn epilepsie en gedragsproblemen alleen. Vermoed dat het dan meer kans van slagen heeft dan 2 personeelsleden. Daarbij hebben familie en coordinator mij toegezegd dat ze het vertrouwen in mij hebben dat ik dan alleen met hem op pad mag.
Dit is echt gaaf en ik heb er echt reuze zin in. Het wordt Dolfinarium of de dierentuin en daarna naar de chinees!!
liefie schreef:Saskia schreef:Hebben jullie wel een te maken gehad met een tuberculose-geval en zo ja, hoeveel mensen uit de omgeving worden dan allemaal gecontroleerd?
Ik heb namelijk een client met TBC, ik ben vaak bij hem in huis geweest (oud, vies, slecht geventileerd) en moet dus binnenkort voor een Mantouxtest. Maar nu vraag ik me af welke mensen in allemaal nog meer in moet seinen, ik weet niet hoe dat in NL gedaan wordt? We hebben in ieder geval geen GGD, dus we moeten het zoveel mogelijk zelf regelen.
Suc6 met die test volgens een vriendin van mij is dat behoorlijk pijnlijk!
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 30 gasten