Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 sep 2008 15:37

Ben op zoek naar vrije tijd. Ben vorige week alleen woensdag vrij geweest en moet nog door tot en met vrijdag. Zaterdag is er eindelijk weer een vrije dag.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 sep 2008 19:06

Ik heb net 4 vrije dagen achter de rug, en morgen ook nog vrij. Ik heb zoveel geslapen, heerlijk! Maandag een vroege dienst, woensdag een late en dan donderdag alleen 's ochtends een training. Dus weer een lekker rustig weekje. Sowieso is mijn rooster tot 3 december heerlijk.
En het is sowieso niet zo erg druk, dus da's best lekker. Dan kom je bij ons werken, Gerdien, dan heb je best wel eens vrije tijd ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 sep 2008 21:54

Ik kreeg net mijn rooster voor oktober. Officieel zou ik één weekend per maand werken, maar nu sta ik er dus twee achter elkaar ingeroosterd... Ik zie er eigenlijk wel een beetje tegenop, maar toch maar besloten dat ik het wel doe, alleen moet ik ze wel even vertellen dat ik dat echt niet meer wil :roll:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 sep 2008 22:15

Het is goed om dat gelijk duidelijk te stellen en de volgende keer echt niet te doen. Als je zegt: ach ik doe het wel, dan doen ze het gerust de maand er op weer.

@MissF
Als ik dat lees, dan krijg ik inderdaad de neiging om is langs te komen ;)
Ik kijk echt nu al enorm uit naar zaterdag. Merkte vandaag ook, dat ik ook niet alles meer kan hebben van de bewoners. Dan wordt het dus echt hoog tijd dat er vrije dagen komen. Maandag dinsdag en donderdag sta ik in ieder geval niet op de groep zelf. Dat scheelt wel.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 sep 2008 18:04

Het is inderdaad belangrijk dat je voldoende rust krijgt, hoor!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 sep 2008 11:52

Hebben jullie wel een te maken gehad met een tuberculose-geval en zo ja, hoeveel mensen uit de omgeving worden dan allemaal gecontroleerd?
Ik heb namelijk een client met TBC, ik ben vaak bij hem in huis geweest (oud, vies, slecht geventileerd) en moet dus binnenkort voor een Mantouxtest. Maar nu vraag ik me af welke mensen in allemaal nog meer in moet seinen, ik weet niet hoe dat in NL gedaan wordt? We hebben in ieder geval geen GGD, dus we moeten het zoveel mogelijk zelf regelen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2008 12:14

heb je al wat info gevonden op de GGD site in Nederland?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 sep 2008 12:17

ik moet komend rooster (beginnend a.s. maadag) totaal 11 nachten doen :shock: wel verdeeld over 3 periodes....
eerst 2, dan 2 dagen vrij incl. 1 dag school, dan 3 nachten, 4 dagen vrij en dan 6 :shock:
in de cao staat dat je niet meer dan 5 nachten achter elkaar mag doen. Er staat niet eens bij "tenzij de medewerker geen bezwaar heeft." :shock:

Mag dit dan wel volgens de CAO ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 sep 2008 14:29

@Saskia

In Zeist heeft een persoon met open TBC gewerkt in de supermarkt. Alles Zeisternaren konden op een aantal dagen in een sporthal een test laten zetten en aflezen. Al de familie, vrienden en buren die bij hem kwamen moet je inlichten. Zeker als het open TBC is.

@Kwebbel
Als in CAO 5 nachten staat, dan zijn het er 5. Wij mogen 6 dagen achter elkaar ingepland worden en dan minimaal 2 dagen er na vrij. Misschien idee om is bij je roosteraar langs te gaan.

Volgende week vrijdag ga ik met een bewoner uit. Hij is 10 jaar lang niet meer een dag uit geweest. We zijn 2 jaar terug begonnen met 2 begeleiding en hem uit eten. Dit ging goed. Hij gaat nu ook ritjes maken in de auto met zijn familie. Nu volgende week de volgende grote stap. Daarbij ga ik ondanks zijn epilepsie en gedragsproblemen alleen. Vermoed dat het dan meer kans van slagen heeft dan 2 personeelsleden. Daarbij hebben familie en coordinator mij toegezegd dat ze het vertrouwen in mij hebben dat ik dan alleen met hem op pad mag.
Dit is echt gaaf en ik heb er echt reuze zin in. Het wordt Dolfinarium of de dierentuin en daarna naar de chinees!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 sep 2008 14:32

Saskia schreef:Hebben jullie wel een te maken gehad met een tuberculose-geval en zo ja, hoeveel mensen uit de omgeving worden dan allemaal gecontroleerd?
Ik heb namelijk een client met TBC, ik ben vaak bij hem in huis geweest (oud, vies, slecht geventileerd) en moet dus binnenkort voor een Mantouxtest. Maar nu vraag ik me af welke mensen in allemaal nog meer in moet seinen, ik weet niet hoe dat in NL gedaan wordt? We hebben in ieder geval geen GGD, dus we moeten het zoveel mogelijk zelf regelen.

Suc6 met die test volgens een vriendin van mij is dat behoorlijk pijnlijk!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 sep 2008 14:34

Gerdien B. schreef:@Saskia

In Zeist heeft een persoon met open TBC gewerkt in de supermarkt. Alles Zeisternaren konden op een aantal dagen in een sporthal een test laten zetten en aflezen. Al de familie, vrienden en buren die bij hem kwamen moet je inlichten. Zeker als het open TBC is.

@Kwebbel
Als in CAO 5 nachten staat, dan zijn het er 5. Wij mogen 6 dagen achter elkaar ingepland worden en dan minimaal 2 dagen er na vrij. Misschien idee om is bij je roosteraar langs te gaan.

Volgende week vrijdag ga ik met een bewoner uit. Hij is 10 jaar lang niet meer een dag uit geweest. We zijn 2 jaar terug begonnen met 2 begeleiding en hem uit eten. Dit ging goed. Hij gaat nu ook ritjes maken in de auto met zijn familie. Nu volgende week de volgende grote stap. Daarbij ga ik ondanks zijn epilepsie en gedragsproblemen alleen. Vermoed dat het dan meer kans van slagen heeft dan 2 personeelsleden. Daarbij hebben familie en coordinator mij toegezegd dat ze het vertrouwen in mij hebben dat ik dan alleen met hem op pad mag.
Dit is echt gaaf en ik heb er echt reuze zin in. Het wordt Dolfinarium of de dierentuin en daarna naar de chinees!!
Spannend! Ik hoop dat het goed mag gaan!
Ik ben naar m'n roosteraar gegaan, er is nu 1 nacht afgegaan gelukkig maar niet van die 6 die ik er achter elkaar heb. Ze heeft mij achteraf nog even nacht extra bijgepland anders had iemand anders 1 nacht moeten draaien en dat mag dus officieel volgens mij ook niet. oke nu heb ik 1 nacht, dus het was kiezen of delen.
Ach, als ze het mij nog maar niet een keer gebeurd, anders ga ik zeker zeggen dat ik dat dus niet meer ga doen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 sep 2008 10:49

liefie schreef:
Saskia schreef:Hebben jullie wel een te maken gehad met een tuberculose-geval en zo ja, hoeveel mensen uit de omgeving worden dan allemaal gecontroleerd?

Suc6 met die test volgens een vriendin van mij is dat behoorlijk pijnlijk!

Ik vond hem wel meevallen. Vond het niet meer voorstellen dan een inenting of bloedafname.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 sep 2008 10:57

Ik heb het in NL ook al een keer laten doen en het is inderdaad niet echt pijnlijk.
Het is hier echt een zooitje, de twee kinderen die nog thuis wonen gaan gewoon naar kleuterschool, niemand die ook maar enige actie onderneemt :shock:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 sep 2008 17:40

Wat zit jij toch in 'n andere wereld dan hier, wat dat betreft, Saskia!

@Kwebbel: je hoeft dat inderdaad niet te accepteren en 't is voor je eigen bestwil om daartegen te protesteren hoor!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 sep 2008 17:49

kwebbel: Nu laat je het zo eigenlijk tegen jou wil in als ik het goed begrijp dat proberen ze het de volgende keer weer hoor en dan is het ook moeilijk om nee te zeggen.
Jij staat in je recht om nee te zeggen eigenlijk moet je dat ook gewoon doen!

Terug naar “Archief”