Heftig, Hortensia...
Heel veel sterkte!
@Funlover: Bedankt voor de tip, ik zal die lezing binnenkort eens gaan luisteren.
Moderator: Moderafo's
Hortensia schreef:Hallo allemaal,
Pittige reacties hier. Ik lees af en toe mee maar reageer niet zo vaak (tijdgebrek). Maar dit topic raakt mij toch wel. Helaas ben ik ook zo'n "kinderloze" om mezelf maar even in een hoekje te zetten.
Ik ben al wat jaartjes getrouwd, heb al jaren een kinderwens (ben midden dertig nu), vele onderzoeken gehad en inmiddels 3 zware ICSI pogingen achter de rug waarvan ik alleen bij poging 1 zwanger ben geraakt. Helaas volgde na 9 weken een miskraam die ik ook niemand gun.
Het is een heel moeilijk onderwerp omdat het je hart zo ontzettend raakt. Ik geef ook eerlijk toe dat ik af en toe strontjaloers ben op alle dikke buiken en moeders met kinderen om mij heen. Dan kan ik geen slee op de stoep verdragen en zou ik van woede en verdriet willen schreeuwen. Dat is een verdriet dat niet is uit te leggen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Toch probeer ik ook na zoveel jaar mijn hoofd omhoog te houden, letterlijk omhoog en op Hem te zien. Hij weet wat het beste voor ons allemaal is, al voelt dat soms helemaal niet zo.
Ik heb erg zware tijden gehad, maar op dit moment heb ik een rust mogen ervaren waarvan ik hoop dat die blijft en dat gun ik alle kinderloze stellen om mij heen net zo!! Probeer je te richten op positieve dingen in je leven. En: natuurlijk mag je blijven bidden om een wonder, om rust, om genezing van jaloezie etc.... richt je op God, op andere mooie dingen in je leven en geef de hoop en de moed niet op!
Marnix schreef:Precies. Wat dat betreft kan ik bijvoorbeeld de reacties van Dippie ook wel voorstellen. Soms lijkt het alsof er voor sommigen geen leven meer is zonder kinderen. Terwijl je nog niet in de medische molen zit, je helemaal niet weet of je geen kinderen kan krijgen bij wijze van spreken bij iedere dikke buik en kinderwagen je al rot voelen, moeten huilen etc. lijkt me ook niet helemaal gezond. Ik snap, ondanks dat ik geloof dat het heel moeilijk is, ook al kan ik niet weten hoe het voelt, wel dat mensen je ook een beetje in een richting van positief denken en genieten van wat je wel hebt gekregen, willen duwen. Laat dat wat je mist je niet ervan weerhouden om volop te genieten van wat je wel hebt gekregen. Ik ken ook mensen die geen kinderen hebben ontvangen.... of die helemaal geen partner hebben ontvangen en dat ook missen.... maar wel genieten van wat ze hebben en positief in het leven staan. Vergeet dat ook niet te doen!
Hortensia schreef:En natuurlijk schreeuw ik het ook wel eens naar Hem uit: God, waarom? Waarom zoveel anderen wel, die amper voor een kindje kunnen zorgen, die het misbruiken, mishandelen? En dan wij, ruimte genoeg in huis, ruimte genoeg in ons hart, wij zouden zulke goede ouders kunnen zijn (denk ik).....
Daphne schreef:Heftig, Hortensia...
Heel veel sterkte!
Hortensia schreef:@ Marnix: succes en sterkte heb ik nog altijd nodig hoorMijn geloofsvertrouwen gaat helaas op en neer, maar op dit moment is er een rust over mij en mijn man (hele mooie genezingsdienst gehad .... maar dat is een verhaal apart
).
En natuurlijk schreeuw ik het ook wel eens naar Hem uit: God, waarom? Waarom zoveel anderen wel, die amper voor een kindje kunnen zorgen, die het misbruiken, mishandelen? En dan wij, ruimte genoeg in huis, ruimte genoeg in ons hart, wij zouden zulke goede ouders kunnen zijn (denk ik).....
Daphne schreef:Ik ben echt niet elke keer compleet van slag als ik in aanraking kom met kinderen. De ene dag is dat erger dan de andere. Het gaat soms ook maanden goed en dan heb ik ineens weer een flinke dip. Dat heeft iedereen die ongewenst kinderloos is, als ik naga wat ik van anderen gehoord en gelezen heb. Lijkt mij ook vrij natuurlijk.
Zoals jij het nu brengt, lijkt het of je wil zeggen, dat ik psychisch nogal in de war ben/depressief ben. Ik weet niet of dat zo is, maar zo komt dat wel over.
Ik kan je zeggen, dat dat niet zo is. Ik ben 10 jaar geleden 2 1/2 jaar lang depressief geweest, dus ik weet precies wat het is.
Soms laat ik mezelf toe om 'even' in een dip te zitten, na een tijdje zeg ik dan tegen mezelf: 'Kom op, let ook eens op de positieve dingen.' Ik kan nu goed de grens trekken en (tot nu toe) voorkomen dat ik weer depressief word.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten