Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 20 feb 2008 15:37

Wat ze niet realiseren is dat seks een gave van God is, niet een behoefte. Sinds duizenden jaren hebben mensen geleerd om in de Geest te wandelen en deze verlangens te overwinnen.

VOlgens mij kan het niet de bedoeling zijn dat dit verlangen 'overwonnen' wordt, lijkt me eerder ongezond.
Zolang je niet verslaafd bent (wat volgens mij bij de overgrote meerderheid van de mensheid het geval is) is masturbatie denk ik niet verkeerd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 feb 2008 15:41

Ger(nl) schreef:Dat mag jij ook vinden... Ik zag het een aantal jaren geleden trouwens ook heel anders hoor ;)

Dus ik ga het ook nog wel anders zien? :roll:

Ger(nl) schreef:Maar doordat Jezus mij bevrijdt heeft van een dubbel leven en er sinds die tijd grote dingen in mijn leven gebeurd zijn zie ik het in ogen van veel anderen een beetje te zwart wit.

Wellicht. Ik vind het prima als jij die mening hebt. Maar ik heb er wel moeite mee als je dat als dé waarheid presenteert.

Ger(nl) schreef:Maar gelukkig hoef ik niet te oordelen over wat goed en fout is. Vraag het gewoon simpel weg maar aan God de Vader of Hij, als het nodig is, ons wil overtuigen door de Heilige Geest die in ons woont.

God hoeft mij niet te overtuigen van jouw mening :|

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 20 feb 2008 15:57

Ger(nl) schreef:Maar gelukkig hoef ik niet te oordelen over wat goed en fout is. Vraag het gewoon simpel weg maar aan God de Vader of Hij, als het nodig is, ons wil overtuigen door de Heilige Geest die in ons woont.
Rosalie schreef:God hoeft mij niet te overtuigen van jouw mening :|

Dat zeg ik ook niet als je m'n post goed hebt gelezen

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 20 feb 2008 16:18

rosalie83 schreef:
em_ma schreef:Door niet aan zelfbevrediging te doen, schijn je later in je huwelijk meer je sexele 'drang' in te kunnen houden (is aangetoond).

Seksuele drang? Wat versta je daar precies onder?

Je drang om toe te geven aan je sexuele behoeften. In een huwelijk is daar ook niet altijd plaats voor. Al zal het heel fijn zijn om er van te genieten als je eenmaal getrouwd bent, maar ik praat niet uit ervaring:-)

Er zal niet altijd plaats voor zijn, omdat je vrouw bv. ongesteld is en dan lijkt het mij geen pretje, je partner is op zakenreis, je partner is ziek, etc....
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 feb 2008 16:20

Ow, als je beide wilt dan vind je echt wel ergens een gaatje.. 8)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 20 feb 2008 16:23

JialiKelly schreef:Tijdens zelfbevrediging denk ik doorgaans wel aan mijn partner eerlijk gezegd. Maar toen ik die nog niet had dacht ik ook niet aan naakte mannen of vrouwen. Je richt je dan puur op het fijne gevoel en als je al iets voor je ziet is dat meer een anonieme seksuele handeling. Ik noem dat geen vreemdgaan hoor.

Hoezo moet je zondige gedachten voeden voor zelfbevrediging?
Dat 'zondige' gevoel hang je er zelf aan doordat je denkt dat je iets stiekems doet ofzo. Als je nou gewoon van jezelf kan accepteren dat je ook je behoeftes hebt en van dat moment te genieten..

En wat bedoel je met 'meer je seksuele drang in kunnen houden'?
Wat is daar precies zo geweldig aan? :)

Nou ik vind dat knap als je zo rein aan masturberen kan doen. Lijkt mij heel lastig, maar goed daar loopt de discussie al verder over....
Stel je hebt geen partner om daar opgewonden van te raken, dan gaan je gedachten toch snel naar een mooie man/vrouw?

Je sexuele drang in kunnen houden is gewoon noodzaak af en toe. Zie hierboven wat ik geantwoord heb.
Daarnaast zal je partner ook niet altijd op hetzelfde moment als jij zin hebben.....

HEERE, leer mij Uw weg

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 feb 2008 16:27

Ik ben getrouwd em ma, dan mag dat :mrgreen:

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 20 feb 2008 16:31

jamillah schreef:Ik ben getrouwd em ma, dan mag dat :mrgreen:

Hihi.... dan moet ik mijn uitspraak maar terugtrekken he :wink:

HEERE, leer mij Uw weg

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 20 feb 2008 17:20

em_ma schreef:
JialiKelly schreef:Tijdens zelfbevrediging denk ik doorgaans wel aan mijn partner eerlijk gezegd. Maar toen ik die nog niet had dacht ik ook niet aan naakte mannen of vrouwen. Je richt je dan puur op het fijne gevoel en als je al iets voor je ziet is dat meer een anonieme seksuele handeling. Ik noem dat geen vreemdgaan hoor.

Hoezo moet je zondige gedachten voeden voor zelfbevrediging?
Dat 'zondige' gevoel hang je er zelf aan doordat je denkt dat je iets stiekems doet ofzo. Als je nou gewoon van jezelf kan accepteren dat je ook je behoeftes hebt en van dat moment te genieten..

En wat bedoel je met 'meer je seksuele drang in kunnen houden'?
Wat is daar precies zo geweldig aan? :)

Nou ik vind dat knap als je zo rein aan masturberen kan doen. Lijkt mij heel lastig, maar goed daar loopt de discussie al verder over....
Stel je hebt geen partner om daar opgewonden van te raken, dan gaan je gedachten toch snel naar een mooie man/vrouw?

Je sexuele drang in kunnen houden is gewoon noodzaak af en toe. Zie hierboven wat ik geantwoord heb.
Daarnaast zal je partner ook niet altijd op hetzelfde moment als jij zin hebben.....

Haha, dus ik doe aan reine zelfbevrediging :mrgreen:
Anyway, volgens mij spreek ik echt niet alleen voor mezelf als ik steeds weer zeg dat je niet per se aan een persoon denkt maar meer aan een anonieme seksuele handeling.

En ja, natuurlijk heb je niet altijd allebei zin. Dat geldt voor seks vóór het huwelijk ook. Maar denk je nu echt dat je door niet te masturberen voor je huwelijk seks beter uit kunt stellen in je huwelijk?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 20 feb 2008 18:25

JialiKelly schreef: Maar denk je nu echt dat je door niet te masturberen voor je huwelijk seks beter uit kunt stellen in je huwelijk?

Ik snap het verband tussen 'niet masturberen' en 'seks uitstellen in je huwelijk' niet helemaal. Kun je dat uitleggen em_ma?

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 20 feb 2008 20:21

Ger(nl) schreef:Normale seks
De meest duidelijke reden waarom masturbatie verkeerd is, is omdat het tegen Gods doel voor seks in gaat. Al heeft onze maatschappij seks zodanig laten ontaarden in een egoïstische daad, God schiep het als een functie van het huwelijk. Er is geen plaats voor seks buiten het huwelijk.

Je slaat de spijker op zn kop, we schamen ons voor masturbatie omdat het tegen het moraal van de samenleving in gaat. In een samenleving doe je dingen voor elkaar. Maar daar past volgens sommige masturbatie niet in omdat je dan stiekem alleen ligt te genieten van jezelf zondat dat je ee medeplichtige hebt. Daarom schamen mensen zich niet voor geslachtsgemeenschap. Niet dat ik trouwens tegen masturbatie ben hoor :mrgreen:

(Romeinen 8:6-8)
6 Wat onze eigen natuur wil brengt de dood, maar wat de Geest wil brengt leven en vrede. 7 Onze eigen wil staat vijandig tegenover God, want hij onderwerpt zich niet aan zijn wet en is daar ook niet toe in staat. 8 Wie zich door zijn eigen wil laat leiden, kan God niet behagen.

Grappig. Mensen zijn niet de enige dieren die masturberen. Het is ook oa waargenomen bij apen en oliefanten :lol:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 20 feb 2008 21:09

Atheist1984 schreef:Grappig. Mensen zijn niet de enige dieren die masturberen. Het is ook oa waargenomen bij apen en oliefanten :lol:

Mensen zijn niet de enige dieren die mastruberen. Juist 'm...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 20 feb 2008 21:57

marina87 schreef:
JialiKelly schreef: Maar denk je nu echt dat je door niet te masturberen voor je huwelijk seks beter uit kunt stellen in je huwelijk?

Ik snap het verband tussen 'niet masturberen' en 'seks uitstellen in je huwelijk' niet helemaal. Kun je dat uitleggen em_ma?

Door niet toe te geven als je graag wilt masturberen leer je mijns inziens om controle over je 'behoeften' te hebben. En dit is in een huwelijk vast wel eens handig. Als de ander bijvoorbeeld geen zin heeft of wat dan ook.

HEERE, leer mij Uw weg

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 20 feb 2008 21:57

CaptainCaveman schreef:Mensen zijn niet de enige dieren die mastruberen. Juist 'm...

Verklaar je nader

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 20 feb 2008 22:34

em_ma schreef:
marina87 schreef:

Door niet toe te geven als je graag wilt masturberen leer je mijns inziens om controle over je 'behoeften' te hebben. En dit is in een huwelijk vast wel eens handig. Als de ander bijvoorbeeld geen zin heeft of wat dan ook.

Het komt op mij nu over alsof je het idee hebt dat mensen die weleens masturberen bavianen-gedrag ontwikkelen. Ik vind deze gedachte nogal onzin, als mijn toekomstige partner een keer geen zin heeft kan ik mij heus inhouden ondanks ik aan zelfbevrediging doe. :shock:

Terug naar “Archief”