Quote:
Het is hier zo gesteld dat refo's zo onderhand niet meer voor hun mening uit kunnen/durven/mogen komen omdat er hier tegenwoordig allerlei meningen gelden.
Ik denk dat de refo's hier wel degelijk voor hun mening uitkomen, maar op een manier die jij als ongeletterde neanderthaler de komende 100 jaar toch niet herkend. En als je vind dat de refo's hier hun mening niet ventileren, dan heb je het bijzonder mis. Daarnaast heb ik liever dat ze evt hun mening niet ventileren, dan op de manier zoals jij het doet. Liefdeloos, harteloos, onchristelijk (zit jij dus iedere zondag mooi voor *censuur* in de kerk vriend) en negatief. Scherpte in een discussie is prima, maar ingaan op argumenten is jou onbekend. Makkelijk he, wijzen naar anderen, met de bijbel in je hand. Goed bezig hoor. Stond er in de bijbel ook al niet eens een verhaal over een schriftgeleerde op de hoek die stond te bidden? Ik geloof niet dat ik nog meer hoef te zeggen om het je duidelijk te maken.
Jij bent het prototype refo waaraan ik minder waarde hecht dan wat ik net door de wc hier heb gespoeld, ok?
Harde reactie van mijn kant, maar dat is volgens mij het enige dat je snapt markie. Meer inlevingsvermogen naar homo's toe zou je sieren. Hoewel, aap en gouden ring? Probeer je anders even fijn voor te stellen dat de kerk en al het volk erin zou zeggen dat hetero zijn een zonde is. Veel succes er dan maar mee.
En nu stop ik, ik ga naar het vaticaan, ik zal een kaarsje opsteken voor de nette refo's, en zeker ook voor alle homo's in de wereld die worstelen met hun geaardheid en hun geloof. Moge de liefde regeren. Tabee.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.