Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 sep 2006 09:38

Napoleon schreef:niet dat ik er geen mening over mag hebben, maar ik probeer er wel voorzichtiger mee te zijn, want stel dat ik die gevoelens wel zou hebben, zou mijn standpunt in deze kwestie wel aardig veranderen. als het je persoonlijk aangaat wordt het stellen van een duidelijke lijn vaak net een stukje moeilijker.

*Herkent*

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 04 sep 2006 09:48

Markie schreef: Je kan de DvD wel erbij halen, maar ik stelde je een vraag. Die luidde: Waar discrimineer IK?
Nu kom je met een nietszeggende uitleg van het woord discriminatie.

Smurffie schreef:Ongeoorloofd. Ik las uitspraken als 'smerigste soort'. Homo's zijn geen 'soort', ze hebben enkel een andere geaardheid.

Dat was het antwoord toch?
Markie, ik ben benieuwd of Jezus mensen van de GayPride ook het 'smerigste soort' noemt... :cry: Dacht het niet! Met deze uitspraak laat je zien dat je die mensen zondiger, viezer en absurd vind. Weetje, als je Jezus leert kennen kom je er achter dat iedereen hetzelfde is, dat kan ik je wel vertellen.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 sep 2006 09:51

Quote:
Het is hier zo gesteld dat refo's zo onderhand niet meer voor hun mening uit kunnen/durven/mogen komen omdat er hier tegenwoordig allerlei meningen gelden.

Ik denk dat de refo's hier wel degelijk voor hun mening uitkomen, maar op een manier die jij als ongeletterde neanderthaler de komende 100 jaar toch niet herkend. En als je vind dat de refo's hier hun mening niet ventileren, dan heb je het bijzonder mis. Daarnaast heb ik liever dat ze evt hun mening niet ventileren, dan op de manier zoals jij het doet. Liefdeloos, harteloos, onchristelijk (zit jij dus iedere zondag mooi voor *censuur* in de kerk vriend) en negatief. Scherpte in een discussie is prima, maar ingaan op argumenten is jou onbekend. Makkelijk he, wijzen naar anderen, met de bijbel in je hand. Goed bezig hoor. Stond er in de bijbel ook al niet eens een verhaal over een schriftgeleerde op de hoek die stond te bidden? Ik geloof niet dat ik nog meer hoef te zeggen om het je duidelijk te maken.

Jij bent het prototype refo waaraan ik minder waarde hecht dan wat ik net door de wc hier heb gespoeld, ok?

Harde reactie van mijn kant, maar dat is volgens mij het enige dat je snapt markie. Meer inlevingsvermogen naar homo's toe zou je sieren. Hoewel, aap en gouden ring? Probeer je anders even fijn voor te stellen dat de kerk en al het volk erin zou zeggen dat hetero zijn een zonde is. Veel succes er dan maar mee.

En nu stop ik, ik ga naar het vaticaan, ik zal een kaarsje opsteken voor de nette refo's, en zeker ook voor alle homo's in de wereld die worstelen met hun geaardheid en hun geloof. Moge de liefde regeren. Tabee.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 sep 2006 10:34

de Bijbel schreef:28 En een der schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun wel geantwoord had, kwam tot Hem, en vraagde Hem: Welk is het eerste gebod van alle?
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.
30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2006 11:27

Markie schreef:
Optimatus schreef:Of ben je net zo onbehouwen zoals je jezelf voordoet en lijdt je aan een chronisch gebrek aan inlevingsvermogen, wellevendheid, tact en vooral christelijke naastenliefde?

In dat geval lijkt me elke discussie met jou tot mislukken gedoemd.

Beste Optimatus,
Mag ik jou dan nog eenmaal vragen om mij geen dingen op te dringen?
Hoe en wat ik post mag ik zelf toch wel bepalen of niet?

Uiteraard, en het is aan mij om te bepalen hoe ik daarmee om wens te gaan. Als je nu al niet eens een bevestigend of ontkennend antwoord kunt of wilt geven op de aan jou gestelde vragen zonder met het ultieme zwaktebod van de wedervraag te komen, lijkt mij discussie met jou gelijk staan aan het optakelen van een omgevallen vrachtwagen met sneeuwkettingen in de Noordzee oftwel: tijdverspilling.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 11:46

In meerdere topics wordt er door jou ruzie gemaakt! Is dat ff niet normaal!!??

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 sep 2006 11:48

rosalie83 schreef:In meerdere topics wordt er door jou ruzie gemaakt! Is dat ff niet normaal!!??

door wie? :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 sep 2006 11:48

Tante Pollewop schreef:
rosalie83 schreef:In meerdere topics wordt er door jou ruzie gemaakt! Is dat ff niet normaal!!??

Optimatus

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 04 sep 2006 11:50

rosalie83 schreef:
Tante Pollewop schreef:

Optimatus

Hmz, volgens mij is er toch een ander de oorzaak van, maar ik kan het natuurlijk mis hebben..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2006 11:52

Och, nog steeds gepiqueerd dat ik je vroeg om een stelling te onderbouwen?

Als iemand een uitspraak doet, dan wil ik daar graag het fundament van zien, zodat ik de stelling ofwel over kan nemen ofwel kan verwerpen. Dat is elementair discussiëren.

Markie en jij zijn daar niet zo'n ster in en ik zie geen reden om daar niets van te zeggen.

Fragen? Keine? Weitermachen!

Overigens, Pollewop, goed dat je het Bijbelcitaat er even bijgehaald hebt. Je hebt volledig gelijk.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 12:30

Tante Pollewop schreef:
de Bijbel schreef:28 En een der schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun wel geantwoord had, kwam tot Hem, en vraagde Hem: Welk is het eerste gebod van alle?
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.
30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze.

d:)b
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 sep 2006 12:42

Beste mensen,

nu het bovenstaande is opgemerkt, wil ik er als moderator aan toevoegen, dat het voor iedereen het beste is, als er zakelijk (ontopic) en met respect (naastenliefde) naar de ander toe gediscussieerd wordt. Dat wil niet zeggen dat je het niet met elkaar oneens kunt zijn (integendeel zelfs), maar wel dat even nagedacht wordt, voordat we iets intikken.
Ik beraad me nog even of sommige postings hier weggehaald moeten worden, maar wil er wel aan toevoegen, dat als de discussie hier verder gaat op de voet zoals die het afgelopen weekend en vanochtend is gevoerd, er dan zeker ingegrepen gaat worden.

Elbert
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2006 12:57

Misschien om de discussie weer op gang te brengen: kun je liefde tussen twee homoseksuele mensen en twee heteroseksuele mensen met elkaar vergelijken?

Mijns bescheiden inziens wel.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 sep 2006 13:07

het enige verschil is dat de Bijbel in mijn ogen duidelijk is over een homoseksuele relatie.
Ik neem aan dat de teksten niet meer aangehaald hoeven te worden aangezien daat al vele malen gebeurd is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 sep 2006 13:11

Dat bedoel ik niet. Ik heb het puur over liefde, niet over de consumptie in den vleze.

Terug naar “Archief”