Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jun 2007 11:52

Aragorn schreef:
mw schreef:wist niet dat de dingen die hier genoemd worden ook onder drugs vallen

zoals een ieder wel zal begrijpen vinden wij het niet echt prettig dat drugs hier wordt besproken. Het is dan wel slowchat, maar wij laten het niet toe.

Ik verwacht een reactie van: maar dat wordt niet besproken.
Een broodje kaas eten valt mij in dit topic onder offtopic.... als iemand zegt ik snuif zo even wat is dat natuurlijk ontopic maar dat wordt niet toegelaten op dit forum.

Bij deze hoop ik dat het duidelijk is.

Slotje

Nee, het is niet duidelijk. Dat jij niet op de hoogte was van het feit dat cafeïne, alcohol, pijnstillers en nicotine drugs (en soms zelfs harddrugs) zijn lijkt me geen enkele reden om het topic te sluiten. Sterker nog, het heeft hiermee z'n nut alweer bewezen.

arme jongen....werd zo je topic gesloten

kun jij mij enige reden geven waarom het topic open moest blijven?
kun jij mij uitleggen waarom je dit topic opende, terwijl je kan verwachten dat het gesloten zou worden?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 12:01

Je geringschattende toontje vind ik niet echt passen bij een serieus moderator en dat maakt het lastig om je als dusdanig te respecteren.

Waarom het open moest blijven? Om dezelfde reden als dat alle andere topics over onzinnige dingen die je op dat moment doet, eet en luistert open moeten blijven. Je draait de vraag nu gewoon om. Verder zou ik niet weten waarom ik verwacht zou moeten hebben dat het gesloten zou worden. Misschien wel doordat mijn definitie van 'drugs' een stuk breder en correcter is dan de jouwe. Het is namelijk nogal naïef om te denken dat alleen spuiten en snuiven in zo'n topic ontopic zijn.

Overigens vind ik het ook nogal frappant dat juist een Urker moeite heeft met een drugstopic.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jun 2007 12:09

Ah jongens, dit is toch niet echt waar hè... Het is toch totaal geinig en niet serieus zoiets, dus prima voor in de slow-chat...!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 14 jun 2007 12:17

mw schreef:als iemand zegt ik snuif zo even wat is dat natuurlijk ontopic maar dat wordt niet toegelaten op dit forum.

Van jou begrijp ik dat je je associatie bij drugs direct richt op en beperkt tot snuiven. Maar zoals Aragorn al zegt: die associatie is geheel misplaatst. Echt, geloof mij, niemand zal in dit topic serieus melding maken van een snuifje coke. Dat doen we niet op Refoweb. Dus volgens mij kan het topic prima heropend worden, desnoods met een waarschuwing 'In dit topic wordt niet gesnoven!' erbij als dat je geruststelt. :P

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 14 jun 2007 12:23

Het topic is gesloten omdat de term drugs in de huidige cultuur weldegelijk voornamelijk geassocieerd wordt met zaken als cocaine, heroine, XTC etc. Het topic is gesloten omdat Refoweb zich niet op de manier zoals dat in een slow chat topic gaat wenst te associeren met drugs, ook al is je bedoeling misschien om op grappige wijze het gebruik van 'drugs' als caffeine, alcohol, nicotine etc. binnen de gereformeerde gezindte aan de kaak te stellen. Als je dat wilt kan je in algemene zaken of actualiteit een topic openen waarin je de discussie aangaat mbt de definitie van de term 'drugs'.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 14 jun 2007 12:26

Alhoewel er waarschijnlijk een enkeling is (nieuwe mensen bv) die wel zal zeggen dat zijn/haar neus net vol zit of net een dikke snaak naar binnen heeft gewerkt.... Maar goed, het is een prikkelende titel, maar zakelijk gezien is er niks mis. Cafeïne en nicotine behoren tot de drogerende middelen....

Maar ik snap de verontwaardiging wel hoor :mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jun 2007 12:29

Aragorn schreef:Je geringschattende toontje vind ik niet echt passen bij een serieus moderator en dat maakt het lastig om je als dusdanig te respecteren.

Waarom het open moest blijven? Om dezelfde reden als dat alle andere topics over onzinnige dingen die je op dat moment doet, eet en luistert open moeten blijven. Je draait de vraag nu gewoon om. Verder zou ik niet weten waarom ik verwacht zou moeten hebben dat het gesloten zou worden. Misschien wel doordat mijn definitie van 'drugs' een stuk breder en correcter is dan de jouwe. Het is namelijk nogal naïef om te denken dat alleen spuiten en snuiven in zo'n topic ontopic zijn.

Overigens vind ik het ook nogal frappant dat juist een Urker moeite heeft met een drugstopic.

jou 'steeds de grens opzoeken en liefst een stap erover'gedrag kan ik moeilijk respecteren.
En natuurlijk draai ik de vraag om.... vragen staat vrij.

En tuurlijk...mijn drugsverslaving moet ik natuurlijk wel verbergen, daarom doe ik net of ik er moeite mee heb. :mrgreen:

Verder zie reactie van Floefloe

Discussie gesloten. Topic blijft dicht.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 14 jun 2007 12:36

Aragorn schreef:Je geringschattende toontje vind ik niet echt passen bij een serieus moderator en dat maakt het lastig om je als dusdanig te respecteren.

Op zich vind ik het topic niet zo heel erg probleem. Je hebt het topic geopend in de slow-chat met het oog op om het vooral niet te serieus te nemen. Dat blijkt ook wel uit de reacties. Toch is er besloten om het topic op slot te doen, omdat het geen visitekaartje is voor de (pas aangemelde) forummers. Refoweb wil zich niet identificeren met drugsgebruik. Het klopt dat de reacties zich nu vooral beperken tot cafeïne, nicotine en alcohol (In grote hoeveelheden ook al schadelijk). Als het toppic openblijft, passeren vast de jointjes, paddo's en dergelijke de revue. De laatstgenoemde producten staat de achterban erg afwijzend tegenover. Dus dat is de reden waarom het topic gesloten is. Uiteraard kan er wel discussie gevoerd wat men onder drugs verstaat.

De laatste opmerking van je richting mw siert je niet echt, Aragorn.
Laatst gewijzigd door reform op 14 jun 2007 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 14 jun 2007 12:39

Ik zie dat Floefloe al gereageerd heeft. 3 reacties van moderators in korte tijd......dat zegt toch wel iets over de betrokkenheid van moderators met refoweb en de adequate handeling waar met klachten/onduidelijkheden wordt omgegegaan :wink: .
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 12:45

mw schreef:

jou 'steeds de grens opzoeken en liefst een stap erover'gedrag kan ik moeilijk respecteren.

Ah, en dat is voor jou een reden om dan ook maar onrespectabel gedrag te gaan vertonen? Of is dit gewoon een flauwe manier om de bal terug te kaatsen zonder je te hoeven verantwoorden?

En natuurlijk draai ik de vraag om.... vragen staat vrij.

Very funny. Bij het sluiten van topics neem ik aan dat er in de regel redenen aan te wijzen zijn om het wél te sluiten, niet dat jullie ieder topic afgaan om je af te vragen waarom dat eigenlijk nog open is.

Floefloe schreef:Het topic is gesloten omdat de term drugs in de huidige cultuur weldegelijk voornamelijk geassocieerd wordt met zaken als cocaine, heroine, XTC etc.

Who cares? Het overgrote deel van de refo's en refowebbers laaft zich dagelijks aan drugs, maar omdat sommige mensen dat niet begrijpen of daar niet mee geconfronteerd willen worden zou dat niet onder die noemer in een topic mogen staan? :roll:

mw schreef:Discussie gesloten. Topic blijft dicht.

Ik had niet de indruk dat er al een fatsoenlijke discussie geopend was.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 14 jun 2007 12:51

In combinatie met de rest van mijn posting zou volgens mij duidelijk moeten zijn dat een discussie over de definiering van drugs en het gebruik van andere soorten drugs dan de door mij genoemde geen probleem is, maar een slow-chat topic waar je neer kan zetten hoeveel je gebruikt hebt leent zich daar niet voor, wat voor drugs je ook bedoeld.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2007 12:58

Mjah, ik heb de indruk dat iedereen de intentie en (niet-)serieuziteit van het bewuste topic wel begreep, dus wat dat betreft lijkt me dat er ook in Slowchat niet echt een probleem is.

Hierover blijven wij dus van mening verschillen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 14 jun 2007 13:13

Floe relax, kom anders vanavond weer fijn een joint doen :)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 14 jun 2007 13:22

Kijk, nu hebben alle relnichten hun zegje weer gedaan. Dankjewel, Raaf. Jij was de laatste... 8)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 14 jun 2007 13:26

Nee, dat was jij. En nu ben ik het weer. :mrgreen:

Terug naar “Archief”