Het Weermannetje schreef:Speedy, dit wordt denk ik een beetje off-topic. Zullen we dit in een apart topic zetten? Over dominee Kersten?
Wacht effe mbt het Aanbod van Genade moet hier worden behandeld. Jij komt met de dogmatiek van Steenblok om de bocht en gebruikt wanneer het jou uitkomt allerlei teksten. A.d.h.v een geschrift met teksten uit de Schrift waar een voorwooord van ds. Kersten in staat heb ik aangetoond dat er een ONVOORWAARDELIJK aanbod is. En nu opeens niet een schifting aanbrengen. Vervolgens haal jij de beloften er bij, met wederom een logische redenering. Zoals ik gezegd heb daar kom ik nog op terug.
Weet je wel wat jij doet? Jij presteert het om in dit stuk over het aanbod van genade. De beloften te voorschijn halen, waar de inwendige en uitwendige roeping in terug komt, de uitverkiezing. Alleen ik miste nog de discussie over het Verbond, maar ik zie al dat er een nieuwe topic is aangemaakt.
Een vraag hoe kijk jij aan tegen de prediking die Thomas Boston en de gebroeders Erskine gebracht hebben?