antoon schreef:ik ging van mijn forum historie uit, aardig wat linken gegeven, om onderwerpen te staven
Het punt is gewoon dat linken op de duur zeer vaak dode linken worden, sites worden opgeheven of zijn niet meer comtable met nieuwe systemen, internet is weleens een onbetrouwbare opslag.
Dat neemt niet weg dat het wel netjes is om toch een link te plaatsen. Want je lezers gaan natuurlijk niet als jij wat beweert jouw complete forumhistorie uitkammen om te kijken of je daar wel eens eerder een linkje naar hebt geplaatst.
Zo ook de site waar je om vroeg over fossielen, ik zal niet ontkennen dat het een terechte vraag is, alhoewel de images van fossielen , zoals insecten, vlinders, krokodillen, libellen, bomen , struiken enz. er precies eender uitzien zoals wij ze nu in de natuur in levende staat tegenkomen, en dat over miljoenen jaren althans volgens evolutionisten , dat geeft te denken.
Kijk, het punt is dat wij slechts leken zijn. Wij kunnen naar een libelle-fossiel kijken en zeggen: "ja, dat lijkt verdacht veel op een libelle." Dat betekent echter niet dat fossielen- en libellen-experts geen verschil zouden kunnen zien. Maar die kijken dan ook met microscopen, die weten dat het uitmaakt of een bepaalde verbinding in een gewricht 3 of 4 milimeter dik is, die tellen het aantal ribbeltjes op de kaken, etc, etc,
De site ging hierover, het was een onderzoek weliswaar van bijbel geleerden, maar dat neemt niet weg dat verschillende evo geleerden hun petje afnamen voor de accuraatheid van het onderzoek en de resultaten ondersteunden.
het kwam er op neer dat alles zeer nauwgezet werd onderzocht met het dringende verzoek aan evo geleerden en weten schappelijke tijdschriften om mee te kijken, dat lukte ten dele veel evos hebben hun abonnement op tijdschriften opgezegd en werden redacteuren bedreigd.
maar een deel gaf dus wel gehoor en keek mee.
het resultaat was dus dat soort bij soort hoorde hoe diep men ook groef en er anatomisch geen veranderingen waren ook niet bij zachte weefsels die nog voorhanden waren.
Dat geeft echt wel te denken Flight waarschijnlijk ben je het met me eens
Kijk, dit is nu precies iets waar je dus wél met een bronvermelding wilt komen. Want nu klinkt het gewoon zoals al die andere creationistische complottheoriën. Geen namen, geen datum, vaag verhaal, geen details, mensen werden bedreigd. Het spijt me, zolang je niet met een link aankomt, schaar ik deze anekdote onder "creationistische duimzuigerij"
Tot slot, om even terug te komen op die fossielen die zogenaamd niet veranderen. Je moet je afvragen
waarom organismen veranderen. Antwoord:
organismen passen zich aan aan hun omgeving. Dus als de omgeving weinig verandering doormaakt, zullen de organismen ook weinig verandering doormaken, omdat ze immers al ideaal zijn aangepast. Dat is niet verrassend verder. Noem eens wat, krokodillen, leven al miljoenen jaren op dezelfde plek, eten al miljoenen jaren dezelfde prooien, worden zelf niet opgejaagd, etc, etc. Dus zoveel reden is er niet voor een krokodil om te evolueren. (al zijn er wel talloze verschillende krokodillenfossielen gevonden, waaronder serieus monsterlijk grote).
http://www.crystalinks.com/fossilcrocodile.html