Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Galateia » 11 dec 2011 17:32

Ik ben zo benieuwd, dalijk komt zoonlief thuis van een kinderfeestje. Een meisje in de klas werd 5 en die mensen hebben de hele klas uitgenodigd op deze zondagmiddag van 13 uur tot ongeveer 18:15 uur. Mijn hemel! Die mensen zijn echt gek. Maar.... zoonlief was er helemaal vol van en ik ben ook wel erg benieuwd naar zijn verhalen. Het is toch ook wel weer grappig, zo'n klein mannetje dat zijn eigen sociale activiteiten heeft. Een nieuwe fase, ofzo. Echt zo leuk, he, al die fases bij het groter groeien. Ik kan daar zo van genieten! Maar dit feestje is wel bizar, maar ja, de hele klas ging, dus dan ga je niet zeggen 'ik kom jou alvast om 17 uur ophalen'. Maar overdreven is het wel, maar ja, later liggen we er weer om in een deuk en is het van 'weet je nog...' :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 dec 2011 13:35

En hoe is het geweest Galateia?
Heerlijk winkelen zo he, vpk :D
Ik liep zaterdag in een C en A, en daar was ook zoveel korting. Dus een onwijs stoere spijkerbroek met een vest voor Jurian, voor nog geen 18 euro. Ideaal zo winkelen :D

Jurian heeft waarschijnlijk de 5e of 6e ziekte. eerst een dag koorts, en twee dagen later vlekjes, eerst om zijn mond, toen steeds meer, op zijn voeten heel veel, handen ook aardig wat (toen dachten we aan die mond/hand/voet ziekte), en nog later ook op zijn benen, armen enzo. Nu drogen ze gelukkig in en gaan ze weer weg, want hij heeft de eerste nacht zo'n ontzettende jeuk gehad. Dan lag hij tussen ons in, en hielden we zijn benen vast, want hij wreef ze helemaal kapot. Maar daar werd hij natuurlijk boos van. Het was geen doen. Om half 2 sliep hij eindelijk en de dag erna was het over, de jeuk. Nu zal Frederiek ze vast ook krijgen, ach, dan hebben ze ook die ziekte maar weer gehad :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 dec 2011 14:09

regenboog-smile Hoera! Timon is jarig! regenboog-smile
@Haai, van harte gefelicteerd met je mooie zoon :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 dec 2011 16:02

Gefeliciteerd met Timon, Haai!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 dec 2011 20:54

Gefeliciteerd ;/
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 dec 2011 21:23

Gefeliciteerd!

Vraagje: morgen komt de juf van zoonlief op huisbezoek. Wat dat ook moge betekenen. Wat komt ze dan doen?! Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 dec 2011 21:30

Gefeliciteerd met Timon!! :D

Nog nooit gehoord dat je vanuit school huisbezoek krijgt.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 dec 2011 21:50

van harte gefeliciteerd met timon! zon10
hier nog geen ervaring met huisbezoek vanuit school, wel vanuit de kerk maar dat is vast wat anders 8)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 dec 2011 22:12

Hier komen alle leerkrachten van onze kids elk jaar op huisbezoek. De kinderen vinden het altijd heel leuk om de juf/meester te laten zien waar ze wonen (en slapen soms zelfs :mrgreen:) ... Hij/zij krijgt een beetje een beeld uit welk soort gezin het kind komt en verder kun je natuurlijk vragen stellen en de leerkracht van je kind beter leren kennen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 dec 2011 22:57

Galateia schreef:Gefeliciteerd!

Vraagje: morgen komt de juf van zoonlief op huisbezoek. Wat dat ook moge betekenen. Wat komt ze dan doen?! Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Hier een juf die regelmatig gezellig op visite kokt. Een soort van itresse ban de juf voor de thuissituatie van het kind. Daar kunnen we veel uit halen. Is het huis piepnetjes, leker speelhuis of een giga puinzooi oid. Ook de inrichting verteld.genoeg. Zelf is het erg leuk te zien hoe een kind verteld over zijn plekje... Ik vind het fantastisch en zie het als gezellig.koffiedrinkmoment zonder tspreken over leerdingen ed. Ging max drie kwartier ongeveer, maar tja, bij sommig mensen kan je echt niet wegkomen... Haha

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 dec 2011 23:02

Galateia schreef:Gefeliciteerd!

Hier komen de juf 1 keer in de kleuterperiode op huisbezoek. Gewoon lekker kletsen met de juf, niet over het kind want die zit er gewoon lekker bij, evt slaapkamer laten zien. Vinden ze heel leuk en de juf ziet een klein beetje hoe het er een thuid aan toegaat.

Timon gefeliciteerd met je verjaardag.

Markus heeft geljkkig wat minder pijn maar het is nog steeds niet over. Maar even afwachten hoe het verder gaat.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 dec 2011 23:05

Hier geen huisbezoek, al lijkt het me wel gezellig ;-)
@Memmem: vervelend dat M nog zo'n pijn heeft. Misschien toch eens naar de ha bellen om te vragen of dat wel normaal is...anders andere pijnstilling? Weet niet of je om medische redenen aan de aspirine zit, anders zou je eens pcm kunnen proberen of kinderibuprofen...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 dec 2011 00:10

Dank jullie wel voor alle felicitaties! Hij was ook echt helemaal jarig. Het eerste wat hij zei toen hij vanochtend 5 uur bij ons in bed kroop was ' nu ben ik 4 jaar!' :mrgreen: Morgen vieren we zijn verjaardag nog met een paar vriendjes, woensdag wennen op school... Dus een paar intensieve dagen zo :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 dec 2011 09:50

@Memmem: Wat jammer dat M. nog steeds pijn heeft! Beterschap met 'm en sterkte voor jou!

Gisterenavond had één van onze zoons erge oorpijn. Nadat ik van alles geprobeerd had (Otalgan, neusspray, een zetpil) en niks hielp, bedacht ik dat ik hier ergens eens gelezen had over een ui achter het oor. Dus -bijna ten einde raad- een ui fijngehakt en met een pleister achter z'n oor gedaan. De rest van de ui heb ik naast z'n kussen gezet - hij is ook behoorlijk verkouden en het zit nogal vast. En inderdaad, de oorpijn werd na een kwartiertje minder en hij heeft de hele nacht aan één stuk door geslapen! Het was vanmorgen nog niet doorgebroken en hij hoorde wat minder aan die kant, maar hij had geen pijn. Een tip om te onthouden dus!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 13 dec 2011 11:38

Ze doen inderdaad een huisbezoek om de sfeer thuis te proeven.
(en soms begrijp je ineens bepaald gedrag van leerlingen :-oo )

Maar zie het gewoon als een gezellig bezoekje!
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”