Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 09 mei 2011 12:04

@ missf Ik had voor het kdv als traktatie voor de juffen chocolaatjes gehaald met muisjes erop en voor de kinderen langevingers gedoopt in wat boter en daar muisjes op.

Ik heb ook een hekel aan beschuit met muisjes en had daarom 4 appeltaarten in punten in de diepvries en een lading muffins en cake en ingevroren soesjes. Op de muffins had ik de laatste keer kant en klare prinsessenglazuur ( AH), alleen maar in het hete water zetten en je kan het er zo opdoen).

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 09 mei 2011 12:32

Als het een meisje is, kun je ook gewoon roze koeken doen... lekker makkelijk... :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mei 2011 12:51

@NDW super leuk/mooi jullie kamertje! Wij hebben hetzelfde standaard voor de tummy.

Met een meisje kun je ook goed tompouce trakteren.

Julieta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julieta » 09 mei 2011 13:42

mezelf schreef:@missF onze kinderen kregen op school wel eens een mariakaakje met dun laagje boter met muisjes, als traktatie als er een broertje of zusje was geboren van een klasgenootje, dat is niet zo groot maar wel echt een babytraktatie

Zoiets deed mijn moeder ook. In groep 1 mocht ik op lange vingers met boter en muisjes trakteren. Voor kinderen net groot genoeg. Een beschuit is veel te veel voor de meeste kinderbuikjes.
Succes met alle laatste loodjes en meiden die nog niet zover zijn: succes met de zwangerschap.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 mei 2011 13:50

liefie schreef:@AJL Spannend voor je schoonzus maar indalen zegt niks over wanneer je gaat bevallen volgens onze vk van de week was er ook iemand bevallen een dag na controle en toen was het kindje nog niks ingedaald.

Hier was dochter ook niet ingedaald. Is tijdens de bevalling gebeurt en heb er niks van gemerkt. Lijkt me wel vervelend als je bevalling dan begint met breken van de vliezen want dan moet je verplicht plat liggen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mei 2011 14:02

@Schipje Dat is ook een klein beetje mijn ''angst'' dat mijn vliezen breken en de kleine is nog niet ingedaald dat moet je echt zo snel mogelijk gaan liggen. Zowel boven als beneden ligt er een telefoon op bed met een papier en pen en nog wat dingen die ik nodig zou kunnen hebben.
Ik heb wel het idee dat de kleine weer flink gezakt is (voel het vooral met opstaan en lopen) maar goed we zien het donderdag wel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2011 14:05

Ik ben trouwens vorige week mijn strijd tegen de (nu al) vele kilo's begonnen door 3x in de week een uur te gaan zwemmen. Ik hoopt dat het helpt :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 mei 2011 14:06

Nog een leuke tip, maar wellicht te groot voor kinderbuikjes. Jodenkoeken en dan besmeren met roomboter en poedersuiker (mengen als de boter zacht is) en daarop prinsessendingen/piratenhagel ofzo. Je kunt het invriezen. De vorige keer vond ik dit heel handig om ergens te trakteren, van te voren klaargemaakt en het was zo ontdooit. In het kraambed hadden wij cake met slagroom en muisjes, vind ik lekkerder en makkelijker als beschuit.

Liefie: ik vind het gek dat ik nu zwanger ben van de tweede maar geen ervaring heb met hoe het voelt dat je kindje is ingedaald. Sommige vrouwen schijnen dat te kunnen voelen. Ben benieuwd ;)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 mei 2011 14:09

ajl schreef:Ik ben trouwens vorige week mijn strijd tegen de (nu al) vele kilo's begonnen door 3x in de week een uur te gaan zwemmen. Ik hoopt dat het helpt :wink:

=D> Wat goed van je! 3x per week :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2011 14:12

@ schipje Indalen voelde ik heel goed. Ik had echt een aantal weken steken van 'onderen' en daardoor merkte ik dat het indaalde. Bij de tweede herkende ik het gevoel echt weer.

Hier trouwens een klein jochie dat vroeg of de baby ook een stoel in mama's buik had. :lol: Hij was daar opgekomen, omdat ik had gezegd dat de baby een soort huisje had in mama's buik waar het kon groeien. Dus eigenlijk logisch geredeneerd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2011 14:25

ajl schreef:Ik ben trouwens vorige week mijn strijd tegen de (nu al) vele kilo's begonnen door 3x in de week een uur te gaan zwemmen. Ik hoopt dat het helpt :wink:

waar haal jij je energie vandaan? :shock: Echt diepe respect voor je.

Ik lig s'middags echt op de bank (soms zelfs een uur even liggen). Anders trek ik het echt niet.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2011 14:29

Ik lig ook regelmatig even hoor :wink: Ik zie er ook elke keer enorm tegenop om te gaan, maar ik weet gewoon dat ik juist door te sporten meer energie ga krijgen. En aangezien ik na mn laatste bevalling echt een lange herstelperiode nodig had ( zo'n 9 mnd voor ik weer de oude was), wil ik dat met meer sporten proberen te voorkomen.

En mijn gewicht stijgt zo schrikbarend dat enige actie wel nodig is. Alleen jammer dat ik van dat zwemmen weer zo'n trek krijg :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 mei 2011 14:33

Ik denk dat ik het indalen wel heb gevoeld, maar weet niet of ik het ooit weer zou herkennen. Ik vond het een soort 'gewroet', onder in m'n buik...

Spannend lijkt me, liefie! Wat voor dingen moet je dan bijvoorbeeld nog regelen, stel dat je vliezen breken?

Het enige wat bij ons geregeld moet worden als het begint is het ziekenhuis bellen en de kraamzorg, en volgens mij is dat 't.
Maxi Cosi staat al in de auto en ik denk dat ik vandaag of morgen dé tas ;-) er ook maar vast ingooi.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2011 14:35

De tas zou ik er nog niet ingooien. Ik wilde op het laatst toch nog even controleren ( en jij bent zo te lezen volgens mij net zo :lol: )of ik alles wel gepakt had. De tas stond gewoon klaar in de hoek, na controle pas in de auto gezet.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 mei 2011 14:44

Daar zou je wel gelijk in kunnen hebben. :lol: Als 't aan manlief had gelegen had de tas namelijk al in de auto gestaan, maar elke keer heb ik het nog tegen weten te houden 'omdat ik nog niet zeker weet of alles er wel in zit'. haha! :mrgreen:

't lijkt me alleen zo irritant als je op een moment naar het ziekenhuis moet dat alle buren thuis zijn en iedereen je met die tas ziet zeulen. :-oo
Zaterdagavond zaten veel buren op het gras aan de voorkant te bbq'en. Stel dat je op zo'n moment met weeën naar het ziekenhuis moet. Dan zou ik echt niet blij zijn. :-oo

Terug naar “Archief”