Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Sophie77 » 08 apr 2011 06:21

@Laura: Wat leuk dat jullie naar jullie neefje konden kijken! Bewegende beelden maken het toch 'echter' dan foto's denk ik!

@ Haai: Even vragen aan de dokter? 't Lijkt me niet echt heel erg goed eigenlijk...

Hier kunnen/konden de jongste 3 er ook wat van: we hebben ervaring met het drinken/eten van shampoo, allesreiniger, muizengif, anti-muggenlotion en nog wat van zulke producten. Ook heeft dochterlief pas haar tanden gepoetst met afwasmiddel :roll:. Ik schiet altijd in de stress eigenlijk, zit ook altijd op te letten of ze nergens bij kunnen, maar ze zijn er gewoon op uit en klimmen en klauteren overal naar toe. Voor die muggenlotion heeft zoonlief trouwens een nacht en dag in het ziekenhuis gelegen, na het drinken van de rest moesten we vooral veel boter geven (op ontbijtkoek lukt dat het best), om het middel te neutraliseren (dan schuimt het niet meer). Brr, ik wordt er nooit vrolijk van, van zulke acties :-k ...

Wat betreft het drinken van alcohol: bij ons is het de gewoonte dat onze medewerkers op vrijdagmiddag hier komen 'borrelen' en dan werd er altijd pils geschonken. We zijn daar om 2 redenen mee gestopt: het bleek dat één van die jongens een probleem had met alcohol en het andere punt was dat onze kids het steeds normaler gingen vinden dat er elke 2 weken een nieuw kratje pils gehaald werd en ze gingen er zelf ook om vragen. Zo van: jullie drinken dat allemaal, dan is het vast lekker en wil ik het ook wel proberen. Nu drinken manlief en ik 's avonds laat wel vaak een wijntje, maar daar zien de jongens niks van :wink:.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 apr 2011 06:48

Vroeger werd er bij ons thuis ook brier/wijn gedronken. Ik dronk pas op m'n 17e m'n 1e wijntje. Maar dronk dat eens per maand ofzo.
Maar echt problemen met alcohol heb ik nooit gehad. Hier wordt ook gewoon bier/wijn gedronken (nu even niet door mij ivm zw), maar ik ga het hier echt niet weg halen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 apr 2011 06:54

Ik dacht hetzelfde als jou haai, dat ik toch hoop dat anderen rekening met mijn kind houden, en het niet ook stoer vinden om hem een slokje te geven.
Sowieso hoeft dat hele alcohol gebeuren van mij niet zo. Ik drink alleen met heel warm weer af en toe een biertje, wijn vind ik vergif :mrgreen: Mijn man drinkt af en toe een biertje of wijntje, maar als Jurian erbij is, let hij heel goed op of die er niks van krijgt. NU is Jurian wel zo makkelijk dat hij sowieso niet uit andermans glazen of kopjes drinkt, hij weet welke beker van hem is en drinkt alleen daaruit, maar dat is gewoon mazzel, want ik weet ook echt wel van kinderen die gewoon zo nieuwsgierig zijn, dat ouders er alles aan willen veranderen, maar dat zo'n kindje toch allerlei glazen en bekers te pakken krijgt en eruit drinkt.

Jurian heeft wel eens een halve fles shampoo leeggedronken, toen hij in bad zat. We hadden nog geen rekje aan de muur, dus die waren we vergeten weg te zetten van het randje. Ik heb me eigenlijk niet echt zorgen gemaakt en nooit iets mee gedaan. De belletjes kwamen uit zijn mond :oops: Snel daarna een rekje gekocht en hoog opgehangen voor de shampoo flessen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 apr 2011 07:26

Waar ik eigenlijk al n tijdje mee zit is de volgende vraag: Wat geef je je kind te drinken en bij welke leeftijd past een bepaald drinken?

Een poosje geleden zaten wij Kassa te kijken en daar kwamen dus heel wat producten naar voran zoals: diksap, avondpapje etc. Op de verpakking stond dat het goed/gezond is/was voor het kind (zelf ben ik meer van het puur natuur producten).
Dit vraag ik eigenlijk nav die uitzending en van het drinken van m'n oppaskind (waar ík dus niet achter kan staan wat ze te drinken krijgt).

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 apr 2011 09:56

Evelien schreef:Waar ik eigenlijk al n tijdje mee zit is de volgende vraag: Wat geef je je kind te drinken en bij welke leeftijd past een bepaald drinken?

Een poosje geleden zaten wij Kassa te kijken en daar kwamen dus heel wat producten naar voran zoals: diksap, avondpapje etc. Op de verpakking stond dat het goed/gezond is/was voor het kind (zelf ben ik meer van het puur natuur producten).
Dit vraag ik eigenlijk nav die uitzending en van het drinken van m'n oppaskind (waar ík dus niet achter kan staan wat ze te drinken krijgt).

Die van ons drinken:
0: moedermelk
2: diksap en dubbelfris tussendoor, halfvolle melk bij het brood, soms een pakje Wicky
3: idem
5: oploslimonade en dubbelfris tussendoor, verder ook hetzelfde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 apr 2011 10:43

Water of melk, bij het ontbijt versgeperste sap. Heel soms ranja gemaakt van natuurlijke ingredienten (dus zo min mogelijk suiker enzo).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 apr 2011 11:31

Onze kinderen krijgen bij het broodeten melk of karnemelk, bij avondeten water. Tussendoor: roosvice of Karvan Cevitan of thee. Heel soms krijgen ze appelsap, maar dat is echt zelden.
In het weekend krijgen ze bij hun ontbijt ( vaak havermout) verse jus

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 apr 2011 11:48

Evelien schreef:Waar ik eigenlijk al n tijdje mee zit is de volgende vraag: Wat geef je je kind te drinken en bij welke leeftijd past een bepaald drinken?

Ik ben ook van de puur natuur hoor! Diksap etc krijgt ze eigenlijk niet, roosvicee heb ik alleen in huis omdat ik dat zelf lekker vindt. Zoete dingen weigert ze tot nu toe te drinken, tussendoor krijgt ze thee (rooibos en sinds kort ook vruchtenthee). Thee krijgt ze hier sinds ze een maand of 6 was, op hele warme dagen kreeg ze ook wel water.

Kant en klare papjes vind ik eigenlijk ook onzin, hier wel een tijd een papfles gehad (sinds een paar weken niet meer), maar gewoon met een pak pap (en dat heette dan ochtendpap, maar kreeg ze savonds).

Ook qua bijvoeding hebben wij hier gekozen voor zo natuurlijk mogelijk: geen potjes (incidenteel eens, maar ze vond het ook niet lekker) en ook vrijwel nooit gepureerd/geprakt.

Tja, is diksap enzo goed? Je kind heeft natuurlijk vocht nodig, dus wat dat betreft is het vast wel gezond (maar het ligt eraan waar je mee vergelijkt, tis vast beter dan cola - of bier ;-) - maar rooibosthee lijkt mij wel weer gezonder dan diksap), maar zelf ben ik er geen voorstander van mn kind te laten wennen aan zoetigheid op zo jonge leeftijd. Net zoals die potjes groente enzo, vast niet slecht, maar vers is in elk geval lekkerder.

En wat betreft je oppaskindje, is het niet: jouw huis, jouw regels? Of pas jij bij hen thuis op?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 08 apr 2011 11:55

Lieke (17 mnd) drinkt meestal roosvicee, soms water of aanmaaklimo. Bij het eten dronk ze altijd halfvolle melk, maar sinds kort wil ze dat absoluut niet meer... Ik weet niet zo goed wat ik haar nu in plaats daarvan moet geven? Ik wil eigenlijk niet aan Yogi beginnen, want dan wil ze nooit meer melk natuurlijk. Ik geef nu nog steeds melk maar ze drinkt maar 1 of 2 slokjes ervan.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 apr 2011 12:22

@ Laura: fijn dat je op deze manier mee mag leven met je neefje! Hoe gaat het met je zus?

Hier lijken de waterpokken over. Ze is 3 nachten heel onrustig geweest (jeuk) maar overdag merkte je er weinig van. Alleen dat ze soms even op de bank ging liggen omdat ze moe was.

Hier drinken
- water
- thee (alleen rooibos of kruiden, geen vruchten)
- karnemelk
- 1 keer per dag mag ze roce vise (maar zonder kleur- en smaakstoffen)
- 1 keer per dag vers geperst vruchtensap

(houd ik mezelf door de week trouwens ook aan, uitgezonderd af en toe wijntje bij het eten)
Time flies when you have none!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 08 apr 2011 12:22

mischien is karnemelk proberen?

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 08 apr 2011 14:01

0-1 jaar borstvoeding
1-4 jaar: water, rooibosthee, karnemelk(event. met een klein scheutje Slimpie), halfvolle melk, Slimpie(aanmaaklim. zonder suiker), verse sap
5-10 jaar: zie hierboven, uitgebreid met af en toe dubbel friss, en in het weekend een glaasje sinas of up light

Hier proeven de dames ook van alles, maar alcohol niet onder de 18 jaar. We drinken zelf wel af en toe een glaasje wijn, en m'n man een biertje op z'n tijd.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 08 apr 2011 14:36

Heb karnemelk ook geprobeerd maar dat vond ze erg vies :wink:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 apr 2011 14:57

Is Slimpie niet gezoet met aspartaam oid?

Hier drinken ze roosvicee, of dubbelfris oid aangelengd met water. Tegenwoordig koop ik ook regelmatig van die vruchtensappen zonder toevoegingen, ook dat lengen we aan met water. Timon krijgt af en toe chocomel omdat hij niet zo'n melkdrinker/papeter is.

@Sophie: het viel mee hoor, het was zo'n minipotje wat al bijna leeg was. Maar mevrouw werd erg boos toen ik het afpakte, dus het had haar waarschijnlijk wel gesmaakt :mrgreen:

Timon is ook net weer beter van de waterpokken, heeft er ook erg weinig last van gehad. Ben benieuwd of Sylke ze nog gaat krijgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 apr 2011 15:02

Uhm de limonade/sappen van Zonnatura zijn die ook goed voor kinderen?

Ik vier a.s. zaterdag/zondag m'n verjaardag waar ook kinderen komen. Ik heb nog wat pakjes sap liggen (van appelsientje en roosvicee) zouden jullie kinderen dit drinken? En wat zouden kinderen mogen eten? k Vindt het altijd lastig met verjaardagen enzo. Het is natuurlijk feest. Verder heb ik hier ook wel wat frisdrank staan voor de volwassen en verse sappen. Of moet ik dit gewoon aan de ouders overlaten?

Terug naar “Archief”