Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 18 dec 2010 21:32

Sommige mensen geloven niet dat het zo vroeg kan maar ik heb het al zo vaak gehoord dat vrouwen het vroeg voelen echt leuk!
Ik heb ook af en toe het idee dat ik iets voel wat ik nog nooit gevoeld heb maar of het echt zo is geen idee :lol:
Ik ben vandaag precies 17 weken bijna op de helft gaat zo VLUG :shock:

Ja de laatste 2 dagen weer elke keer misselijk vanmorgen moest ik echt weglopen uit de kamer toen een goede vriend zijn dochtertje kwam ophalen (wij passen op hun dochtertje als ze alle 2 aan het werk zijn ) en hij rijdt op een vrachtwagen met verse vis enz anders had ik echt moeten overgeven denk ik heb ik echt nog nooit gehad want ik vind het helemaal niet stinken.

Maar ja sommige vrouwen zijn 40 weken misselijk tot overgeven en sonde voeding aan toe dus ik moet maar niet klagen :wink:

@Parkiet hoe oud is jullie oudste snapt die er al wat van dat er een kindje op komst is?

Dan ga ik de dozen ook aanvragen ben wel erg benieuwd. Die van de etos kan ik al ophalen kreeg ik een brief van mijn zusje had die voor mij aangevraagd erg lief van haar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 dec 2010 22:53

Oh balen Liefie dat het weer terug is :( Ellendig he. Sterkte joh!
Ik had wel een Prenatal doos, maar vond het niet heel boeiend. Verder heb ik niks aangevraagd bij Jurian.

Oh ik voel me zo'n ongelooflijke zwakkeling. Vandaag zijn we lekker op dreef geweest, vanmorgen wezen sleeen met Jurian, daarna even bij vrienden op de koffie, vanmiddag 6 nichtjes en neefjes over de vloer en mijn zwager en schoonouders die allemaal bleven eten. Supergezellig hoor, en normaal gesproken kan ik alles aan, maar nadat ze allemaal weg waren en we heel snel alledrie moesten douchen omdat we nog snel naar een verjaardag moesten had ik het helemaal gehad. Ik kon amper lopen van de pijn in mijn rug en gewoon doodmoe en kotsmisselijk. Maar ik wilde perse gaan, ik had al die mensen al zo lang niet gezien. Maar uiteindelijk maar besloten na 1,5 uur weer te gaan, en mijn man rijdt wel met een ander mee later vanavond. Nu even lekker computeren en dan gewoon mijn bed in. Zo stom vind ik dat, ik herinner me dat helemaal niet zo extreem van bij Jurian, en normaal gesproken ben ik heel erg van 'kom op, niet zeuren', maar nu lukt het soms gewoon niet meer. Gelukkig is zwanger zijn altijd een goed motief natuurlijk om dingen niet te doen of eerder weg te gaan ergens ;) Maar ik voel me echt een ziemel dan ;) Maargoed, zo maar lekker naar bed en morgen weer een lekkere vrije dag :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 dec 2010 09:20

Is wel normaal hoor MissF, ik had het bij de tweede ook veel meer dan bij de eerste. Je hebt er toch nog 1 lopen en dat merk je toch wel. Ook na de bevalling vond ik het langer duren voor ik van die moeheid afwas, terwijl ik bij Hugo na 3 mnd nergens meer last van had.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 19 dec 2010 20:16

Liefie, mijn dochter is nu 13 maanden. Ze is als de kleine komt bijna anderhalf, ik denk niet dat ze het gaat snappen dan. Ik besteed er voor haar ook geen aandacht aan tot nu toe...

MissF, zwanger zijn is een goede reden om rustig aan te doen hoor! Ik vind het ook moeilijk, heb gewoon weinig energie nu, maar stel voor mezelf misschien toch iets te hoge eisen. Wat Ajl zegt is herkenbaar, ben nu ook een stuk meer moe dan bij E.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 dec 2010 20:59

Ik vind het wel leuk dat Ilona wat ouder is,
ze snapt het heel goed. :D

Alleen als je vraagt welke naam zij mooi vindt, dan is het: pindakaas, bijbel, vlokken..
Maar net wat ze op dat moment ziet. :biggrin:

Ik vind het nu ook wel zwaarder dan de eerste keer.
Heb al vaak last van m'n buik, als ik "veel" doe.

Liefie, vervelend weer die misselijkheid.. Alweer 17 weken ben je, gaat lekker snel he?!
Hier vandaag 24 weken.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 20 dec 2010 07:31

Toen onze tweeling geboren werd, waren de andere twee kids 3 1/2 en net 2, die interesseerde het hele zwanger zijn toen erg weinig. Ze vonden het wel leuk natuurlijk, maar daar hield het ongeveer mee op. Bij de zwangerschap van de vijfde waren ze 9, 7 en 5 en toen leefden ze met alle fasen in de zwangerschap mee. Dat vond ik de zwangerschap extra bijzonder maken. Bij ons zesde kindje ging 't hetzelfde. Ik heb ook toen heel erg van genoten hoe de andere kinderen er mee bezig waren.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 20 dec 2010 17:42

AikonGirl schreef:Ik vind het wel leuk dat Ilona wat ouder is,
ze snapt het heel goed. :D

Alleen als je vraagt welke naam zij mooi vindt, dan is het: pindakaas, bijbel, vlokken..
Maar net wat ze op dat moment ziet. :biggrin:

Ik vind het nu ook wel zwaarder dan de eerste keer.
Heb al vaak last van m'n buik, als ik "veel" doe.

Liefie, vervelend weer die misselijkheid.. Alweer 17 weken ben je, gaat lekker snel he?!
Hier vandaag 24 weken.

Pindakaasje, kom eens bij mama :mrgreen:
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 21 dec 2010 08:29

De oudste 3 bij ons zijn 15,5 14 en 12 dus dat zat te kort op elkaar om er bewust van te worden. De oudste zou het kunnen weten van de 3e. Maar de jongste komt 5 jr later. Toen was de oudste 8 ze hebben heel wat keren handjes op mijn buik gelegd. O wat vonden ze het mooi als die kleine schopje. En soms echt hard, zeker aan het eind vd zwangerschap.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 dec 2010 11:02

Net bij de VK geweest. Zo bijzonder weer! Voel het kindje nog niet bewegen, dus dan is het wel geruststellend om het hartje te horen! We hoorden ook een paar keer een harde schop, haha. Kindje is heel beweeglijk alleen ik voel het nog niet... waarschijnlijk ligt de placenta dus voor...

Ik voel overigens wel het kindje goed zitten!

Morgen 20 weken echo, spannend!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 21 dec 2010 11:39

Gaaf Jannoek, bijzonder altijd om het hartje weer even te horen!

Hier ligt de beeb erg hoog op tmoment, wat resulteert in hijgen na een trap gelopen te hebben, pff, alsof ik continu lucht tekort heb, maar goed, gelukkig is dat niet elke dag even erg en gaat binnenkort ook wel weer over als het goed is ingedaald. Vanmiddag naar verloskundige, we gaan oa ook de bevalling doorspreken, komt wel dichterbij nu, ben benieuwd!
kVind het nog steeds een bijzonder gek idee om over een paar weken echt mama te zijn...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 dec 2010 13:59

En eindelijk!! Jullie mogen het weten! Ik ben ook zwanger!
::))

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 dec 2010 14:00

Leuk! gefeliciteerd! hoe ver ben je?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 21 dec 2010 14:03

Schipje, gefeliciteerd! Een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 dec 2010 14:04

MissF schreef:Leuk! gefeliciteerd! hoe ver ben je?

Het was een tijdje rustig, maar er is nu echt een babyboom....leuk hoor!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 dec 2010 14:12

Ik ben morgen 11 weken!
Ik heb bij zes weken al een echo gehad, want toen was ik volgens de berekening 10 weken maar helaas, ik werd een maand teruggezet! Ik heb het pco syndroom maar had daar niet meer zo'n last van sinds de bevalling, maar dit keer dan toch een menstruatie overgeslagen...
Ben zo blij :D

Terug naar “Archief”