hubert schreef:Sex is met ks = seks. Ik heb het maar even veranderd in de quote
Dat ben ik niet met de schrijver eens. Het zou beter zijn als je jong bent seksuele ervaring op te doen met meerderen, zodat je er achter komt wat het inhoudt en wat je voorkeuren zijn. Zo blijkt misschien dat je anders geaard bent of speciale voorkeuren op dit gebied hebt/wenst. Niet iedereen houdt van rechttoerechtaan.
Daar ben ik het zo mee oneens, de stelling 'je leert het beter als je het eerder/met meerdere mensen oefent'. Wat een onzin. Je leert het heus wel hoor, hoe het allemaal werkt. En desnoods Google je even om wat 'nieuws' uit te proberen, binnen het huwelijk. De mens is er op gemaakt, seks is niet hetzelfde als autorijden als in dat je het moet 'oefenen' hoor. Ja, de eerste keer is altijd 'awkward' zoals ze dat tegenwoordig zo mooi noemen, maar daar kom je echt wel overheen.
En anders geaard...

Dat voorkomt niet alleen een hoop narigheid in de toekomst, maar staat ook garant voor een bloeiend leven met degene, waarmee je langdurig door het leven wil gaan.
Seks is te belangrijk om daarmee te wachten tot na een huweljksvoltrekking, ook al zijn vele andere aspecten in een relatie nog belangrijker.
Ik heb inmiddels zoveel nare dingen meegemaakt in mijn omgeving, te wijten aan te weinig opgedane ervaring, dat ik dit dissidente standpunt in de christelijke wereld aandurf.
Nare ervaringen? Ik zou niet weten wat voor nare ervaringen. We leven niet meer in de jaren 30 hoor; iedereen weet vanaf een bepaalde leeftijd wel hoe het zit.
Het belangrijkste is: communicatie met je partner. Ook (ruim) vóór het huwelijk moet je al gaan communiceren hoe de ander tegen seks aankijkt. En verder kun je natuurlijk al naar hartelust experimenteren voor het huwelijk, je kunt samen een grens stellen 'tot hier en niet verder' maar dan kun je er nog steeds veel plezier aan beleven.