trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Lalage » 20 jan 2010 09:53

over die huwelijksreis: een bruiloft kost al veel geld, dus je moet wel een mooie spaarpot hebben om ook nog een dure reis te kunnen betalen... Wij waren allebei net afgestudeerd, dus hadden alleen maar studieschuld. We zijn op huwelijksreis gegaan naar Praag: allebei voor het eerst gevlogen (dat is dan wel weer bijzonder), maar we sliepen in een jeugdhostel. Een paar jaar later hebben we die reis nog eens over gedaan en toen zijn we wel in een mooi hotel gegaan :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2010 10:22

Kate Spade schreef:
Marnix schreef:
Kate Spade schreef:Huwelijksreis is geboekt! Heb er nu al zin in! :D

Cool! Mag ik weten waar jullie heen gaan? :)

Dat mag zeker, maar onze reis betreft geen spectaculaire bestemming. We gaan naar Zuid-Frankrijk. Vorig jaar zijn we in ook Zuid-Frankrijk geweest, aan de Atlantische kust. Nu gaa we naar de andere kust, beetje richting Saint-Tropez. We hebben een super gave vakantie villa, met zeezicht.

Als we vertellen dat we naar Zuid-Frankrijk gaan, worden we wel een beetje raar aangekeken. Dat we niet naar Afrika gaan ofzo, maar we hebben dit samen uitgezocht :D

Hebben jullie nog plannen voor een huwelijksreis?

@Kirsten; ik ben ook héél benieuwd!

Nou, Zuid-Frankrijk is lekker toch!

Wij hebben 2,5e week Portugal (Algarve, helemaal in het zuiden) op de planning. We zaten al in die richting te zoeken en een collega kende een Nederlands echtpaar dat daar ergens woont en wat verhuurt. Het is midden in de natuur, een authentieke Portugese boerderij waar zij wonen, met 2 accomodaties erbij, een voor 2 personen en voor 6 personen. Geen wolkenkrabbers, grote hotels vol toeristen enzovoorts. Wel eigen terras, open haard, fruitbomen, zwembadje. En helemaal niet zo duur, huurauto in de prijs inbegrepen. En genoeg te doen... mooie natuur, schattige vissersdorpjes... Faro op een half uurtje rijden, Huelva (Spanje) op een uurtje en Sevilla (met Fiesta eind april!) op 2 uurtjes. Heb er erg veel zin in. En daarna lekker in ons huis gaan wonen... En daarna hebben we nog een halve week in ons nieuwe huisje. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 jan 2010 12:37

Dat klinkt goed, Marnix! :)
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 jan 2010 12:48

Ja he... we houden niet zo van die super toeristische plaatsen enzo.... hier heb je lekker de rust, privacy en genoeg leuke dingen om te doen in de omgeving.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 jan 2010 15:21

wij zijn heerlijk naar Drenthe gegaan in een huisje afgelegen van alles en nog wat. Heerlijk genoten ondanks de regen. Maar hadden wel privacy en alles.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 jan 2010 22:59

Wij gaan niet op huwelijksreis. Hebben er expres niet voor gekozen. We willen na het trouwen heerlijk samen in ons eigen huisje zijn en misschien wat daagjes weggaan ofzo en wieweet pakken we ergens een hotelletje voor een nachtje, maar nog geen plannen :wink: Eerst lekker van ons eigen huis genieten hoor :)
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jan 2010 08:31

wij willen wel weg, maar weten nog niet waar naar toe.

Zoiets als wat Marnix omschrijft lijkt ons ook wel wat ;). Geen drukte en massa's toeristen.
En dat is best lastig als je huwelijksreis in augustus zal zijn. :mrgreen:

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 21 jan 2010 11:06

Wij zijn ook niet op huwelijksreis gegaan.
Heb je met een eigen bedrijf, de koeien wachten :lol:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2010 12:01

Dippie schreef:Wij gaan niet op huwelijksreis. Hebben er expres niet voor gekozen. We willen na het trouwen heerlijk samen in ons eigen huisje zijn en misschien wat daagjes weggaan ofzo en wieweet pakken we ergens een hotelletje voor een nachtje, maar nog geen plannen :wink: Eerst lekker van ons eigen huis genieten hoor :)

Tja, dat kan ook. Sommigen willen dolgraag samen in hun eigen huisje zijn. Wij hebben zoiets van: Als het goed is kunnen we dat na de reis nog heel lang :)

Misschien hebben mensen die vanuit huis trouwen daar ook wel meer behoefte aan dan mensen die al tijden op zichzelf wonen... omdat de stap dan weer heel anders is. Daarnaast hebben we de sleutel al eerder, gaat Joanne er al wonen en zal ik er na het klussen ook wel eens overnachten...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jan 2010 12:07

precies. Heerlijk even geen telefoon, mail etc..

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jan 2010 12:11

Wij trouwden ook allebei vanuit huis, maar we vonden het beiden heerlijk om er even echt tussenuit te zijn. Van het huis genieten kan altijd nog als het goed is.
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2010 12:40

Precies... dat kan ik me voorstellen... maar sommigen ervaren dat wat anders, die willen heel graag in hun eigen huisje zijn, zo snel mogelijk.... en zien het nut van ergens anders naar toe gaan niet in... :)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 21 jan 2010 12:55

Als ik hoop te trouwen laat ik me verrassen wat betreft de huwelijksreis... Dat lijkt me echt helemaal geweldig! :D 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jan 2010 13:31

Haha... Ligt er aan wat je dan gaat doen. Wij hebben het lekker samen geregeld... zoals bijna alles. Het concept dat de man het als verrassing regelt ken ik, maar ik hecht er zelf niet veel waarde aan. Ik snap dan ook niet waar die traditie vandaan komt. Ik vind het zelf leuker om samen iets uit te zoeken :)

Ach, ieder moet het gewoon op zo'n manier doen als ze zelf fijn vinden.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 21 jan 2010 13:33

jans1 schreef:Als ik hoop te trouwen laat ik me verrassen wat betreft de huwelijksreis... Dat lijkt me echt helemaal geweldig! :D 8)

We spreken je dan nog wel als jij weer terug bent uit een koud en nat land :P
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”