Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 11 feb 2008 23:18

'gebruik met plezier ah huismerk. lekken niet [zoals kruitvat en aldi].
trouwens, m'n dochtertje doet elke dag tegenwoordig een pisje op de pot. :P
wie weet ben ik binnenkort van deze kosten af.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 00:05

dat zal heerlijk zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 09:00

ik heb ze nu van de liddl, vind ze ideaal! 50 luiers uit de aanbieding voor 6 euro, = 12 cent per stuk :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2008 09:56

mijn zoon piest bij oma's op de pot, thuis verhipt ie het!

lien roept elke keer als ze gepoept heeft of komt met een luier aan. Op een zomerse dag gaan ze in de blote kont naar buiten, misschien voelen ze het en zijn ze in no time droog. Wat zal ik dan rijk worden! (om het maar over financien te hebben)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 feb 2008 10:02

en ik gebruik ze alleen nog in de uiterste noodgevallen!! de uitslag is al bijna weg!! rrr pampers....

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 12 feb 2008 10:10

Als ik voor 's nachts luiers van de lidl of aldi gebruik is ze nat. Ik vind pampers toch het fijnst, alleen een beetje duurder. Maar dan eet ik wel een boterham minder.......

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 10:24

Pampers stinken hier! Europrofit lekt door! Kruidvat vind ik niet prettig, tja heb alle goedkope merken wel uitgeprobeerd denk, ben nu weer even tevreden met de liddl. Scheelt dat Sarah snachts bijna nooit een volle luier heeft, plast ontzettend weinig, terwijl ik overdag echt moet opletten dat ze op tijd verschoond wordt... Als ze doorlekt is het niet vanwege de luier maar omdat hij zo vol zit :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 feb 2008 12:35

Die bumblies vind ik rotdingen. Heb nu Kruidvat en die lekken bij Timon nagenoeg nooit door. Ik heb nu ook nog een pak staan van de Action, eens uitproberen of die ook werken.
De eerste weken vond ik het trouwens veel harder gaan met de luiers, echt binnen de kortste keren een pak leeg. Nu valt dat best mee. Wij verdienen nu dus lekker aan de kinderbij - en toeslag :mrgreen:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 12 feb 2008 12:39

Wat denkt iedereen toch verschillend over luiers. Wat de een fijn vind, vind de ander niks. Gelukkig dat er zoveel soorten zijn......

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 12 feb 2008 13:00

M'n moeder is ong. €125 per week aan boodschappen kwijt. Tis soms ook wel ns wat minder, maar om zo maar ff n beetje gemiddeld te nemen. Vlees zit daar niet bijin. Vlees kopen we in 1 keer gewoon veel in, van een net geslachte koe. Hebben n vriezer vol met vlees. We eten ook wel ns vis, kip o.i.d. Vleeswaren voor op brood zit er wel bijin, haalt ze iedere week vers bij de slager. Badschuim, gel, haarlak etc. Eigenlijks altijd haalt ze de boodschappen bij de Lidl. Vind sommige dingen van de Lidl nog lekkerder als van een 'echt' merk. Ze krijgen ook steeds meer bij de Lidl, zag laatst taart, van dat optimeldrink. Het zijn dan wel andere merken, maar er zit weinig verschil in smaak, maar wel in de portomonee. 1 keer in de maand gaat ze naar de C1000 toe, daar haalt ze de dingen die ze bij de Lidl niet hebben, of dingen die ze om bepaalde redenen van n bepaald merk gebruikt. Per maand is ze dus ongeveer €600 aan boodschappen kwijt, dit is dan voor 8 personen.

De wasmachine draait hier zo ongeveer 25 a 30 keer in de week. M'n moeder strijkt ook echt niet alles. Als dekbedhoezen de kast in gaan strijkt ze ze wel, maar als ze weer gelijk op bed gaan dan niet. Ik strijk wel sneller dingen als haar, bijv. spijkerbroeken zou ik wel strijken. Zij dus niet, achja meningen verschillen. Maar als je kleding niet telang door de centrifuge doet, en daarna op een hangertje hangt drogen ze netjes op, en hoef je ze z.g.a. niet te strijken. Zelf gooi ik rokken en vesten niet snel in de was. Hang ze meestal voor het open raam, of ff buiten. Shirts gaan meestal na 2 dagen in de was. M'n kleding die ik aan heb op me werk gaan wel na 2 dagen in de was, maja die zijn dan ook niet schoon meer. M'n ma dr eigen goeie kleding en die van m'n pa gooit ze ook niet snel in de was, die laat ze meestal ook we luchten. Maar bijv. de schoolkleren van de kids gaan best snel in de was, terwijl ik soms denk die broek kan makkelijk ff n dagje buiten, kan het weer de kast in. Werkkleding gaat wel 2 a 3 keer in de week in de was, maja dat is dan ook nodig. Bedden verschonen gebeurd hier 2 keer in de 3 week. Zomers wel iedere week. De wasmachine draait wel. M'n moeder kocht eerder wel dure wasmachines, maar ze had n keer n dure en die was na 3 jaar kapot. Heeft ze n goedkopere gekocht die was na 2 jaar kapot (ook n beetje dr eigen schuld, een aantal keren iets tussen de trommel gehad, je snapte soms niet hoe het dr kwam. Lang leve de waszakken) Ze heeft toen weer n dezelfde gekocht en die draait alweer bijna 3 jaar. Je moet gewoon geluk hebben met die dingen. Droger heeft ze wel wat duurder, maar ze wou een grote hebben. Enja dan kom je toch bij n wat duurdere uit. In de winter gebruikt ze hm wel vaak, maar in de zomer eigenlijks nooit. Dan gaat alles na buiten of de zolder.

Wij hebben eerst jaren n Cirby stofzuiger gehad, heb me ma voor de verjaardag n andere stofzuiger gegeven. Vond het zo'n rotding! Op MP gezet en weg drmee. Zelf had ze dr spijt van dat ze hm toen gekocht had, maarja ze zijn gewoon heel duur, dusja ze wou hm niet zomaar wegdoen. Maar tis nu gewoon n Miele.
Wat de toekomst brengen moge........

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 feb 2008 13:09

paprikameisje2 schreef:en ik gebruik ze alleen nog in de uiterste noodgevallen!! de uitslag is al bijna weg!! rrr pampers....

Wat goed helpt tegen luieruitslag is maizena... even 2 daagjes gebruiken en 't is weg!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 12 feb 2008 16:48

Wasmachine
Een goede wasmachine, en ook die van mindere kwaliteit, moet m.i. makkelijk tien jaar mee kunnen.
Miele makkelijk 15 jaar.
Goed gebruik, en onderhoud, is wel nodig.
- zeefje schoonmaken, slangen, bakje en spoeiers een keer goed doorspoelen.
- van buiten reinigen
- indien nodig nieuwe schokdempers
- goed horizontaal stellen
De mijne is een LG, 7 kg, 1200 rpm. Die kostte 3 jaar geleden €450.
Een monteur van LG (het rubbermanchet moest vervangen worden, garantie) had er zelf een die 30 jaar oud was!
Miele is m.b.t. wasmachines de top, voor zover ik weet.
Maar ook duur.
Tweedehands zijn ze vaak nog heel veel waard.

Wassen
De was doe ik er binnenste-buiten in.
Dan blijft de buitenkant mooier.

Strijken
Dat doe ik voor de netheid, aan de binnenkant.
En voor het behoud.
Bij het strijken verdwijnen pluisjes, zonder dat het textiel dunner wordt.
Mogelijk dat daardoor de levensduur verlengd wordt.
En jacks, sweatshirts en overhemden meer dan dan 10 jaar meekunnen.

Stofzuigers
In mijn familie zijn er twee die een Cirby hebben.
Ze zijn Behoorlijk nogal prijzig.
Maar zuigen heel sterk.
Een van de twee kan ook kloppen en zuigen.
Je kunt daarmee heel smerige vloerbedekking soms weer schoon krijgen, met een speciaal schoonmaakmiddel erin.
Eenmaal heb ik een stofzuiger gehad zonder stofzak.
En snel weer verkocht.
Elke keer moet die schoongemaakt worden, en hij zoog minder goed.
Nu heb ik een goedkope (Tristar, 1800 W).
Zuigt redelijk.
Maar als ik een nieuwe koop, heb ik liever een degelijke stofzuiger,
met stofzak en goede borstels (zit veel verschil in).

PS Volgende keer moet zoiets dus in 'Gezin en huishouden".

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 feb 2008 16:52

Asko schijnt nog beter te zijn als Miele. Ik weet eigenlijk geeneens wat voor 1 wij hebben, gewoon een hele goedkope.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 feb 2008 20:37

Haai schreef:Asko schijnt nog beter te zijn als Miele. Ik weet eigenlijk geeneens wat voor 1 wij hebben, gewoon een hele goedkope.

maar van asko schijnen de onderdelen veel moeilijker te verkrijgen te zijn dan van de miele!

hier een miele... ding was prima.. me vriendin eheft een goedkope, die moet altijd warmer wassen om de boel schoon te krijgen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 feb 2008 16:01

*Annette* schreef:[...]
De wasmachine draait hier zo ongeveer 25 a 30 keer in de week. M'n moeder strijkt ook echt niet alles. Als dekbedhoezen de kast in gaan strijkt ze ze wel, maar als ze weer gelijk op bed gaan dan niet. Ik strijk wel sneller dingen als haar, bijv. spijkerbroeken zou ik wel strijken. Zij dus niet, achja meningen verschillen. Maar als je kleding niet telang door de centrifuge doet, en daarna op een hangertje hangt drogen ze netjes op, en hoef je ze z.g.a. niet te strijken. Zelf gooi ik rokken en vesten niet snel in de was. Hang ze meestal voor het open raam, of ff buiten. Shirts gaan meestal na 2 dagen in de was. M'n kleding die ik aan heb op me werk gaan wel na 2 dagen in de was, maja die zijn dan ook niet schoon meer.
[...]
Zo dat kan je merken dan als je kinderen hebt :shock: hier draait de wasmachine op zaterdag op volle toeren (meestal 3 of 4 wasjes) en dan ben ik er weer voor een week vanaf. Tenzij ik ook moltons enzo heb, die doe ik dan door de weeks een keer. Ik strijk best veel. Mijn hemdjes, uniformen (broeken), (spijker)rokken, (spijker)broeken, mijn man zijn werkkleding (broeken, t-shirts en truien), t-shirts van ons beide, molton kussenslopen, kussenslopen, hoeslakens.. dat was het wel zo'n beetje... :)
Gelukkig heb je t weekend goedkoop stroom. Ik ben standaard om het weekend vrij dus 1x in de twee weken neem ik ook badmatjes, het wc matje, en alle microvezeldoekjes mee in de was, heerlijk :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”