Berichtdoor *Annette* » 12 feb 2008 13:00
M'n moeder is ong. €125 per week aan boodschappen kwijt. Tis soms ook wel ns wat minder, maar om zo maar ff n beetje gemiddeld te nemen. Vlees zit daar niet bijin. Vlees kopen we in 1 keer gewoon veel in, van een net geslachte koe. Hebben n vriezer vol met vlees. We eten ook wel ns vis, kip o.i.d. Vleeswaren voor op brood zit er wel bijin, haalt ze iedere week vers bij de slager. Badschuim, gel, haarlak etc. Eigenlijks altijd haalt ze de boodschappen bij de Lidl. Vind sommige dingen van de Lidl nog lekkerder als van een 'echt' merk. Ze krijgen ook steeds meer bij de Lidl, zag laatst taart, van dat optimeldrink. Het zijn dan wel andere merken, maar er zit weinig verschil in smaak, maar wel in de portomonee. 1 keer in de maand gaat ze naar de C1000 toe, daar haalt ze de dingen die ze bij de Lidl niet hebben, of dingen die ze om bepaalde redenen van n bepaald merk gebruikt. Per maand is ze dus ongeveer €600 aan boodschappen kwijt, dit is dan voor 8 personen.
De wasmachine draait hier zo ongeveer 25 a 30 keer in de week. M'n moeder strijkt ook echt niet alles. Als dekbedhoezen de kast in gaan strijkt ze ze wel, maar als ze weer gelijk op bed gaan dan niet. Ik strijk wel sneller dingen als haar, bijv. spijkerbroeken zou ik wel strijken. Zij dus niet, achja meningen verschillen. Maar als je kleding niet telang door de centrifuge doet, en daarna op een hangertje hangt drogen ze netjes op, en hoef je ze z.g.a. niet te strijken. Zelf gooi ik rokken en vesten niet snel in de was. Hang ze meestal voor het open raam, of ff buiten. Shirts gaan meestal na 2 dagen in de was. M'n kleding die ik aan heb op me werk gaan wel na 2 dagen in de was, maja die zijn dan ook niet schoon meer. M'n ma dr eigen goeie kleding en die van m'n pa gooit ze ook niet snel in de was, die laat ze meestal ook we luchten. Maar bijv. de schoolkleren van de kids gaan best snel in de was, terwijl ik soms denk die broek kan makkelijk ff n dagje buiten, kan het weer de kast in. Werkkleding gaat wel 2 a 3 keer in de week in de was, maja dat is dan ook nodig. Bedden verschonen gebeurd hier 2 keer in de 3 week. Zomers wel iedere week. De wasmachine draait wel. M'n moeder kocht eerder wel dure wasmachines, maar ze had n keer n dure en die was na 3 jaar kapot. Heeft ze n goedkopere gekocht die was na 2 jaar kapot (ook n beetje dr eigen schuld, een aantal keren iets tussen de trommel gehad, je snapte soms niet hoe het dr kwam. Lang leve de waszakken) Ze heeft toen weer n dezelfde gekocht en die draait alweer bijna 3 jaar. Je moet gewoon geluk hebben met die dingen. Droger heeft ze wel wat duurder, maar ze wou een grote hebben. Enja dan kom je toch bij n wat duurdere uit. In de winter gebruikt ze hm wel vaak, maar in de zomer eigenlijks nooit. Dan gaat alles na buiten of de zolder.
Wij hebben eerst jaren n Cirby stofzuiger gehad, heb me ma voor de verjaardag n andere stofzuiger gegeven. Vond het zo'n rotding! Op MP gezet en weg drmee. Zelf had ze dr spijt van dat ze hm toen gekocht had, maarja ze zijn gewoon heel duur, dusja ze wou hm niet zomaar wegdoen. Maar tis nu gewoon n Miele.
Wat de toekomst brengen moge........