Evelien schreef:sorry maar dat vindt ik dus echt een dooddoener...
Tjah, wat vind jij geen dooddoener?

Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:sorry maar dat vindt ik dus echt een dooddoener...
, daar staat toch echt letterlijk in, dat jij vraagt hoelang ik wéét dat ik geen kinderen kán krijgen. Ik haal alleen maar jouw woorden aan.Daphne, mag ik vragen hoelang je al weet dat je geen kinderen kunt krijgen?
Dippie schreef:Evelien schreef:sorry maar dat vindt ik dus echt een dooddoener...
Tjah, wat vind jij geen dooddoener?
sweetrobertus schreef:oei...de toon is mijns inziens niet echt liefdevol!
Volgens mij was zo'n succesverhaal alleen maar opbouwend bedoeld en is dat niet persé een dooddoener! Overigens kan ik het geen succesverhaal noemen want het lijkt me allemaal heel erg verdrietig ondankt uiteindelijk wel 4 kinderen! Ik begrijp wel dat je er uiteindelijk niets mee opschiet maar laten we proberen de reacties te nuanceren!
Iedereen sterkte die hiermee zit!
Ik was ook niet direct zwanger toen wij getrouwd zijn en begrijp wel een beetje hoeveel verdriet dit kan geven. Ik kon toen ook moeilijk omgaan met andere zwangeren en elke maand was ik weer van slag. Toch heb ik wel het idee dat het goed geweest is om nu een beetje te kunnen inleven wat anderen doormaken. Inmiddels hebben wij 1 kindje. Dat is een groot geschenk! Op Gods wijze tijd aan ons gegeven! We hopen eigenlijk ook op nog een kindje maar we zijn nu al zo rijk! En we weten dat het bij ons niet zo "snel" gaat.
Ik heb het er ook erg moeilijk mee gehad dat mijn zus (wel 5 maanden eerder getrouwd) eerder een kindje kreeg. Maar dat kwam omdat ik wist dat zij het nog niet wilde en wij juist wel. Bij mijn ouders waren we met zijn allen toen zij het vertelden en zeiden een paar (zussen/zusjes/moeder) ook zoiets...we waren al benieuwd wie het eerste zou zijn. Toen werd ik heel boos en zei: het is geen wedstrijdje!!!
Ook al heb je het geaccepteerd, het blijft moeilijk. Dat zie ik van heel dichtbij. Bij een lieve oom en tante waar we heel veel mee hebben. (mijn mans "tweede" ouders) Daarom nogmaals heel veel sterkte voor iedereen die het zeker weet en voor iedereen die nog in onzekerheid zit!
Daphne schreef:@Dippie:
Wat mij op de been houdt (beter geformuleerd dan 'oppeppen'):
1. Contacten met 'lotgenoten'
2. (Soms) Het geloof dat God iets anders voor me in petto heeft
3. Gesprekken met familie, vrienden en collega's
Daar heb ik meer aan dan aan succesverhalen.
Ik hoop voor jou niet dat je kinderwens (zo lang) onvervuld blijft, is dat wel zo, dan weet je pas echt wat wij voelen en denken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten