het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Lenny » 04 nov 2010 13:53

MissF schreef:Het gaat er toch om dat je achter je eigen keuzes staat? Ik vind het zo jammer, dat mensen, beide kanten op, zo onzeker worden van wat iedereen ervan zegt. Ik heb dat ook enkele momenten gehad. Ik heb heel bewust niet voor bv gekozen, niet eens geprobeerd. Dat wist ik al heel snel in mijn zwangerschap, en ik baal soms vooral dat ik me op enkele momenten liet leiden door negatieve opmerkingen. Want het was mijn keus, en die was voor ons de perfecte. Ik denk wel dat ik bij een volgend kindje wel zou proberen bv te geven, en als dat moment er komt, dan is die keuze ook prima, ongeacht wat Jan en alleman ervan vindt.
Laten wij vrouwen wat zekerder worden, en op ons gevoel vetrouwen, of dat gevoel nou zegt of we geen of juist 3 jaar bv moeten geven! Want ons gevoel houdt ons niet zomaar voor de gek :D

Je hebt het nu over een situatie waar je bewust kiest voor wel of geen bv. Mijn situatie was anders: ik had dol-en dolgraag bv gegeven, maar móest na een week stoppen (oa van de vk). En dan al die reacties zoals lievemama noemt: had je ff moeten doorzetten, blablabla en de eerste vraag bij kraambezoek: je geeft toch wel bv????? Neeeee????????? Waarom niet?????? Je hebt het toch niet voor niets blablabla. Dat doet gewoon pijn. Net als dat het niet leuk is als je je baby fv hebt moeten geven (doordat bv niet lukte, adoptie of wat ook) en het dan NEPvoeding genoemd wordt. Ik neem J.A. dat echt niet kwalijk, ze bedoelde het niet zo, maar het doet dan toch ff pijn weer.. (maar neem het je echt niet kwalijk hoor J.A., en excuses aanvaard!)

Wat ik wil zeggen: probeer niet te oordelen naar mama's die fv (moeten) geven... En hemel bv niet zo op, je kunt daar anderen echt pijn mee doen.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 04 nov 2010 14:13

Lenny schreef:En hemel bv niet zo op, je kunt daar anderen echt pijn mee doen.

Ben blij dat de excuses aanvaard zijn, maar...in een borstvoedingstopic is het toch logisch dat je over borstvoeding praat dat het zo heerlijk is en gezellig en ik het als beste zie voor mijn kind(eren)...als dat hier al niet meer mag, waar kan ik dan kwijt dat ik blij ben dat het bij mij wel lukt? En het was nogwel op de vraag: waarom borstvoeding?!
En ook de steun krijg dat ik door moet gaan met voeden als ik in een dip zit, ook omdat het leuk en fijn is, maar ook als ik het even niet meer trek...?

Maar waar kan een borstvoedende mama dan heen met het leuke en het minder leuke van borstvoeding? Ik was juist blij om op dit forum een topic hierover te vinden, en niet alleen op een forum wat geen reformatorisch karakter heeft, maar als ik dan mijn mening hier neer zet krijg ik reactie's van anderen die het door omstandigheden niet konden geven of die gewoon voor flesvoeding kozen...

Sorry, wil echt niet weer welles-nietes reactie's maar dit moest ik toch even kwijt...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 nov 2010 14:19

Natuurlijk mag je over alles praten in het bv topic, maar ik hoor eigenlijk nooit iemand zeggen dat ze er 'doorheen zaten' qua geven bv geven. Bv schijnt echt het walhalha te zijn onder de voedingen. Toen ik bv gaf, dacht ik echt dat ik de enige was die dat had. Het enige wat je van alle kanten hoort is dat het zo fantastisch is, dat je je kind 'echte'melk geeft ipv KUNSTvoeding etc.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 nov 2010 14:42

ajl schreef:Natuurlijk mag je over alles praten in het bv topic, maar ik hoor eigenlijk nooit iemand zeggen dat ze er 'doorheen zaten' qua geven bv geven. Bv schijnt echt het walhalha te zijn onder de voedingen. Toen ik bv gaf, dacht ik echt dat ik de enige was die dat had. Het enige wat je van alle kanten hoort is dat het zo fantastisch is, dat je je kind 'echte'melk geeft ipv KUNSTvoeding etc.

ajl, ik lees hier toch echt regelmatig ook andere verhalen dat het in het begin drama kan zijn en ik hoor hier en daar ook allergie en spruw en ontstekingsverhalen. In theorie is het idd het walhalla onder de voedingen, in praktijk kan dat nog weleens verschillen.

Verder vind ik de opmerking 'borstvoeding ophemelen' niet erg sympathiek.
Als op een borstvoedingstopic niet eens meer ervaringen gedeelt mogen worden over in hoeverre mensen genieten van de bvperiode en andere ervaringen... Als je het niet wil lezen, lees het niet of open een flesvoedingstopic.

Als je ook maar ergens iets zegt over de voordelen van bv is mijn ervaring dat sommige mensen reageren als door een wesp gestoken met allerlei: ja maaar flesvoeding dit en dat..... bv is ook niet alles.....hemel het niet op......kijk uit wat je zegt, straks doe je iemand pijn....
fv is ook goed en groeien ze ook prima op...
Niemand zegt ook dat dat NIET zo is maar ik baal soms van die felgefrustreerde reacties. Uit die liever op de mensen die zo stom reageren als je zegt dat je de fles geeft. Het is in ieder geval zo dat ik bijna niet eens DURF te vragen of iemand bv of fv geeft terwijl ik het wel graag vraag want indien iemand bv geeft en er problemen mee heeft kan ik vragen of diegene hulp op prijs stelt!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 04 nov 2010 14:45

Ik bedoelde eigenlijk meer het bv ophemelen is naar andere niet bv-mama's niet leuk, en fv NEPvoeding noemen komt over als een steek onder water, maar tuurlijk mag je over alle leuke voordelen en weet ik wat allemaal ervan praten...!! Ik moet hier dus gewoon niet in meelezen, dat is het probleem :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 nov 2010 21:02

zo... ik weet sinds vandaag dat ik beter ook maar niet meer kan zondigen.. t manneke heeft zoooveel gehuild... dus.. denk ik toch dat hij last heeft van de melk.. ondanks dat hij geen eczeem heeft.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 04 nov 2010 21:07

Ach...arm kind! Moeilijk he, wat je wel en niet kan eten...maar zo kom je er helaas wel achter wat klachten geeft... :(
wel of geen eczeem zegt niets..de ene krijgt bij mij wel eczeem en de ander alleen buikpijn, dat kan heel divers zijn en dat is vaak ook het moeilijke aan allergie.

Wat heb je gegeten? En is het nu weer over?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 nov 2010 21:10

ik heb verkadekoekjes gehad... dus.. dat doe ik voorlopig niet meer! en het lastige is dat ik de mlek kolf en eigenlijk niet oplet wanneer ik hem die melk geef, dus.. daar moet ik ook ff opletten..

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 nov 2010 21:13

Lijkt me wel pittig om zelf zo'n dieet te moeten volgen, maar wel fijn dat je zoveel resultaat merkt! Dat maakt het dan misschien iets makkelijker vol te houden. Ik denk trouwens niet dat ik zo'n dieet vol zou kunnen houden 8-[
Sylke reageerde de eerste tijd ook wel allergisch op eea, maar gelukkig niet op iets wat ik at. Ik ben omdat ze wat allergische aanleg had wel pas met 6 mnd bijvoeding gaan geven, en gelukkig heeft ze toen verder nergens last van gehad.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 nov 2010 21:16

dat dacht ik ook, omdat ik moeiijk dingen kan laten staan, maar kan nu heel makkelijk nee zeggen tegen taart, alleen als het een tijd goed is gegaan.. probeer ik het weer.. mar dat wordt direct afgestraft! duus voorlopig geen melk hier.. echt niet!

tis ook wle idieaal voor de lijn!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 nov 2010 21:48

Zitten er toch nog voordelen aan een dieët.
Dochterlief krijgt nog 4 keer per dag bv, soms slaat ze een keer over.
Er werd iets gezegd over meer keer voeden en dan minder lang, hier zijn de echte voedtijden ongeveer 5 tot 10 minuten. Soms wat langer maar max 15 min.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 04 nov 2010 21:52

Oke, ppm, het is ook moeilijk om vol te houden, af en toe wil ik ook 'proberen' maar als ik me dan haar jeuk en buikpijn voorstel, dan heb ik vaak toch van: doe maar niet...maar lastig is het!
Ook op visite, dat ze na een jaar nog niet doorhebben dat ik geen taart mag, en er ook niet voor iets vervangends gezorgd wordt :?

Het voeden is bij mij ook niet langer dan 10 min geweest overdag, maar nu ze alleen s'morgens en s'avonds drinkt op bed is het wel 15 min...dat vind ze echt heerlijk :D

Hoe oud is jou dochter ook al weer, memmem?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 nov 2010 22:24

Jennine wordt maandag 1 :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 nov 2010 07:37

Vannacht hadden we een onrustig kind; volgens mij komt het doordat ik gisteren een aantal sterke salmiaksnoepjes gegeten heb :mrgreen: ; niet meer doen dus!

Wat een korte voedingstijden, J.A. en Memmem! Hier lukt dat echt niet (behalve als ik het aantal keren verdubbel :wink: ). Als ik eerder stop, geeft ze aan dat ze niet voldoende gehad heeft, dus voed ik toch maar wat langer door.

J.A. schreef:Ook op visite, dat ze na een jaar nog niet doorhebben dat ik geen taart mag, en er ook niet voor iets vervangends gezorgd wordt :?
Dat is idd vervelend, ja. Ik heb jaren geleden dezelfde ervaring gehad toen ik weinig mocht i.v.m. een darmziekte. Alle respect dat jullie ondanks het feit dat een dieet best veel van je vraagt, toch volhouden =D> !

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 nov 2010 07:59

vanmorgen zou ik onder de douche gaan en zag ik ineens in de spiegel dat ik op mn rechterborst een bloeduitstorting heb.. 1 plek ter grootte van een 2 euro munt en 2 als een 10 cent munt! tijdje geleden heb ik dat ook al op mn linkerborst gehad.. waar kan dat nu door komen?

Terug naar “Archief”