MissF schreef:Het gaat er toch om dat je achter je eigen keuzes staat? Ik vind het zo jammer, dat mensen, beide kanten op, zo onzeker worden van wat iedereen ervan zegt. Ik heb dat ook enkele momenten gehad. Ik heb heel bewust niet voor bv gekozen, niet eens geprobeerd. Dat wist ik al heel snel in mijn zwangerschap, en ik baal soms vooral dat ik me op enkele momenten liet leiden door negatieve opmerkingen. Want het was mijn keus, en die was voor ons de perfecte. Ik denk wel dat ik bij een volgend kindje wel zou proberen bv te geven, en als dat moment er komt, dan is die keuze ook prima, ongeacht wat Jan en alleman ervan vindt.
Laten wij vrouwen wat zekerder worden, en op ons gevoel vetrouwen, of dat gevoel nou zegt of we geen of juist 3 jaar bv moeten geven! Want ons gevoel houdt ons niet zomaar voor de gek
Je hebt het nu over een situatie waar je bewust kiest voor wel of geen bv. Mijn situatie was anders: ik had dol-en dolgraag bv gegeven, maar móest na een week stoppen (oa van de vk). En dan al die reacties zoals lievemama noemt: had je ff moeten doorzetten, blablabla en de eerste vraag bij kraambezoek: je geeft toch wel bv????? Neeeee????????? Waarom niet?????? Je hebt het toch niet voor niets blablabla. Dat doet gewoon pijn. Net als dat het niet leuk is als je je baby fv hebt moeten geven (doordat bv niet lukte, adoptie of wat ook) en het dan NEPvoeding genoemd wordt. Ik neem J.A. dat echt niet kwalijk, ze bedoelde het niet zo, maar het doet dan toch ff pijn weer.. (maar neem het je echt niet kwalijk hoor J.A., en excuses aanvaard!)
Wat ik wil zeggen: probeer niet te oordelen naar mama's die fv (moeten) geven... En hemel bv niet zo op, je kunt daar anderen echt pijn mee doen.