hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 16 mei 2008 13:56

Toetsenbord schreef:
Evelien schreef:tuurlijk!!!

maar aangezien je ook voorbehoedsmiddelen hebt! En als je nog geen diepe kinderwens heb.

Maar zijn er hier ook nog die kinderen krijgen? :oops:

ja hoor.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 13:57

Toetsenbord schreef:

maar aangezien je ook voorbehoedsmiddelen hebt! En als je nog geen diepe kinderwens heb.

Lieve help, krijgen we dat weer... Als je geen kinderwens hebt, moet je dus maar kiezen voor kinderen? En als je een paar jaar wilt wachten, en er komen dan kindjes, dan krijg je ze ook hoor.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 mei 2008 13:58

Dat lijkt me ook logisch, dat als je gemeenschap hebt dat je dan zwanger kunt raken.

Iemand vroeg om verhalen over mensen die niet zwanger kunnen worden, hoe ze daar mee omgaan ect, is dat wel wat voor in dit topic?
Het gaat hier eigenlijk over hoeveel kinderen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 mei 2008 14:03

Toetsenbord schreef:

hoor je mij dat niet zeggen dan?

:roll:

Als ik kijk naar wat een kind kost! Dan gebruik ik liever een voorbehoedsmiddel (periodieke onthouding of condoom of wat dan ook) dan dat ik kinderen krijg die ik totaal niet financieel kan onderhouden!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 16 mei 2008 14:04

rosalie83 schreef:
Toetsenbord schreef:

Lieve help, krijgen we dat weer... Als je geen kinderwens hebt, moet je dus maar kiezen voor kinderen? En als je een paar jaar wilt wachten, en er komen dan kindjes, dan krijg je ze ook hoor.

Dat is dus juist de vraag. Zijn er nog mensen die gewoon weten dat als je gemeenschap hebt er kinderen van kunnen komen en die uit Zijn hand verwachten. Zonder er moeilijk over te doen of er nu al dan niet een kinderwens is.
Inderdaad krijg je ze altijd. Alleen is het niet krijgen niet meer enkel afhankelijk van hoe God het wil maar willen we dat zelf invullen naar eigen inzichten.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 16 mei 2008 14:05

tante-tortel schreef:
rosalie83 schreef:
Toetsenbord schreef:

Dat is dus juist de vraag. Zijn er nog mensen die gewoon weten dat als je gemeenschap hebt er kinderen van kunnen komen en die uit Zijn hand verwachten. Zonder er moeilijk over te doen of er nu al dan niet een kinderwens is.
Inderdaad krijg je ze altijd. Alleen is het niet krijgen niet meer enkel afhankelijk van hoe God het wil maar willen we dat zelf invullen naar eigen inzichten.

Oei! Jij durft wat aan te halen.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 mei 2008 14:06

:shock: :shock:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 14:06

tante-tortel schreef:Dat is dus juist de vraag. Zijn er nog mensen die gewoon weten dat als je gemeenschap hebt er kinderen van kunnen komen en die uit Zijn hand verwachten. Zonder er moeilijk over te doen of er nu al dan niet een kinderwens is.

Deze discussie is volgens mij al meermalen gevoerd en een ieder doet gewoon wat hij/zij goed vindt voelen. En ik denk dat het aanwezig zijn van een kinderwens wel degelijk belangrijk is om een kindje te willen krijgen: er zijn al genoeg ongewenste kinderen op deze wereld.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 14:07

tante-tortel, je durft weer veel te zeggen, maar dat heb je al wel vaker gedaan. En om eerlijk te gaan heb ik even geen zin meer om er uitgebreid op in te gaan. Je weet mijn mening wel.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 14:07

Galateia schreef:er zijn al genoeg ongewenste kinderen op deze wereld.

Amen!

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 16 mei 2008 14:20

Volgens mij mag iedereen z'n mening geven, dus ook tante-tortel. :) Dat we er zo verschillend over denken is niet zo vreemd. Bij het lezen van deze topic-titel denk ik ook steeds 'wat een rare vraag'. Zoiets moet je gewoon afwachten. Wanneer je bijv. 2 kinderen wilt, en die ook krijgt.. ga je daarna toch geen zwangerschap voorkomen omdat je er absoluut geen 3 wilt?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 mei 2008 14:21

Waarom niet?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 14:24

Maneah schreef:Volgens mij mag iedereen z'n mening geven, dus ook tante-tortel. :) Dat we er zo verschillend over denken is niet zo vreemd. Bij het lezen van deze topic-titel denk ik ook steeds 'wat een rare vraag'. Zoiets moet je gewoon afwachten. Wanneer je bijv. 2 kinderen wilt, en die ook krijgt.. ga je daarna toch geen zwangerschap voorkomen omdat je er absoluut geen 3 wilt?

Huh? Het kan toch dat je na de tweede gewoon geen zin meer hebt in een 3e? Gewoon omdat je je compleet voelt als gezin. Of omdat je meer echt niet aan kunt. Je kunt wel honderden redenen bedenken, waarom iemand na 2 kinderen een volgende zwangerschap wil voorkomen.

En waar zou het dan stoppen? Want na een 3e zou je dan net zo goed een 4e zwangerschap niet te horen voorkomen, na de 4e een 5e, etc.

Ik las in 1 van de andere topics een reactie van iemand - die al kinderen heeft - dat het elke maand weer spannend was of ze wel ongesteld zou worden, omdat de 'angst' voor een zwangerschap er toch elke keer weer zou zijn. Nou, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Dan kun je toch beter voorbehoedsmiddelen gebruiken en je er niet meer druk om maken...

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 16 mei 2008 14:24

Omdat 't op hetzelfde neerkomt als het 'nemen' van kinderen.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 mei 2008 14:27

Maneah schreef:Omdat 't op hetzelfde neerkomt als het 'nemen' van kinderen.

En dat vind ik dus onzin. De halve wereld gebruikt voorbehoedsmiddelen en er worden over de hele wereld onwijs veel kinderen geboren, elke dag opnieuw. En al deze kinderen zijn gegeven. Of wilde je dan beweren dat deze kinderen dat niet zijn?

Zoals Rosalie al zei: wanneer je een tijdje- of dat nu voor of nadat je kinderen hebt gekregen - voorbehoedsmiddelen gebruikt, dan nog zijn de kinderen die er komen een geschenkje.

Terug naar “Archief”