Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 aug 2006 22:48

Tsja, kennelijk heeft het Israëlische leger dus ook moeite met het onderscheiden van militanten en burgers. :) Ik weet niet hoe je het verschil kunt zien, wellicht door het dragen van kalashnikovs oid.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 05 aug 2006 00:35

Aragorn schreef:Ik geloof overigens dat men met de huidige acties en een grondoffensief de plank redelijk mis slaat en dezelfde fout maakt als de Amerikanen in Irak.

Dit heb ik al vaker gehoord........volgens mij is er alleen geen realitisch alternatief. De strijd nu staken....betekent gewoon dat Hezbollah weer doorgaat.
Afbeelding

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 aug 2006 06:38

reform schreef:
Aragorn schreef:Ik geloof overigens dat men met de huidige acties en een grondoffensief de plank redelijk mis slaat en dezelfde fout maakt als de Amerikanen in Irak.

Dit heb ik al vaker gehoord........volgens mij is er alleen geen realitisch alternatief. De strijd nu staken....betekent gewoon dat Hezbollah weer doorgaat.

Hezbollah gaat sowieso door, of je nu stopt of over een jaar. Hoge Israelische militairen hebben zelf toegegeven dat het uitroeien van Hezbollah geen reeele optie is. Het doel is dan ook slechts het zo ver terugdringen dat ze geen beschietingen meer kunnen doen (totdat hezbollah raketten krijgt met een groter bereik)

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 05 aug 2006 09:39

Dan moet de VN spoedig en grondig ingrijpen in Iran.
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 aug 2006 09:57

reform schreef:Dan moet de VN spoedig en grondig ingrijpen in Iran.

Dat zal ze niet doen aangezien China en Rusland ook vetorecht hebben.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 aug 2006 12:51

reform schreef:

Dat vraag ik me af, het is een kwestie van actie en reactie. Alhoewel MrSokkie gelijk heeft dat Hezbollah sowieso door zal gaan geloof ik niet dat men bij terugtrekking van het Israëlische leger nog 100 raketten per dag af zal schieten.

Maargoed, het is een ingewikkelde kwestie en elk denkbaar scenario bevat wel verwoestingen en onschuldige slachtoffers. Maar of Israël hier nu helemaal de juiste keuzes maakt.. ik word er iig niet zo vrolijk van.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 aug 2006 14:53

Alhoewel MrSokkie gelijk heeft dat Hezbollah sowieso door zal gaan geloof ik niet dat men bij terugtrekking van het Israëlische leger nog 100 raketten per dag af zal schieten.

ze zouden maar wat graag willen, maar dan hebben ze er geen "reden" meer voor en zullen ze sterker veroordeeld worden.
what the soul hides, blood tells

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 05 aug 2006 15:13

Serenity schreef:
Alhoewel MrSokkie gelijk heeft dat Hezbollah sowieso door zal gaan geloof ik niet dat men bij terugtrekking van het Israëlische leger nog 100 raketten per dag af zal schieten.

ze zouden maar wat graag willen, maar dan hebben ze er geen "reden" meer voor en zullen ze sterker veroordeeld worden.

ik vraag het me af of ze dan geen reden hebben. hoeveel zelfmoordaanslagen heeft israel niet gehad dat werd ook nooit veroordeeld. dus hezbollah zal zich daarom niet druk maken
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 aug 2006 17:50

Over Hezbollah gesproken. Mijn tante is een tijd geleden in Beiroet geweest (zuidelijke gedeelte) en kwam daar langs een wijk waar de Hezbollah zat (Ze zijn er niet binnen geweest, met de waarschuwing dat de kans groot was dat ze er niet meer levend uitkwamen (al lijkt me dat sterk overdreven)). Er was gewaarschuwd dat er geen foto's genomen mochten worden, maar een van haar medereizigers vond dat ze best een foto kon maken van ene Hezbollah-auto. Zo gezegd, zo gedaan. Zodra de foto genomen was kwamen er 2 mannen op hen af, en eistten haar fotocamera op. Tante N. heeft hem snel opgeborgen. De mensen onder ons die Tante N. kennen; Je begrijpt wel dat zij geen milimeter toegaf 8) . Haar medereizigster (die had gezegd dat ze best een foto kon nemen) sprak de taal en legde uit dat een stel Hollanders toch zeker niets van Hezbollah af wisten en het dus onnodig was om maar meteen de camera in te nemen. Ondertussen riepen ze naar iemand die 3 verdiepen hoog uit een raam hing, dat madam niet van plan was de camera te geven. ''Er staan nog meer foto's op, die zijn van mij. punt.'' De vrouw die de taal sprak, vertaalde dit. ''Wel'', zeiden de mannen, ''dan ontwikkelen wij de foto's en sturen ze op''. (jájá :roll: ) Nog steeds vertikte Tante N. het om de camera te geven en uiteindelijk gingen de mannen weg, zónder camera :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 aug 2006 17:52

:D

Tante Nelly blijft onze held! 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 aug 2006 17:56

|:)|

Als ik alleen dat halsstarrige hoofd al voor me zie.. 8)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 aug 2006 18:29

het feit alleen al dat je geen foto's mag nemen.

for ... sake gooi je land dan dicht en weiger touristen...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 aug 2006 18:34

Serenity schreef:het feit alleen al dat je geen foto's mag nemen.

for ... sake gooi je land dan dicht en weiger touristen...

Uhu, dat feit zegt wel iets over Hezbollah, nietwaar? :?

Ik zal eens vragen of ze die foto nog heeft trouwens :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 aug 2006 18:36

Aragorn schreef::D

Tante Nelly blijft onze held! 8)

Laten we haar eren! Ik denk aan een metershoog standbeeld op de puinhopen van het hezbollah-hoofdkwartier en een hyves 8) Give it up for Nelly!

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 05 aug 2006 18:39

:shock:

:D

Terug naar “Archief”