Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 okt 2004 15:00

Brion schreef:
Yael schreef:

*zucht*...... :|

Kom eens met Bijbelteksten waarin er drie keer over God gesproken wordt zoals jij nu doet...
Dat is godslastering als je Deut. 6:4. leest zie link:
http://www.zionsake.org/images/shema3.gif

Jezus zegt het ook als zijnde het grootste gebod.

Wat is nou precies godslastering? Als iemand gelooft in God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest? Is dat godslastering?
Als je dat niet bedoelt, bij voorbaat mijn excuses.....

dat bedoelde ik inderdaad, als God altijd Zijn eenheid benadrukt! moeten wij dan 3x over God spreken als God dat nooit gedaan heeft? ik geloof dat Jezus God is en ook dat de Heilige Geest dat is, maar er moet altijd over 1 God gesproken worden niet over drie goden dat is eigelijk wat ik bedoel.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 11 okt 2004 15:05

Yael schreef:
Brion schreef:
Yael schreef:

Kom eens met Bijbelteksten waarin er drie keer over God gesproken wordt zoals jij nu doet...

Wat is nou precies godslastering? Als iemand gelooft in God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest? Is dat godslastering?

dat bedoelde ik inderdaad, als God altijd Zijn eenheid benadrukt! moeten wij dan 3x over God spreken als God dat nooit gedaan heeft? ik geloof dat Jezus God is en ook dat de Heilige Geest dat is, maar er moet altijd over 1 God gesproken worden niet over drie goden dat is eigelijk wat ik bedoel.

Dit lijkt me meer iets voor een nieuw topic. De GG en GGiN zijn het hier volgens mij toevallig wel over eens...

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 11 okt 2004 15:13

Yael schreef:
Brion schreef:
Yael schreef:

Ah, nou dat is dan duidelijk! Dan zijn er hier op dit forum nogal wat mensen die zich met "godslastering" bezighouden :D Ik zag gisteren in het journaal een kort fragment van de doop van een prinsje op het Loo. (precieze namen ben ik vergeten, o.a. Claus) De dominee zei: "ik doop u in de Naam van de Vader, en de Zoon en de Heilige Geest".
Zeg het maar: ook godslastering?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 okt 2004 15:14

nope dat benadrukt Gods eenheid.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 okt 2004 15:17

Pieter Bel schreef:Er is 1 manier waarop de mens bekeerd wordt. En als je, wat hier nogal eens gebeurt, durft te beweren dat er bij de GGiN alleen maar dood en verdoemenis gepredikt wordt, dan heb je het goed mis. Dan heb je echt nog nooit goed geluisterd of nog nooit willen luisteren. Volgens mij is het zo dat er bij de GGiN nog altijd het ruimste aanbod wordt gepredikt. De mens hoeft helemaal niks uit zichzelf te doen. Het is alleen het vrije genadewerk Gods. En dat een mens daar tegenop komt is begrijpelijk. Dat komt omdat we in een verbroken werkverbond leven.
Dus we kunnen echt zelf niet naar Jezus gaan? Nee, want Gods Woord zegt het zelf: Uit genade zijt gij zalig geworden, en dat niet uit u, het is Gods gave! We moeten eerst door God dorstig worden gemaakt, zoals staat geschreven: Alle gij dorstigen komt tot de wateren… enz.
Wij willen niet, en wij kunnen dus niet meer, doordat wij niet hebben gewild. En daarom kun je het aanbod alleen bieden aan mensen die door God getrokken zijn.

Inderdaad moet je uit genade zalig worden! Maar er staat ook geschreven (ik heb het al vaker aan gehaald.........) Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen. (Filippensen 2 : 12 en 13)

En dan mag je God vragen om het "willen en het werken" in je hart te leggen! En op het ware gebed zal Hij je dat geven, en grote wonderen doen!!!!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 11 okt 2004 15:21

Yael schreef:nope dat benadrukt Gods eenheid.

Je maakt het wel ingewikkeld: letterlijk schrijf je (in je antwoord) dat GELOVEN in God de Vader, God de Zoon, en God de Heilige Geest, godslasterlijk is, maar DOPEN in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, mag wel, omdat dat de eenheid benadrukt.....ik kan er geen chocola meer van maken.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 okt 2004 15:24

elbert schreef: Je veronderstelt nu dat God iets niet aan kan bieden waar Hijzelf niet de begeerte toe heeft gewerkt? Kun je daar voorbeelden van noemen in de Bijbel? Wat moet je dan met Rom. 10:21-22, Spr. 1:20-24 en nog een hele rits aantal andere teksten?

Romeinen 10 heeft slechts 21 verzen, in welke Bijbel lees jij het 22e vers...???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 okt 2004 15:25

Brion schreef:

Je maakt het wel ingewikkeld: letterlijk schrijf je (in je antwoord) dat GELOVEN in God de Vader, God de Zoon, en God de Heilige Geest, godslasterlijk is, maar DOPEN in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, mag wel, omdat dat de eenheid benadrukt.....ik kan er geen chocola meer van maken.

omdat je het niet begrijpt blijkbaar, omdat in de DOOP er geen 3x God voor gezegt wordt, snappie? that's the point. Anders geloof je in drie individuele goden. as je dat er niet voorzet ben je Bijbels bezig mi. omdat Jezus het ook niet deed en het nergens gedaan wordt in Gods Woord.
Anders zou er niks aan de hand zijn.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 11 okt 2004 15:30

Yael schreef:
Brion schreef:

omdat je het niet begrijpt blijkbaar, omdat in de DOOP er geen 3x God voor gezegt wordt, snappie? that's the point. Anders geloof je in drie individuele goden. as je dat er niet voorzet ben je Bijbels bezig mi. omdat Jezus het ook niet deed en het nergens gedaan wordt in Gods Woord.

Ik denk het best te begrijpen hoor: je weet net zo goed als ik dat bij de doop niet "God de Zoon" en "God de Heilige Geest" wordt uitgesproken, maar natuurlijk wel bedoeld. Dus ik blijf het een beetje eigenaardig vinden dat je het één wel godslasterlijk vindt, en het ander niet.

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 11 okt 2004 15:34

Pieter Bel schreef:Er is 1 manier waarop de mens bekeerd wordt. En als je, wat hier nogal eens gebeurt, durft te beweren dat er bij de GGiN alleen maar dood en verdoemenis gepredikt wordt, dan heb je het goed mis. Dan heb je echt nog nooit goed geluisterd of nog nooit willen luisteren. Volgens mij is het zo dat er bij de GGiN nog altijd het ruimste aanbod wordt gepredikt. De mens hoeft helemaal niks uit zichzelf te doen. Het is alleen het vrije genadewerk Gods. En dat een mens daar tegenop komt is begrijpelijk. Dat komt omdat we in een verbroken werkverbond leven.
Dus we kunnen echt zelf niet naar Jezus gaan? Nee, want Gods Woord zegt het zelf: Uit genade zijt gij zalig geworden, en dat niet uit u, het is Gods gave! We moeten eerst door God dorstig worden gemaakt, zoals staat geschreven: Alle gij dorstigen komt tot de wateren… enz.
Wij willen niet, en wij kunnen dus niet meer, doordat wij niet hebben gewild. En daarom kun je het aanbod alleen bieden aan mensen die door God getrokken zijn.

Ik ben het hier op zich wel mee eens, maar hoe zie je dat nu zelf?
Ben je nu aan het wachten totdat de Heere je trekt? Omdat je tot die tijd zelf toch niks kan doen?
Ik wil je heirmee niet onderuithalen, mara ben gewoon benieuwd naar je mening (en ook van anderen)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 okt 2004 15:46

Brion schreef:
Yael schreef:omdat je het niet begrijpt blijkbaar, omdat in de DOOP er geen 3x God voor gezegt wordt, snappie? that's the point. Anders geloof je in drie individuele goden. as je dat er niet voorzet ben je Bijbels bezig mi. omdat Jezus het ook niet deed en het nergens gedaan wordt in Gods Woord.

Ik denk het best te begrijpen hoor: je weet net zo goed als ik dat bij de doop niet "God de Zoon" en "God de Heilige Geest" wordt uitgesproken, maar natuurlijk wel bedoeld. Dus ik blijf het een beetje eigenaardig vinden dat je het één wel godslasterlijk vindt, en het ander niet.

als het wel zo bedoelt is waarom heeft Jezus dat dan niet gelijk zo gezegt?
want ik geloof dat namelijk niet dat is in strijd met het ''shema Israel''. kernbelijdenis van de Bijbel van zowel het OT als het NT.

caprice

Berichtdoor caprice » 11 okt 2004 17:03

Pieter Bel schreef:Wij willen niet, en wij kunnen dus niet meer, doordat wij niet hebben gewild. En daarom kun je het aanbod alleen bieden aan mensen die door God getrokken zijn.

En hoe weet je dan hoe iemand door God getrokken is? Een mens mag toch niet oordelen?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 okt 2004 17:25

caprice schreef:
Pieter Bel schreef:Wij willen niet, en wij kunnen dus niet meer, doordat wij niet hebben gewild. En daarom kun je het aanbod alleen bieden aan mensen die door God getrokken zijn.

En hoe weet je dan hoe iemand door God getrokken is? Een mens mag toch niet oordelen?

precies caprice, het aanbod komt tot alle hoorders anders kun je net zo goed pas naar de kerk gaan als je getrokken bent, want daarvoor komt het aanbod toch niet tot jouw. :roll:

michel vh

Berichtdoor michel vh » 11 okt 2004 18:11

Pieter Bel schreef:Ikke had het niet tegen jou, maar dit is gewoon een korte samenvatting.

Helaas vinden de meeste forumleden de leer der zaligheid niet meer van deze tijd. Na kerktijd sprak ik iemand die de spijker op z'n kop sloeg: de gootste dieven zitten in de kerk, ze willen allemaal Jezus stelen.

Tegenwoordig lijkt het daar alleen maar om te gaan. Het Evangelie. Mensen lees de bijbel eens goed: Jezus biedt zijn Evangelie uitsluitend aan boetvaardige zondaren aan! En waardoor worden mensen eerlijke zondaren voor God. Juist: door de Heilige Wet des Heeren. Alle andere prediking is onbijbels, onwaar, en lijdt tot de eeuwige rampzaligheid.

michel vh

Berichtdoor michel vh » 11 okt 2004 18:13

Yael schreef:
Brion schreef:
Yael schreef:

Lees de aloude geloofsbelijdenis eens!

Terug naar “Archief”