Pieter Bel schreef:Er is 1 manier waarop de mens bekeerd wordt. En als je, wat hier nogal eens gebeurt, durft te beweren dat er bij de GGiN alleen maar dood en verdoemenis gepredikt wordt, dan heb je het goed mis. Dan heb je echt nog nooit goed geluisterd of nog nooit willen luisteren. Volgens mij is het zo dat er bij de GGiN nog altijd het ruimste aanbod wordt gepredikt. De mens hoeft helemaal niks uit zichzelf te doen. Het is alleen het vrije genadewerk Gods. En dat een mens daar tegenop komt is begrijpelijk. Dat komt omdat we in een verbroken werkverbond leven.
Dus we kunnen echt zelf niet naar Jezus gaan? Nee, want Gods Woord zegt het zelf: Uit genade zijt gij zalig geworden, en dat niet uit u, het is Gods gave! We moeten eerst door God dorstig worden gemaakt, zoals staat geschreven: Alle gij dorstigen komt tot de wateren… enz.
Wij willen niet, en wij kunnen dus niet meer, doordat wij niet hebben gewild. En daarom kun je het aanbod alleen bieden aan mensen die door God getrokken zijn.
Inderdaad moet je uit genade zalig worden! Maar er staat ook geschreven (ik heb het al vaker aan gehaald.........) Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen. (Filippensen 2 : 12 en 13)
En dan mag je God vragen om het "willen en het werken" in je hart te leggen! En op het ware gebed zal Hij je dat geven, en grote wonderen doen!!!!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!