Wat moet je nou met .....?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Arco
Majoor
Majoor

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Arco » 14 apr 2015 16:09

Mortlach schreef:Tja, ik zei het al, puur technisch heb je misschien gelijk, maar dat punt dat je dan 'scoort' is net zo sterk als het punt dat niet iedereen het eens is over de vorm van de aarde. De vraag is of je jezelf echt in dat kamp wilt plaatsen.

Die vraag is niet relevant voor mij. Er zullen mensen zijn die mij toch ongevraagd in een kamp plaatsen, om zo bewust een kamp te kunnen wegzetten als wat zij maar beweren.

Woorden als "iedereen", "algemeen aanvaard" en "de wetenschap" worden te snel en onterecht gekoppeld aan de eigen mening. Daar ageer ik tegen, omdat de waarheid anders ligt.

Getoetst aan de Bijbel zeker? En met name jouw interpetatie van die Bijbel.

Dat is jouw interpretatie. Ikzelf toets liever aan wat de controleren valt. Voorbeeld: als iemand een afstand meet van 10 meter tussen A en B, dan is iedereen (en dus ook ik) in staat om dat te controleren.

Kom nou, een artikeltje googlen of de bron natrekken is toch zo veel werk niet?

Dus: iemand noemt een artikel + ik stel vragen over dat artikel = is de antwoorden toch zelf moeten opzoeken?

Wacht, waar hebben we het nu over? Zwaartekracht of geologie?

Iemand moet zijn huiswerk doen: even teruglezen.

Wederom moet je even specificiëren waar het nu over gaat, want ik ben dat een beetje kwijt. Punt is natuurlijk dat natuurconstanten niet voor niets zo heten. Die zijn onder gelijke omstandigheden constant. Als er afwijkende waarden worden gemeten, is dat altijd onder afwijkende omstandigheden.

Even teruglezen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 apr 2015 18:38

Arco schreef:Woorden als "iedereen", "algemeen aanvaard" en "de wetenschap" worden te snel en onterecht gekoppeld aan de eigen mening. Daar ageer ik tegen, omdat de waarheid anders ligt.

Waarmee je dan de illusie wekt dat er een significant deel is van de wetenschappelijke gemeenschap die er anders over denkt. Dat er mensen zijn die er anders over denken, ontkent niemand; maar het kernwoordje hier is 'significant'.

Dat is jouw interpretatie. Ikzelf toets liever aan wat de controleren valt. Voorbeeld: als iemand een afstand meet van 10 meter tussen A en B, dan is iedereen (en dus ook ik) in staat om dat te controleren.

Tja, en dan komen we iets tegen waarvoor wij beiden niet in staat zijn het te meten, zoals een roodverschuiving in sterlicht of een verhouding radioactieve elementen. Wat dan? Alles afwijzen omdat je er te weinig kennis van hebt, lijkt me ook niet echt vruchtbaar. Ik vertrouw liever op de integriteit van de experts en het proces.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 14 apr 2015 19:36

hettys schreef:Het lijkt me toch volkomen duidelijk dat aardlagen ook jong kunnen zijn? Hoe zouden alle aardlagen heel oud kunnen zijn als we nog steeds jaarlijkse overstromingen, modderstromen, vulkanisme, aardverschuivingen etc zien? Het ontstaan van aardlagen wordt gewoon waargenomen, die kunnen nooit heel oud zijn, en ik zie niet in hoe een geoloog daar blind voor kan zijn. Dat zijn ze ook niet, want als je als amateur fossielenzoeker in Nederland wilt zoeken wordt je duidelijk verwezen naar de oudste aardlagen, waar dus ook de oudste fossielen te vinden zijn. We hebben dus ook hele jonge aardlagen waar het slecht zoeken is naar fossielen.

Het valt me dan wel weer op dat creationisten blind zijn voor het feit dat er zat lagen zijn met WEL erosie tussen de lagen.

Arco schreef:75% van de aardlagen op aarde is afgezet door waterstroom.

Waterstromen,(meervoud) in de vorm van modder. sediment, zoals dat heet. klei, zand, etc.

En 100% van de fossielen is het nodig dat de oorspronkelijke dieren zeer snel bedekt moeten worden door afzetting en water. Fossielen worden gevonden in vrijwel alle aardlagen.

Er is in elk geval dit verschil: niet in elke aardlaag worden dezelfde fossielen aangetroffen. er is een vrij specifieke volgorde. Een triboliet wordt alleen in oudere aardlagen gevonden. En in die aardlagen worden absoluut geen fossiele konijnen gevonden.

Ik kan je ook nog wel voorbeelden geven van bergvorming die echt meerdere overstromingen nodig hebben gehad om te ontstaan.

Dit zijn feiten. De oorzaak kan je zoeken in gigantisch veel tijd of in heel weinig tijd.

Ik denk heeel erg veel tijd. zie alleen al de volgorde van de fossielen. Maar ook je eigen punt: als er hele aardlagen weg geërodeerd zijn tussen de lagen, betekent dat, blijkbaar ook voor creationisten dat die lagen heel oud zijn.

Nogmaals, in het artikel dat je aandroeg werden de aardlagen gekoppeld aan de leeftijd van het gevonden object. Daarom stel ik je vragen over de leeftijd van de aardlagen. Natuurlijk mag je onderscheidt maken tussen zogenaamde jonge en oude aardlagen, echter dat beantwoord de gestelde vragen niet.

De erosie van regen en plantengroei mist tussen de aardlagen. Dat is wat ik aankaart. Hoe goed ik kan kijken, dat laat ik liever controleren door mijn opticien.

Het wordt alleen gemist als het er verwacht wordt. En dat is niet zo. en zolang creationisten blijven beweren dat daar erosie moet zijn, denk jij dat blijkbaar.

Waar komt de afzetting voor de aardlagen vandaan?

In het artikel staat een link met een compleet wetenschappelijk paper.
https://repository.si.edu/bitstream/han ... sAllowed=y

Daar staat van alles in over plotselinge gebeurtenissen zoals een stijging van zeeniveau, overstromingen en vulkanisme.

Nou. daar is al iets over gezegd. Overal ter wereld worden bergen jaarlijks een paar centimeter hoger. Dat is een normaal fenomeen.
grand canyon geologie:
http://www.bobspixels.com/kaibab.org/ge ... c_geol.htm

Het omhoogkomen van de bergen is op zichzelf geen bewijs van ouderdom. Het omhoogkomen van het Colorado-plateau verklaart nog niet de gewezen stranden van het achterliggende gebied.

help me even? wat voor stranden en wat is het probleem? En zie je nou echt niet dat het probleem: "de top van de grand-Canyon is te hoog" je gewoon aangepraat is? en leugenachtig?

Gelukkig controleren wetenschappers elkaar voortdurend en wie iets belangrijks publiceert wordt extra goed gecontroleerd. dus wie zoiets publiceert doet extra veel moeite om met goede cijfers te komen, en probeert echt wel allerlei methoden voor met iets te komen. Anders worden ze meteen afgebrand.

Verder is een vertaling ook een samenvatting. Ik heb al even geprobeerd om het originele paper te lezen, maar dat lukt nog niet.

Voel je vrij om het te delen
.
Dat zal ik absoluut doen.

Als die vervaltijd ooit veel sneller was geweest waren we allang allemaal dood.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalium-40

De aanwezigheid en de huidige vervaltijd stel ik niet ter discussie. Het gaat of je die vervaltijd wel als constant kan zien, omdat je niet kan controleren of die vervaltijd altijd gelijk is geweest.

Nee, het gaat erom dat ALS die vervaltijd niet constant is geweest jij nu niet zou leven. Aangezien elk mens behoorlijk radioactief is, en een versnelling zou dodelijk zijn.
De laatste keer dat creationisten dat hebben onderzocht kwamen ze tot die conclusie. Het was de conclusie uit het RATE project waarin verschillende creationistische wetenschappers de dateringsmethoden hebben getest.

The key points of the book can be summarized as follows:
1. There is overwhelming evidence of more than 500 million years worth of radioactive decay.
2. Biblical interpretation and some scientific studies indicate a young earth.
3. Therefore, radioactive decay must have been accelerated by approximately a factor of one billion during the first three days of creation and during the Flood.
4. The concept of accelerated decay leads to two unresolved scientific problems, the heat problem and the radiation problem, though there is confidence that these will be solved in the future.
5. Therefore, the RATE project provides encouragement regarding the reliability of the Bible.

http://www.asa3.org/ASA/education/origins/rate-ri.htm

Nooit meer wat over gehoord trouwens.

Rate 2 is bij mijn weten nooit meer van de grond gekomen.
Ook gif is geschapen.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 16 apr 2015 10:47

hettys schreef:Er is in elk geval dit verschil: niet in elke aardlaag worden dezelfde fossielen aangetroffen. er is een vrij specifieke volgorde. Een triboliet wordt alleen in oudere aardlagen gevonden. En in die aardlagen worden absoluut geen fossiele konijnen gevonden.

Ik kan je ook nog wel voorbeelden geven van bergvorming die echt meerdere overstromingen nodig hebben gehad om te ontstaan.

Er is een volgorde van fossielen in aardlagen, maar die volgorde is beperkt. Uitgaande van de zondvloed is dat ook heel goed te verklaren, bijvoorbeeld dat mensen over het algemeen slimmer en sneller waren om op de loop te gaan voor het water. Zoals gezegd, beperkt, want zoals de volgorde door evolutionisten wordt gepresenteerd is feitelijk onjuist. Er worden soms "jonge" fossielen gevonden in "oude" aardlagen en andersom. En dezelfde soort fossielen in verschillende aardlagen (die van leeftijd zouden verschillen).

Geoloog John Woodmorappe (1981) heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de aardlagen en de fossielen daarin. De geologische kolom, zoals die vaak wordt gepresenteerd, komt vrijwel nergens ter wereld voor. Er zijn lagen die van volgorde verschillen of ontbreken of bevatten de "verkeerde" fossielen.

Ik denk heeel erg veel tijd. zie alleen al de volgorde van de fossielen. Maar ook je eigen punt: als er hele aardlagen weg geërodeerd zijn tussen de lagen, betekent dat, blijkbaar ook voor creationisten dat die lagen heel oud zijn.

Volgens mij heb ik niet gezegd dat aardlagen weg geërodeerd zijn, maar dat er geen erosie is tussen de aardlagen, zoals sporen van regen, groei van vegetatie en activiteit van mensen en/of dieren.

Het wordt alleen gemist als het er verwacht wordt. En dat is niet zo. en zolang creationisten blijven beweren dat daar erosie moet zijn, denk jij dat blijkbaar.

Blijft staan dat het artikel alleen de aardlagen als datering aandraagt. Jij hebt in deze hele discussie nog niet kenbaar gemaakt dat de betreffende vondst ook door andere dateringsmethoden is gedateerd en welke dat zijn. Zeker omdat ik stel dat de aardlagen als dateringsmethoden rammelt en één methode niet voldoende is om de datering werkelijk te kunnen vaststellen. Terug naar het voorbeeld van een ruimte opmeten: met alleen een duimstok is de meting te veel overgeleverd aan marge. Je heb een andere meetmethode nodig om de meting te bevestigen, dan wel te zien of de meting te veel afwijking vertoond.

In het artikel staat een link met een compleet wetenschappelijk paper.
https://repository.si.edu/bitstream/han ... sAllowed=y

Daar staat van alles in over plotselinge gebeurtenissen zoals een stijging van zeeniveau, overstromingen en vulkanisme.

Ik zal het paper lezen en kom hierop terug.

Nou. daar is al iets over gezegd. Overal ter wereld worden bergen jaarlijks een paar centimeter hoger. Dat is een normaal fenomeen.
grand canyon geologie:

help me even? wat voor stranden en wat is het probleem? En zie je nou echt niet dat het probleem: "de top van de grand-Canyon is te hoog" je gewoon aangepraat is? en leugenachtig?

Natuurlijk blijven er vragen: voordat het Colorado-plateau omhoog gekomen is, waar is die afzetting vandaan gekomen? Wanneer is het plateau omhoog gekomen? Heeft de Colorado-rivier dan wel voldoende "tijd" gehad om de Grand Canyon uit te slijten? Waarom is de Grand Canyon zo uniek ten opzichte van de andere rivieren ter wereld?

Gelukkig controleren wetenschappers elkaar voortdurend en wie iets belangrijks publiceert wordt extra goed gecontroleerd. dus wie zoiets publiceert doet extra veel moeite om met goede cijfers te komen, en probeert echt wel allerlei methoden voor met iets te komen. Anders worden ze meteen afgebrand.

Verder is een vertaling ook een samenvatting. Ik heb al even geprobeerd om het originele paper te lezen, maar dat lukt nog niet.

Voel je vrij om het te delen
.
Dat zal ik absoluut doen.

Nee, het gaat erom dat ALS die vervaltijd niet constant is geweest jij nu niet zou leven. Aangezien elk mens behoorlijk radioactief is, en een versnelling zou dodelijk zijn.
De laatste keer dat creationisten dat hebben onderzocht kwamen ze tot die conclusie. Het was de conclusie uit het RATE project waarin verschillende creationistische wetenschappers de dateringsmethoden hebben getest.

1. There is overwhelming evidence of more than 500 million years worth of radioactive decay.
3. Therefore, radioactive decay must have been accelerated by approximately a factor of one billion during the first three days of creation and during the Flood.
4. The concept of accelerated decay leads to two unresolved scientific problems, the heat problem and the radiation problem, though there is confidence that these will be solved in the future.
5. Therefore, the RATE project provides encouragement regarding the reliability of the Bible.

Ook dit zal ik met interesse lezen en erop terugkomen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 16 apr 2015 11:46

Arco schreef:
Er is een volgorde van fossielen in aardlagen, maar die volgorde is beperkt.

Die volgorde is redelijk universeel. In de oudste lagen vind je ongewervelden, dan vroege vissen, dan amfibieën, dan vroege reptielen, dan dino's, dan vroege zoogdieren, dan beginnen de eerste aapachtige te voorschijn te komen en dan pas de moderne zoogdieren en de mens.

Arco schreef:Uitgaande van de zondvloed is dat ook heel goed te verklaren, bijvoorbeeld dat mensen over het algemeen slimmer en sneller waren om op de loop te gaan voor het water.

Uitgaande van een zondvloed zouden alle diersoorten door elkaar moeten liggen. Nou beste Arco, als jij een zoogdier fossiel in een Cambrium laag vind eet ik mijn hoed, schoenen, weet je, ik eet mijn hele klerenkast op, maak er een video en zet het op Youtube. Eén zoogdier fossiel in de verkeerde laag is er nodig....moet niet moeilijk zijn toch?

Arco schreef:Zoals gezegd, beperkt, want zoals de volgorde door evolutionisten wordt gepresenteerd is feitelijk onjuist. Er worden soms "jonge" fossielen gevonden in "oude" aardlagen en andersom. En dezelfde soort fossielen in verschillende aardlagen (die van leeftijd zouden verschillen).

Geoloog John Woodmorappe (1981) heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de aardlagen en de fossielen daarin. De geologische kolom, zoals die vaak wordt gepresenteerd, komt vrijwel nergens ter wereld voor. Er zijn lagen die van volgorde verschillen of ontbreken of bevatten de "verkeerde" fossielen.

Dat uitgebreide onderzoek viel wel mee en kon op veel terechte kritiek rekenen;

http://www.talkorigins.org/faqs/woodmor ... ology.html
"Finally, a major general criticism of this paper is its sheer magnitude and its superficial treatment of data. Table 1 in the paper lists over 350 different radiometric dates from all geologic ages, there over 400 references in the reference list, and each paragraph in Woodmorappe's paper literally makes completely different claims against the validity of radiometric dating. Such a large volume of material means that Woodmorappe spends no more than a sentence or two (if even that) explaining each claim which results in an extremely superficial treatment of what, in many cases, are very complex, detailed studies. Quantity does not equal quality and only serves to overwhelm anyone attempting to deal with this paper in a critical manner. In my opinion, Woodmorappe would have had a much stronger paper if he simply confined himself to a detailed discussion of what he believed to be the dozen or so strongest examples discrediting a specific technique of radiometric dating as it's applied to a specific rock type or geologic environment.

Therefore, since it's practically impossible for anyone, such as myself, to properly evaluate all of the hundreds of claims made in this paper in any systematic manner, I decided to only evaluate a randomly-selected subset of claims and show why I believe they're invalid. While demonstrating that a subset of Woodmorappe's claims are invalid doesn't invalidate all of his claims, it does show that the quality of this work is highly suspect."

Een wetenschapper die een zg wetenschappelijke paper rethoric gebruikt, kwantiteit boven kwaliteit zet en aantoonbaar aan quote-mining doet is wat mij betreft niet betrouwbaar.

Arco schreef:Ook dit zal ik met interesse lezen en erop terugkomen.

Ik ben benieuwd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2015 13:45

Arco schreef:Er is een volgorde van fossielen in aardlagen, maar die volgorde is beperkt. Uitgaande van de zondvloed is dat ook heel goed te verklaren, bijvoorbeeld dat mensen over het algemeen slimmer en sneller waren om op de loop te gaan voor het water.

Bijzonder. Gaat die logica ook op voor varens en planten met bloemen? Varens komen namelijk voor in veel oudere aardlagen dan bloemen. Zijn bloemen dus slimmer en sneller dan varens?

Zoals gezegd, beperkt, want zoals de volgorde door evolutionisten wordt gepresenteerd is feitelijk onjuist. Er worden soms "jonge" fossielen gevonden in "oude" aardlagen en andersom. En dezelfde soort fossielen in verschillende aardlagen (die van leeftijd zouden verschillen).

Een bronvermelding zou fijn zijn, en als dit géén quote mine blijkt te zijn, eet ik mijn hoed op. Insta-edit: misschien geen quote mine, maar meneer Woodmorappe blijkt een young earth creationist te zijn en heeft dus een beest van een "verborgen" agenda. En ook nog eens eentje die het blijkbaar niet zo nauw neemt met de zorgvuldigheid bij het doen van uitspraken.

http://www.talkorigins.org/faqs/woodmor ... ology.html

Blijft staan dat het artikel alleen de aardlagen als datering aandraagt. Jij hebt in deze hele discussie nog niet kenbaar gemaakt dat de betreffende vondst ook door andere dateringsmethoden is gedateerd en welke dat zijn. Zeker omdat ik stel dat de aardlagen als dateringsmethoden rammelt en één methode niet voldoende is om de datering werkelijk te kunnen vaststellen. Terug naar het voorbeeld van een ruimte opmeten: met alleen een duimstok is de meting te veel overgeleverd aan marge. Je heb een andere meetmethode nodig om de meting te bevestigen, dan wel te zien of de meting te veel afwijking vertoond.

Je doet nu alleen net alsof radiometrisch dateren allemaal onder 1 meting vallen. Als er meetmethoden zijn met een overlappend effectief bereik, kunnen er verschillende methoden zijn gebruikt.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 16 apr 2015 19:40

Arco schreef:

Er is een volgorde van fossielen in aardlagen, maar die volgorde is beperkt. Uitgaande van de zondvloed is dat ook heel goed te verklaren, bijvoorbeeld dat mensen over het algemeen slimmer en sneller waren om op de loop te gaan voor het water. Zoals gezegd, beperkt, want zoals de volgorde door evolutionisten wordt gepresenteerd is feitelijk onjuist.

Nee. die is feitelijk juist. en de verklaring die creationisten aandragen is belachelijk. Er is geen enkele aanwijzing dat snellere of slimmere organismen bovenop liggen. De fossielen liggen op volgorde van historische ouderdom. Dat wist men al voordat Darwin met zijn theorie kwam:

Deze kolom is, van oorsprong, gebaseerd op het werk van mijningenieurs aan het begin van de industriële revolutie, ruim voor de evolutietheorie van Darwin. Zij ontdekten dat er een vaste volgorde was in de fossielen die men aantrof en dat men daarmee feilloos koollagen kon opsporen. Het was hun niet te doen om de schepping buiten spel te zetten of zo, het ging om kolen, geld!

http://www.sterrenstof.info/herhaalde-g ... nt-page-7/

Er worden soms "jonge" fossielen gevonden in "oude" aardlagen en andersom. En dezelfde soort fossielen in verschillende aardlagen (die van leeftijd zouden verschillen).

Voor zover ik weet kunnen lagen inderdaad verdwijnen in de loop van de tijd, er gebeurt in de loop van miljoenen jaren van alles met gesteentelagen. Het kan zelfs zijn dat een fossiel bloot komt te liggen door erosie en door een nieuwe laag wordt overspoeld. het is niets nieuws voor geologen.
Maar zou heel raar zijn als een konijn en een triboliet in dezelfde laag gevonden zou worden.
Volgens de zondvloed geologie zou het meeste door elkaar moeten liggen en de vogels en vliegende reptielen bovenaan, mag ik aannemen. Niets van dat alles.

Volgens mij heb ik niet gezegd dat aardlagen weg geërodeerd zijn, maar dat er geen erosie is tussen de aardlagen, zoals sporen van regen, groei van vegetatie en activiteit van mensen en/of dieren.

Ik heb natuurlijk geen idee over welk gebied je het hebt, maar ik zou niet weten waarom er gras zou groeien, of welke activiteiten dan ook zouden plaatsvinden op lagen die snel weer overstroomt worden, bijvoorbeeld na een week.

Weet je,
Ik kan duizenden vragen stellen aan creationisten, over (ver voor de jaartelling) bewoonde koraaleilanden, fossiel koraal op 3200 meter hoogte, over bewoonde vulkanische eilanden en hoe die zo gauw floeps uit de zeebodem zijn gerezen en unieke levensvormen herbergen, Ik zou kunnen vragen Waar Kain zand vandaan haalde als dat geologisch gezien altijd een product is van erosie. Werkt de geologie alleen als het om een oude aarde gaat maar niet meer als het om de bijbel gaat?
Maar ik vraag het maar niet. Meestal is het antwoord: God deed het en geloof het maar.

Blijft staan dat het artikel alleen de aardlagen als datering aandraagt. Jij hebt in deze hele discussie nog niet kenbaar gemaakt dat de betreffende vondst ook door andere dateringsmethoden is gedateerd en welke dat zijn.

gesteentelagen kunnen op meerdere manieren gedateerd worden. Van laagjes tellen (stratigrafie) tot aan allerlei radioactieve methoden. Het lijkt me toch sterk dat je denkt dat organismen vaak in een andere gesteentelaag liggen dan waarin ze gefossiliseerd zijn?

Zeker omdat ik stel dat de aardlagen als dateringsmethoden rammelt

Waarom denk je dat? Heb je ooit in de bergen gewandeld?

en één methode niet voldoende is om de datering werkelijk te kunnen vaststellen. Terug naar het voorbeeld van een ruimte opmeten: met alleen een duimstok is de meting te veel overgeleverd aan marge. Je heb een andere meetmethode nodig om de meting te bevestigen, dan wel te zien of de meting te veel afwijking vertoond.

Als je er 5 hebt, en ze geven allemaal hetzelfde beeld, bijv. 2 miljoen jaar, hoe zou het dan 4000 jaar kunnen zijn? Zelf ALS het rammelt?

Het is toch bekend dat sedimenten jaarlijks worden afgezet en dat je dan al die mooie laagjes krijgt?

Ik zal het paper lezen en kom hierop terug.

Okee.

Natuurlijk blijven er vragen: voordat het Colorado-plateau omhoog gekomen is, waar is die afzetting vandaan gekomen? Wanneer is het plateau omhoog gekomen? Heeft de Colorado-rivier dan wel voldoende "tijd" gehad om de Grand Canyon uit te slijten? Waarom is de Grand Canyon zo uniek ten opzichte van de andere rivieren ter wereld?

Het staat allemaal in de link die ik gaf.

die rivier heeft miljoenen jaren de tijd gehad, terwijl het gebergte omhoog kwam. Het lijkt wel alsof je niet begrijpt dat sommige dingen heeeeel langzaam kunnen gaan en andere heel snel. Het lijkt wel alsof het creationisme denkt dat we sinds de zondvloed in een statische wereld leven waarin niets meer gebeurd.
Ach. die paar centimeter per jaar, dan is slechts de nawerking van de vloed. Nou. Japan is geloof ik meerdere meters opgeschoven na de laatste zeebeving. Elk jaar gebeurd er weer van alles. De tektoniek is altijd bezig. En dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met de zondvloed.

Maar er zijn op aarde meerdere plekken met een bijzondere geologie. in Frankrijk heb je de gorges du Verdon en er is echt veel meer. en er zijn natuurlijk talloze rivierdalen en gletsjerdalen. en natuurlijk fossiel koraal bovenop een berg... Schitterend!

Afbeelding

wij lopen er graag des zomers.

Verder kan ik je vertellen dat de Grand canyon NOOIT door één vloed kan zijn veroorzaakt. Het moeten er meerdere zijn geweest, en dat staat in dezelfde link die ik je al gaf, eerder in deze posting.
http://www.sterrenstof.info/herhaalde-g ... nt-page-7/

Ook dit zal ik met interesse lezen en erop terugkomen.

ben benieuwd.
Ook gif is geschapen.

Eury
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eury » 07 mei 2015 09:31

Missing link in evolution of complex cells discovered

link: http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 134851.htm

Biologists have discovered a new microbe that represents a missing link in the evolution of complex life. The study provides a new understanding of how, billions of years ago, the complex cell types that comprise plants, fungi, but also animals and humans, evolved from simple microbes.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 07 mei 2015 10:09

Eury schreef:Missing link in evolution of complex cells discovered

link: http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 134851.htm

Biologists have discovered a new microbe that represents a missing link in the evolution of complex life. The study provides a new understanding of how, billions of years ago, the complex cell types that comprise plants, fungi, but also animals and humans, evolved from simple microbes.

Interessant! En weer een vondst wat heel goed in het evolutionaire plaatje valt. Overigens wacht ik nog steeds op een vondst die er totaal niet in past, zoals een zoogdier fossiel in een Cambrium laag. Arco?

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 07 mei 2015 21:19

Interessant! En weer een vondst wat heel goed in het evolutionaire plaatje valt. Overigens wacht ik nog steeds op een vondst die er totaal niet in past, zoals een zoogdier fossiel in een Cambrium laag. Arco?[/quote]

Dat gaat niet lukken.

http://www.ishetgezond.nl/index.php/vis ... l-ontdekt/

Wetenschappers hebben in China de fossiele resten van een vogel ontdekt die 130.7 miljoen jaar geleden leefde. De vogel gaat de boeken in als de oudste voorouder van de moderne vogel die tot op heden is ontdekt.

De ontdekte vogel heeft de naam Archaeornithura meemannae gekregen. Met een leeftijd van zo’n 130.7 miljoen jaar is de vogel zo’n vijf tot zes miljoen jaar ouder dan de oudste voorouder van de moderne vogel die ons hiervoor bekend was.

De onderzoekers troffen de fossiele resten van twee A. meemannae aan. De resten zijn – ondanks hun hoge leeftijd – goed bewaard gebleven. Vandaar dat de onderzoekers ook enkele conclusies kunnen trekken over de levensstijl van de vogels. Uit de fossiele resten blijkt bijvoorbeeld dat deze aerodynamisch gebouwd waren en waarschijnlijk tijdens hun vlucht heel wendbaar waren. Verder ontbreken veren op het bovenste deel van de poten van de vogels. Dat suggereert dat ze een groot deel van hun tijd door het water waadden.

A. meemannae behoort tot de Ornithuromorpha: de evolutionaire tak waaruit alle vogelsoorten die vandaag de dag leven, zijn voortgekomen. Ongeveer de helft van alle vogelsoorten die tijdens het Mesozoïcum (252 tot 66 miljoen jaar geleden) leefden, zouden tot de Ornithuromorpha hebben behoord. De resterende vogelsoorten behoorden tot andere subtypen, bijvoorbeeld de Enantiornithes (gekenmerkt door tanden en klauwen aan hun vleugels). Maar de Enantiornithes hebben waarschijnlijk in tegenstelling tot de Ornithuromorpha vandaag de dag geen nageslacht meer op aarde rondlopen en zouden zo’n 66 miljoen jaar geleden zijn uitgestorven.
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 10 mei 2015 19:40

en wat moet je nou met:

http://www.nu.nl/wetenschap/4046258/sch ... ligen.html

Wetenschappers hebben een eencellige ontdekt die qua complexiteit precies in staat tussen bacteriën en oerbacteriën, en ingewikkeldere eencelligen zoals gisten.
Die bevinding presenteren onderzoekers van een Zweeds, een Noors en een Oostenrijks lab deze week in Nature.

De ontdekking vormt een stukje in de puzzel van het ontstaan van complex leven. Er wordt algemeen aangenomen dat vanuit de oersoep (De oersoep is een mengsel van organische stoffen en water, dat ontstaan is door reacties in de oeratmosfeer van de aarde) in eerste instantie zogeheten archaea ('oerbacteriën') en bacteriën ontstonden.

Vanuit die archaea ontstonden later eencelligen met een beschermlaagje, de celkern, om hun DNA heen, en meer onderdelen zoals energiefabriekjes. Vanuit die complexe eencelligen ontstonden ook de meercelligen, waaronder de mens.
Ook gif is geschapen.

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 24 jun 2015 23:00

Eury schreef:Volgens jonge aarde creationist Rinus Kiel:

De heer Kiel blinkt uit door kennis van de Bijbel.

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 24 jun 2015 23:02

Eury schreef:@StillAwake

Wat is jouw mening over de volgende bewering van jonge aarde creationist Stef Heerema in het Reformatorisch Dagblad d.d. 28-10-2013

„Zondvloedwater stond 10 kilometer hoog”
DORDRECHT. Tijdens de zondvloed stond het water 10 kilometer hoog; het was bovendien geen zout, maar zoet water. Met deze opzienbarende conclusies ging ingenieur Stef Heerema zaterdagmiddag in Dordrecht regelrecht tegen de gangbare wetenschappelijke consensus in.
Pakweg honderd belangstellenden bezochten zaterdag in de ark in Dordrecht de negende ”Geloof jij het?”-conferentie, een serie lezingen waarin christelijke wetenschappers vanuit hun expertise de betrouwbaarheid van de Bijbel bevestigen.

Is dit fantasie, is dit verzonnen of is dit een leugen?

Stef Heerema is geen geoloog maar vliegtuigbouwkundig ingenieur.

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 24 jun 2015 23:07

ben db bd schreef:Nee de evolutiegelovigen hebben voor mij de boel al te vaak aantoonbaar geflest, om nog geloofwaardig bevonden te worden. Hoeveel bij elkaar gezochte botten bleken er later niet van andere oorsprong te zijn?
Wel? Hoeveel precies?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2015 12:27

Gilgamesh schreef:Wel? Hoeveel precies?

Volgens mij alleen Piltdown mens, dat bleek inderdaad een vervalsing. Dat is uiteindelijk door wetenschappers aangetoond en daarmee afgedaan. Niemand heeft het daar dan ook nog over, behalve creationisten. Gebrek aan hypocrisie hebben die in ieder geval niet, als je naar de waslijst van creationistische vervalsingen kijkt.

Terug naar “Archief”