Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor JeeWee » 27 aug 2014 09:32

mealybug schreef:Je zou bijna gaan denken dat alle homo's uiterst tere, zwakke schepseltjes zijn, die door een supermachtige kerk geringeloord worden.

Hoe toch op man met je gezwets!
Er zijn nog steeds homo's die uit alle macht proberen om hun geloof in God niet kwijt te raken. Dat willen ze ook doen 'in de gemeenschap der heiligen' maar dat is een gevecht geworden.
Krampachtig zijn vele homo's op zoek naar het warme bad van de medegelovigen, maar worden keer op keer teruggeknald op een manier zoals jij dat bijvoorbeeld doet.

Keer op keer heeft yobem/meboy (met veel meer geduld en inzicht dan ik) uitleg gegeven aan mensen die steeds weer met hun wettische inzichten kwamen aandraven, zowel hier als in zijn eigen omgeving. En dan is het een keer klaar.
Het forum zal volgens een aantal mensen weer een stukje zijn gezuiverd. Zoals kerkgemeenschappen worden gezuiverd.

Overdrijf ik?
Niet zolang er nog steeds mensen zijn die omwille van kerkmensen er de brui aangeven,
Soms letterlijk tot de dood.

Voor mezelf:
Zo ik niet had geloofd, dat in dit leven
Mijn ziel Gods gunst en hulp genieten zou,
Mijn God, waar was mijn hoop, mijn moed, gebleven?
Ik was vergaan in al mijn smart en rouw.
Wacht op de HEER, godvruchte schaar, houd moed:
Hij is getrouw, de bron van alle goed;
Zo daalt Zijn kracht op u in zwakheid neer;
Wacht dan, ja wacht, verlaat u op den HEER.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 aug 2014 09:38

schelpje3 schreef: En dan vind jij deze manier van afscheid nemen getuigen van vriendelijkheid en verdriet?

schelpje3 schreef:Het spijt mij heel erg voor Yobem, die ik ook van zijn eerdere account ken. Hij heeft een dikke muur om zich heen gebouwd, waar alles op afketst.
Ik heb voor hem gebeden.

"Deze manier van afscheid nemen"? Schandalig dat je dat zo nog durft te zeggen! Dat afscheid nemen is niet zomaar. Dat is na vele jaren keer op keer geduldig uitleggen, meelopen, opkomen voor christenhomo's en op een gegeven moment al lang niet meer voor zich zelf.

Heeft hij een dikke muur om zich heen gebouwd???
Hoe verzin je het!
Dat doen jullie hier! Dat doen heel veel kerkmensen: een muur van isolatie.
Ondanks alle vermeende goede bedoeling en liefde tot de naaste waar je zelf in bent gaan geloven dat die oprecht is.
WIJ immers zijn het erfdeel?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 aug 2014 09:42

Volgens mij is er iemand boos.

schelpje3 schreef:En dan vind jij deze manier van afscheid nemen getuigen van vriendelijkheid en verdriet?

Daar zei ik niets over. Ik zei dat ik het gevoel van yobem herken en dat ik het me kan voorstellen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 27 aug 2014 09:53

Tante Pollewop schreef:Daar zei ik niets over. Ik zei dat ik het gevoel van yobem herken en dat ik het me kan voorstellen.

Ik kan me het gevoel ook voorstellen, alleen dat gevoel duurt al HONDERDEN postings en topics. En dat gevoel wordt opgestookt door reacties van een ander figuur hier die mensen op de persoon zwart zit te maken. Aantal mensen hebben goede gesprekken met yobem gehad, alleen het wordt door de emotie elke keer verstoord. En als je je gelijk 'eist' dan weet je dat het nergens op uitloopt. En dit is een topic waar nooit overeenstemming in zal komen. Je kan leren van elkaar.

Maar om eerlijk te zijn en dat komt ook door de diverse contacten die ik heb, ben ik helemaal afgeknapt op die figuren die pretenderen kennis van zaken te hebben en de zogenaamde belangengroepen. De houding maakt meer kapot dan je lief is.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 aug 2014 09:56

JeeWee schreef:
"Deze manier van afscheid nemen"? Schandalig dat je dat zo nog durft te zeggen! Dat afscheid nemen is niet zomaar. Dat is na vele jaren keer op keer geduldig uitleggen, meelopen, opkomen voor christenhomo's en op een gegeven moment al lang niet meer voor zich zelf.

Heeft hij een dikke muur om zich heen gebouwd???
Hoe verzin je het!
Dat doen jullie hier! Dat doen heel veel kerkmensen: een muur van isolatie.
Ondanks alle vermeende goede bedoeling en liefde tot de naaste waar je zelf in bent gaan geloven dat die oprecht is.
WIJ immers zijn het erfdeel?

Zou je dit even uit willen leggen, voordat ik, en anderen trouwens ook, dit verkeerd interpreteren?
En gelukkig ligt het ook deze keer weer aan iedereen. Want alle homo's in dit topic zijn geduldig, verdraagzaam en vriendelijk.
En wat Yobem betreft, die zal ongetwijfeld op het regenboogje in een warm bad vallen, vol met geduldige en liefdevolle forummers. Veel beter voor hem dan hier, toch?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 27 aug 2014 10:10

schelpje3 schreef: En gelukkig ligt het ook deze keer weer aan iedereen. Want alle homo's in dit topic zijn geduldig, verdraagzaam en vriendelijk.
En wat Yobem betreft, die zal ongetwijfeld op het regenboogje in een warm bad vallen, vol met geduldige en liefdevolle forummers. Veel beter voor hem dan hier, toch?

Dank voor de invoelende reactie.
Het 'regenboogje' is overigens het Regenboogforum en daar is yobem al heel lang geen lid meer van.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 27 aug 2014 10:10

JeeWee schreef:Hoe toch op man met je gezwets!
Er zijn nog steeds homo's die uit alle macht proberen om hun geloof in God niet kwijt te raken. Dat willen ze ook doen 'in de gemeenschap der heiligen' maar dat is een gevecht geworden.
Krampachtig zijn vele homo's op zoek naar het warme bad van de medegelovigen, maar worden keer op keer teruggeknald op een manier zoals jij dat bijvoorbeeld doet.

Een warm bad van medegelovigen ....en daar reken je jezelf toe?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 aug 2014 11:03

Speedy schreef:Ik kan me het gevoel ook voorstellen, alleen dat gevoel duurt al HONDERDEN postings en topics. En dat gevoel wordt opgestookt door reacties van een ander figuur hier die mensen op de persoon zwart zit te maken. Aantal mensen hebben goede gesprekken met yobem gehad, alleen het wordt door de emotie elke keer verstoord. En als je je gelijk 'eist' dan weet je dat het nergens op uitloopt. En dit is een topic waar nooit overeenstemming in zal komen. Je kan leren van elkaar.

Maar om eerlijk te zijn en dat komt ook door de diverse contacten die ik heb, ben ik helemaal afgeknapt op die figuren die pretenderen kennis van zaken te hebben en de zogenaamde belangengroepen. De houding maakt meer kapot dan je lief is.

Allereerst: in plaats van steken onder water kun je ook gewoon zeggen wat je op je lever hebt, desnoods via pb.

Overeenstemming zoeken doe ik nog nauwelijks. Ik heb geleerd dat dat een onmogelijk opgave is. Zowel hier als met reformatorische mensen uit mijn omgeving.

Wat ik tegenwoordig nastreef, is dat mensen uit mijn omgeving normaal met mij en mijn vriend omgaan. Dat blijkt in de praktijk nog lang niet zo gemakkelijk. De houding van sommigen maakt meer kapot dan je lief is.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 27 aug 2014 14:45

Even voor de goede orde. Er zijn zat mainstream kerken in Nederland waarin homoseksualiteit nauwelijks meer een issue is (overal lopen wel homofoben rond, daar niet van).

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 aug 2014 15:23

Hoewel ik zeker wel begrijp dat er mensen zijn die menen geen keuze te hebben, ik ben er vast van overtuigd dat met name het homo- en het vrouwenstandpunt in grote mate bepalend zal zijn voor het voortbestaan van stromingen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 27 aug 2014 15:27

De meeste reformatorische kerkverbanden maken elk jaar nog een lichte groei door...

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 28 aug 2014 07:41

Maar de meeste reformatische kerken hebben ook een groei doorgemaakt in hun omgang met homo's. Dat is sterk veranderd met 50 jaar geleden. Het is vast nog niet optimaal, maar echt wel beter. En die ontwikkeling zal doorgaan. Homo's zulllen zich steeds minder verstoppen. En steeds meer kerkmensen zullen homo's kennen, en gruwelen als die homo's in het rijtje van oplichters en hoereerders/ontuchtplegers worden weggezet.

Hoop ik.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 28 aug 2014 19:13

Tja. Als ik zie hoe sommige mensen zich gedragen die te maken hebben met homo's in hun omgeving zakt de moed me soms in de schoenen..

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 29 aug 2014 09:19

shrew schreef:Maar de meeste reformatische kerken hebben ook een groei doorgemaakt in hun omgang met homo's. Dat is sterk veranderd met 50 jaar geleden. Het is vast nog niet optimaal, maar echt wel beter. En die ontwikkeling zal doorgaan. Homo's zulllen zich steeds minder verstoppen. En steeds meer kerkmensen zullen homo's kennen, en gruwelen als die homo's in het rijtje van oplichters en hoereerders/ontuchtplegers worden weggezet.
Hoop ik.

Als ik homo was, zou ik niet teveel hoop hebben op die algehele acceptatie in refokerken. Men komt niet verder dan een scheiding van persoon en daad. Persoon prima, daad zondig.
Bij de oude hervormden en gereformeerden heeft het ook veel tijd gekost om tot een beter inzicht te komen.
De weerstand tegen andersgeaarden is en blijft groot, ook bij niet en anders gelovigen. Homo's blijven een vreemde eend in de bijt, want slecht 5%.
Van een christelijke gemeenschap, die gepokt en gemazeld is in liefdebetoon en opkomen voor de zwakken, zou je meer mogen verwachten. Het is niet voor niets het allergrootste gebod.

visje36

Berichtdoor visje36 » 29 aug 2014 09:29

http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/kind ... omt__.html

Schokkend filmpje over een jongen die uit de kast komt, en niet meer welkom is thuis (Amerika).
:shock:

Terug naar “Archief”