Hier in een spagaat..
De juf en IB'er vinden dat ze van groep 1 naar groep 3 moet.
(terwijl ze dat normaal eerder tegenwerken dan er aan meewerken)
Sociaal emotioneel loopt ze bijna 2 jaar voor volgens de toets en andere dingen ongeveer een jaar.
Maar aan de andere kant is het lastig bij haar. Ze ratelt dan bv achter elkaar alle dagen van de week in het Engels, andere woorden enz. Maar de dag erna weet ze het 'niet' meer. Wij als ouders, maar ook de juf weet niet of ze het echt niet meer weet of... Verder interesseren letters e.d. haar echt nog niet heel erg. Maar de leerkrachten denken dat ze onder presteert en dat dat niet kan verbeteren in groep 2. Ze maakte pas de cito's en haalde ze een E, dag erna oude Cito gemaakt, alleen in een kamer bij de juf en haalde ze A+ (geen foutje). In de klas zat ze onder de tafel, naar buiten te kijken enz.. en nu denken ze dat groep 3 haar meer rust geeft en meer uitdaagt. Wij weten niet waar we goed aan doen.
Aan gewoon nog een gezellig jaar in groep 2, wat letters leren, beetje knutselen en spelletjes doen (tja, zo praat ze over school;-)) en gewoon sterk naar groep 3. Of denken.. wel uitdaging bieden, qua soc. emot gaat het w.s. wel lukken (ze speelt altijd met kids uit groep 3 en 4) en we zien wel... Aan de andere kant is ze wel heel gevoelig en kan ook zo huilen om dingen en voelt haarscherp aan hoe andere mensen denken en voelen. We hebben begin januari gesprek gehad en toen gaven ze het aan. Volgende week weer gesprek en moeten we beslissen... nog veel om over te denken..
En.. morgen heerlijk 3 daagjes weg, oppas hier aan huis en even nog samen genieten tot er straks 'ineens' 4 kids zijn.