Berichtdoor paprikameisje2 » 21 aug 2012 10:02
AJL: Ze heeft de citotoetsen bijna foutloos gemaakt, op de peilkaarten, het kleutervolgsysteem beheerst ze alles van groep 1. Dus... het klopt wel wat ik thuis van haar zie. Als er iemand jarig is, schrijft ze zelf de kaarten, met daaop: voor.... en dan moet ik vaak helpen met het zeggen van de letters. Korte woordjes kan ze lezen als ze zin heeft!! en zich inspant.
Als school haar geen uitdaging geeft en als ze opnieuw twee nijtnjes moet kleuren, terwijl ze aan mij vraagt is dit 36 of 63.... ze beheerst gewoon de cijfers 1-20. IK heb geen vertrouwen dat de school haar uitdaging geeft. Maar... ikkan het mis hebben.
Overigens heeft ze wel twee heel lieve juffen hoor!!! en vertrouw ik diemijn kind echt wel toe, maar misschien ben ik verkeerd met mijn gedachte. Ik denk dat julia uitgroeit tot een grote bemoeial, en dat ik dat straks op mijn bordje krijg, terwijl ik al aangegeven heb dat dit kan gebeuren.
Sophie77: De ib er gaf aan dat groep 1/2 combi voor juul ideaal zou zijn. VOor het oog een groep 1 er, en ook naar de buitenwereld toe, maar zelf alles met groep 2 meedoen, en dan met januari doorstromen en ok de naam groep 2 krijgen. Dan waren ze ook niet bang voor andere ouders. Maar ik vind dat zo rotsmoes.. kan die andere ouders de rambam wezen!! ze geven andere ouders toch ook geen verklaring voor een doublure oid??
Is jou dochter in groep 2 gebleven??? Hier leert julia ook zelf, vaak aan de hand van namen, dit is de eerste lette van Marijn.... en dan begint ze te lezen. Tja... als ze er om vraagt.... ga ik zeker niet zeggen.. je mag alleen maar kleuren, maar staat op dat moment hun 'luikje' open om te leren en is dat het moment om te leren lezen. Bij sommige kinderen is dat vroeg, bij anderen komt dat later, maar bij elk kind komt het een keer.
Ik denk dat mijn visie op onderwijs ook anders ligt. Er si vrijwel alleen aandacht voor zwakke kinderen... heel terecht..... maar, er zijn ook andere zorgeleerlingen ook aan de bovenkant. Zelf help ik die kinderen ook verder, we hebben altijd pluswerk, op alle gebied bij ons op school, dus plus voor knutselen, cijfers, constructie, taal en alle dingen nog meer. Maar daar is het gewoon gemiddeld en kinderen met extra hulp.
Heb inmiddels zoveel gelezen dat ik er voor waak dat mijn kind lui gemaakt wordt door hetniet uit te dagen. Ik wil helemaal neit zeggen dat mijn kind intelligent oid is.... maar ze is wel toe aan een volgende stap... en als ze die niet krijgt, gaat ze zich berusten in de situatie en doet ze ws nooit meer wat!! en kan ik alleen maar pushen ipv dat ze de natuurlijke leergierigheid houdt.
Misschien is het niet iedereen met mij eens, maar als ik zo kijk naar mijn school zie ik dat wel terug!! in de leerlingen nu we gerichter met pluswerk aan de gang gaan ook bij de kleutergroepen, kunnen deze kinderen veel zelfstandiger de stof eigenmaken omdat ze leergierig blijven. (vind het lasti gom de woordne op papier te zetten.. dus houdt mij ten goede als het neit helemaal overkomt zoals het zou moeten. )
hier gewoon 2 kleuterklassen, groep 1 en groep 2, bij juul, de rest is combi, bij osn is alles enkele groepen!