Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2011 10:46

ik ook!

Die van mij was de vorige keer (niet nuchter) 5.9. Maar moet nog wel herhaald worden omdat het kindje erg groot is/lijkt. Heb jij jezelf geprikt?
Zal volgende week of die week daarna wel moeten.
Ben benieuwd liefie hoe jullie kindje ligt! Voor mijn gevoel wordt er in mijn buik ook nog heel wat afgedraaid ;-) Gisteravond zat ik op de bank en ging echt m'n hele buik heen en weer en voelde ik ook overal getrap... ;-)
Vandaag voel ik ineens ook weer een stuk minder dan de afgelopen dagen, toen was het echt feest!

Hoe laat moet je naar de vk?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2011 10:58

Ja ik heb mezelf geprikt (nou ja mijn man ik durf dat niet bij mezelf :oops: )
Niet nuchter 5.9 is toch niet te hoog? of willen ze het gewoon in de gaten houden omdat het kindje groot is?

Ons kindje was ook groot bij de 20 weken echo maar ze hebben mij met de termijnecho een week achteruit gezet (maar dat kan al als ze net een kleine beetje verkeerd meten)
Dus het kan zijn dat ik eigenlijk al 27 weken en 5 dagen zwanger ben.
Want nu heb ik als ik het nareken 6 dagen na mijn eisprong een positieve zwangerschapstest gehad hebben en in die tijd hebben we niet eens gemeenschap gehad dus dat kan gewoon echt niet :lol:

Maar goed zolang het met ons kindje goed gaat vind ik het allemaal goed!

Dat draaien enz is echt grappig zit af en toe vol verwondering naar mijn buik te kijken haha.

Ik moet om 14.45 naar de verloskundige.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2011 11:13

Ik ben met de termijnecho ook bijna een week achteruit gezet, dus wie weet ;-)

Niet nuchter 5,9 is inderdaad niet te hoog. Als het > dan 6.1 is wordt je doorgestuurd voor een uitgebreidere test.
Maar ze houden het gewoon in de gaten, en dat vind ik een prima idee :)

Ik hoorde zondag van iemand dat het vanaf 2011 verplicht is dat er met 34 weken een groei echo gedaan wordt.
Moeten de andere zwangere dames dat ook?
In de praktijk waar ik zit wordt het in elk geval niet gedaan. Bij mij wel, maar dat is puur vanwege de grootte van ons ukkie, tenminste... dat is wat de vk zei ;-).

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 feb 2011 11:20

Nog niks over gehoort jannoek! Zal he tmaandag eens vragen. Dan moeten we ook voor de 20 wkn echo. Ben nerveus maar ook razend nieuwschierig of het een Jip of een Janneke is :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2011 11:34

@Schipje spannend! Wisten jullie het bij de eerste ook het geslacht?

Ik heb er wel wat over gehoord maar weet niet of ze de 34 weken echo doen bij deze verloskundige?

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 24 feb 2011 12:49

Wat duurt wachten toch lang..... Als het goed is nog 1 week te gaan =D>
Afgelopen dinsdag naar de VK geweest. Kreeg onverwachts een echo om te kijken of er nog voldoende vruchtwater was. Dat was gelukkig het geval!! Hopelijk laat de kleine puk niet zo lang op zich wachten!
Fijn dat het met de rest van de zwangeren ook goed gaat!!!!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 feb 2011 12:52

@liefie, ja ze liet het keurig zien :wink: hoop dat het nu ook dat geval is! Ik had bij de eerste zo'n sterk vermoeden van een meisje en nu weer, ben benieuwd of het weer klopt! We zijn trouwens ook al uit de namen, alleen doopnam(en) voor meisje nog niet helemaal.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 feb 2011 12:54

mopje, spannend!!!

Jannoek, hier is een liggingsecho wel standaard geloof ik, maar verplichte groeiecho heb ik nog nooit wat over gehoord :-k

Schipje, leuk, maandag de 20 weken echo! Heerlijk even naar je kindje kijken en hopelijk is alles goed!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2011 12:55

@Schipje ben benieuwd of je voorgevoel klopt! Wij hebben echt helemaal geen voorgevoel is ook heel apart =D>
Hopelijk krijgen jullie een hele mooi echo maandag.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2011 15:37

Las en ik zijn net weer goedgekeurd :lol:

Bloeddruk was 110/80 en hb 8.4 hartje amper kunnen horen omdat hij er zo nodig weer hard tegen moest schoppen en als we het net hoorden zwom hij weer weg :mrgreen:
Ik heb een lange smalle baarmoeder en loop wel voor op groei daarom krijgen we met 34 weken een extra echo.
Moet wel morgen een bloedsuikerdagcurve doen omdat ik best wel wat aangekomen was in 4 weken tijd (bijna 4 kilo) gelukkig kreeg ik een apparaat mee zodat ze morgen op mijn werk even een aantal keren kunnen prikken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2011 17:13

Fijn dat jullie zijn goedgekeurd!

Verhaal lijkt wel op verhaal hier...

Hoe groot was jouw baarmoeder? Jij bent nu 26 weken toch? Bij mij was 'ie toen 31 cm.. En ook het zelfde dat 'ie lang/smal omhoog groeit én die extra echo ;-)

Fijn dat ze ook de bloedsuikers in de gaten houden! en lekker dat je dat gewoon op je werk kan doen... scheelt weer een ochtendje ziekenhuis..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2011 17:18

Ik ben nu 26 weken en 5 dagen ze meet de baarmoeder niet met cm maar met vingers onder of boven de navel ze had het over 3 a 4 vingers boven de navel.
Weet niet hoeveel cm dat is.

De verloskundige denkt niet dat ik suiker heb omdat mijn urine ook mooi schoon was maar ze doet het voor de zekerheid. De verloskundige heeft zelf een aantal apparaatjes en die krijg je dan mee is wel zo handig want anders moet je 4 keer naar het ziekenhuis op 1 dag.

Vind het wel erg leuk die extra echo :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 feb 2011 17:25

Altijd leuk, een extra echo toch? :D
Fijn dat alles goed was!

Hier kwam ik na de 21 weken volgens mij elke week een kilo aan, en de vk vond dat helemaal niet erg. Maargoed, het was hier ook wel door het (vr)eten, dus het had wel een logische reden.
Wij kregen bij Jurian een liggingecho met 36 weken ofzo, dat is standaard. En ik kreeg dan ook nog met 39,5 weken een groeiecho, maar dat was niet van tevoren gepland zeg maar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2011 17:35

@MissF doen ze dat overal bij 36 weken een liggingsecho?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2011 17:35

Grappig hoe dat 'echo beleid' per vk verschilt!
Hier is het dus als alles goed gaat met 20 wk de laatse echo.
Alleen bij een schatting van een heel klein/groot kindje een extra met 34.
Sprak pas iemand die kreeg standaard met 30 én 34 nog een echo.

Ach, ik vind die sneak preview ook heerlijk :)

Ik dacht dat 3 vingers boven de navel normaal is voor 26 wk... Tenminste, de vk zei bij mij dat het normaal 3 vingers boven de navel is, en bij mij was het al tot nog maar een paar cm onder m'n borst.. :-oo

Heerlijk dat ze je in de gaten houden! Beter zo dat het uiteindelijk niets is, dan dat ze niets controleren en er is wél iets...

@liefie (zie net je nieuwe post) bij ons dus niet standaard met 36 wk een liggings echo.;-)

Terug naar “Archief”