Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 aug 2010 10:38

ik heb er bij M&M ook te weinig van genoten.. dus dat willen we nu deze keer anders doen.. ik blijf lekker in mn bed (zoveel mogelijk :mrgreen: ) in de kraamweek..

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 aug 2010 11:01

Ze moet in het huishouden niet te krap kijken en echt het komt vanzelf...... je hoeft niet gelijk alles te kunnen hoor als die baby eris. Dat leer je eigenlijk spelenderwijs.
En laat ze de boel bij elkaar schreeuwen tijdens de bevalling, als ze zo energie krijgt. Prima toch!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 aug 2010 11:09

Haha dat zei ik ook al: zolang je dat niet wekelijks gaat herhalen vind ik het best ;)
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 aug 2010 12:30

Er zijn echt wel vrouwen zonder moedergevoel hoor. Iemand zei een blz terug dat het moedergevoel in elke vrouw zit, maar dat geloof ik niet.
Ik vond minimaal het eerste half jaar niet superleuk. Ik heb nooit heel veel met baby's gehad, en natuurlijk was de mijne de mooiste en liefste, maar echt dat wauw gevoel was er niet. Maar dat is absoluut gekomen. Zeker sinds hij een jaar is en veel meer kan, kan ik elke minuut van de dag spontaan vlinders krijgen als ik naar hem kijk. Maar er zijn ook mensen die hebben heel veel met baby's, tja, ik wat minder, laat ze maar wat ouder zijn, veel leuker :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 05 aug 2010 12:59

@MissF: je zegt dat het niet SUPERLEUK was...
maar ja, superleuk of je moedergevoel dat het jou kind is, dat je aanvoelt wanneer het kindje moet slapen, drinken e.d daar zit nogal verschil tussen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 aug 2010 13:04

Ik ben het wel met MissF eens dat het moedergevoel ook moet groeien. Natuurlijk houd je van het kind, maar het aanvoelen en kennen? Ik vind dat toch wel pittig. Mijn kinderen hebben de eerste weken dag en nacht gekrijst ( begon zodra de kraamhulp de deur uit liep) en toen wist ik echt niet wat er aan de hand was en of ze wilden eten, slapen etc. Achteraf hadden zij beiden blokkades in nek en rug, dus was het huilen wel verklaarbaar, maar het is toch aftasten, omdat het weer een ander kindje is. Mijn ervaring is toch dat het allemaal moet groeien.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 aug 2010 14:15

maar moedergevoel en liefde voor je kind blijf je altijd houden!! hoe stom je ook zo baby vind! Heb ook meer met peuters dan baby's die baby's maken je zo onzeker omdat zeniet kunnen zeggen wat er is!

Maar... tj.. hoe is hetnog met je?? nog veel last van je blaas??

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 aug 2010 14:25

zooo zeg, heb hier de hele middag leeswerk om anderhalve week vakantie in te halen en alles terug te lezen :mrgreen:

galateia en tuinfluiter: gefeliciteerd met jullie nichtjes, gaat het goed met ze?

liedjepietje: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! hoe ver ben je? (of heb ik daar overheen gelezen..) ik hoop van harte dat het allemaal goed mag gaan! voel je je goed?

tj en ppm: hoe gaat het nu met jullie? veel sterkte met de laatste loodjes en tzt de bevalling!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 aug 2010 14:46

die eerste 10 weken vond ik juist het leukste :) Heerlijk, niemand verwacht nog veel van je, vooral bij Eva Lynn had ik smorgens onwijs veel energie en was alles aan kant om 10 uur :roll: Nu niet meer hoor :mrgreen:

Na de 6 weken begon bij Sarah de ellende met slaapproblemen, bij Eva Lynn hebben we die gelukkig niet gehad, maar op andere vlakken zitten we soms met het handen in het haar. Ach dat blijft iedere ouder doen (heb ik me laten vertellen :wink: )

Volgens mij heeft iedere moeder die een gewenst kind krijgt in meer of mindere mate een moedergevoel.

TJ en PPM succes met de laatste loodjes!! En TJ geniet dan nu vooral van je kraamweek, lekker in bed blijven met de kleine, heerlijk!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 aug 2010 14:58

paprikameisje2 schreef:maar moedergevoel en liefde voor je kind blijf je altijd houden!! hoe stom je ook zo baby vind! Heb ook meer met peuters dan baby's die baby's maken je zo onzeker omdat zeniet kunnen zeggen wat er is!

Maar... tj.. hoe is hetnog met je?? nog veel last van je blaas??
ik heb enorm last van mn blaas! de hele dag door buikpijn en rugpijn en tussendoor steeds steken!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 aug 2010 15:00

ik merk nu juist weer dat ik energie begin te krijgen. Bij Cato heb ik na 6 weken een heel weekend gehuild, ik was echt helemaal k.o van het nachtenlang huilen Van Cato en slaaptekort. Elke 2,5 uur legde ik haar uit pure wanhoop maar aan, dan viel ze even in slaap ( en ik ook ) en dan begon het huilen weer. Eigenlijk wel jammer, want juist dat hele kleine vind ik wel erg leuk.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 05 aug 2010 15:02

@TJ: je heel warm aankleden?
dikke sokken aan, maillot, hemd enzo?
warmte is heerlijk bij een blaasontsteking...sterkte hoor, vind het echt vervelend voor je!!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 aug 2010 15:06

ajl schreef:Ik ben het wel met MissF eens dat het moedergevoel ook moet groeien. Natuurlijk houd je van het kind, maar het aanvoelen en kennen? Ik vind dat toch wel pittig. Mijn kinderen hebben de eerste weken dag en nacht gekrijst ( begon zodra de kraamhulp de deur uit liep) en toen wist ik echt niet wat er aan de hand was en of ze wilden eten, slapen etc. Achteraf hadden zij beiden blokkades in nek en rug, dus was het huilen wel verklaarbaar, maar het is toch aftasten, omdat het weer een ander kindje is. Mijn ervaring is toch dat het allemaal moet groeien.

Ja heel raar, van mijn eigen kinderen kon ik heel goed hebben als ze huilden, ik troostte ze maar werd er niet gek van.
Maar als ik op een andere baby paste, dacht ik na 5 minuten; ja nu is het wel genoeg eigenlijk, pffft.
Omdat je kennelijk een andere baby ook niet zo goed aanvoelt ?
Trouwens, poepluiers en braaksel van eigen kinderen vind ik ook lang niet smerig als van een vreemde. Zeker van een volwassene (braaksel dan :wink: )

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 aug 2010 15:26

Het wiegje staat al klaar:

Afbeelding

de kids hebben er al knuffels in gelegd!

Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 aug 2010 16:26

leuk dat wiegje!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...