1.
Harm-J schreef:Het lijkt mij zo, dat het slechtste is, wat je kunt doen als amateur, is de bijbel gaan aanvullen met eigen (menselijke) teksten!
Ja zeg, ik heb het er expres bijgezet, en nog wel in rood, om aan te geven, dat het er origineel NIEt staat! Daarbij heb je mn vraag niet beantwoord.
Dan doen we het anders, waarom staat in de onderstaande tekst NIEt: "noch die bij vrouwen liggen"?
10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.
2.
Daarbij heb ik al eerder aangeven dat men bij de begrenzing van het huwelijk in al zijn facetten, moet kijken naar de context en de tijdsgeest.
Daar heb je gelijk in. Toch is het vreemd dat de context van het huwelijk 5950 jaar +/- niet veranderd is, maar de laatste 50 jaar ineens wel.
3.
Door het specifiek te zoeken naar teksten (of stukken tekst), die jou goed uitkomen lijkt het mij, dat je moet oppassen. dat je daarmee God en de bijbel niet te kort doet. Het lijkt mij maar zo, dat daar de bijbel niet voor bedoeld is.
jij doet de Bijbel te kort, als jij hele stukken tekst ongeldig verklaard. Ik haal uit de hele Bijbel teksten aan, die mijn mening onderbouwen:
- Genesis, Leviticus
- Hooglied
- Mattheus
- Romeinen
- Judas.
Deze beschuldiging is dus ongegrond.
4.
De dominee was eerlijk door te spreken van, dat de bijbel niet op alle vragen een antwoord geeft.
De Bijbel geeft wel een antwoord (schepping in 6 dagen) maar daar kan de dominee zich blijkbaar niet in vinden.
En tevens geeft de hele Bijbel aan, dat man/vrouw een goede combinatie is. Nergens vinden we man/man, tenzij in zondenopsommingen. Ik trek mijn conclusies daaruit, en ik snap dat een homo dat niet WIL doen.
5.
En zou je asljeblieft iig op de eerste vraag een antwoord willen geven? de rest heb ik vooral opgemerkt, omdat ik ander weer te horen krijg dat ik niet overal op inga.