Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 jul 2008 19:03

Ansje schreef:Nee ik voel me absoluut niet schuldig, sterker nog, ik denk er geeneens over na :oops:
Als ik wil wassen, dan was ik. Ik stop gerust 1 dweil of 1 kleedje van de hond in de machine hoor. Ik ga echt niet wachten tot ik weer een volle trommel heb.
En ik was ook alles apart... Handdoeken en washandjes, ondergoed en witte t shirts en witte sokken, donker goed, licht goed, beddengoed...
En als ik zin heb om lekker in bad te gaan zitten iedere dag, doe ik dat ook... Ik ben dus totaal niet milieubewust :roll:

Nee, dat laatste blijkt. En prijsbewust ook niet. :shock: Dat is echt met geld smijten!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 jul 2008 19:10

ik heb zeker zo'n 10-12 wassen in de week.
Ben erg kieskeurig wat er bij elkaar in de trommel gaat.

iemand haalde aan dat het water in bad echt super veel is, maar volgens mij gebruik je met een douchebeurt minsten zoveel water. En kleine kinderen in bad gebruik je juist weer minder water dan als je ze doucht, dat badje zit zo vol.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2008 19:22

Hier weer lekker de muren geschilderd! De tuin aangepakt enzo... De tuin is gisteren aangepakt, de muren vandaag. Hieronder wat foto's!!

Afbeelding
mijn man in de spiegel :mrgreen:

Afbeelding
ons bewijs dat we getrouwd zijn voor de Kerk (gemaakt door de oud-koster)

Afbeelding
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jul 2008 19:35

hoe heb je dat vijvertje gemaakt? wil ik ook!

moet dit btw niet in een ander topic?
ja, dat is mijn mening dan he.....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2008 21:03

wacht even dan haal ik m'n man erbij :mrgreen:

een spacykuip
een borderrol van hout
een waterpomp (vijverpomp) wij hebben m zelf van een ordement afgeschroefd
kiezelsteentjes voor op de bodem eventueel

de grote stenen en kiezelstenen hebben wij bij een groter tuincentrum gehaald voor versiering.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 jul 2008 20:32

Heeee, jullie zijn getrouwd in de mattheuskerk in Utrecht! (volgens mij zag ik jou en je man daar ook pas, met 1e pinksterdag geloof ik... ;))

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 19 jul 2008 09:47

Om nog heel even terug te springen naar de discussie over was en douchen, ik heb een bonte was (40 graden, zit alles met kleur in en ook wit/zwart ondergoed en sokken omdat ik die gewoon op 40 wil hebben) een witte was (30) en een donkere was (30/40). De wc-mat gaat bij de donkere 40 was (die mag maar op 30 maar dat vind ik vies) en de douchemat gaat ook iedere week mee met de witte was (koop nooit een witte douchemat...) Hier word door mij om de dag en door mijn vriend bijna iedere dag gedouched, maar als je jezelf goed afspoelt als je klaar bent kun je je toch makkelijk met 1 grote handdoek afdrogen? Alleen mijn oren doe ik wel apart.

Maar ja, ik heb qua was makkelijk praten, ik draag de hele week dezelfde broek (ik kan iedere dag een andere broek pakken maar dan is die als ik een uur bezig ben weer vies, vind ik zinloos) en wel elke dag een ander shirt. Alleen in het weekend gaat er wat meer was door, maar ik ga een spijkerbroek die ik twee keer aan heb gehad toch niet in de was gooien?

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 jul 2008 10:16

L'être extraterrestre schreef:Om nog heel even terug te springen naar de discussie over was en douchen, ik heb een bonte was (40 graden, zit alles met kleur in en ook wit/zwart ondergoed en sokken omdat ik die gewoon op 40 wil hebben) een witte was (30) en een donkere was (30/40). De wc-mat gaat bij de donkere 40 was (die mag maar op 30 maar dat vind ik vies) en de douchemat gaat ook iedere week mee met de witte was (koop nooit een witte douchemat...) Hier word door mij om de dag en door mijn vriend bijna iedere dag gedouched, maar als je jezelf goed afspoelt als je klaar bent kun je je toch makkelijk met 1 grote handdoek afdrogen? Alleen mijn oren doe ik wel apart.

Maar ja, ik heb qua was makkelijk praten, ik draag de hele week dezelfde broek (ik kan iedere dag een andere broek pakken maar dan is die als ik een uur bezig ben weer vies, vind ik zinloos) en wel elke dag een ander shirt. Alleen in het weekend gaat er wat meer was door, maar ik ga een spijkerbroek die ik twee keer aan heb gehad toch niet in de was gooien?

Oren apart :shock: ,
meestal gebruiken we elks 1 handdoek per douchebeurt, alleen in de vakantie niet. De kids krijgen 1 handdoek voor 2 maar die zijn nog zo klein.
Meestal draag ik mijn broeken/rokken 2 dagen en dan luchten en als het vies is gaat het gewoon in de was, dan maar 1 wasje meer hoor. Shirts 1 dag op zijn hoogst 2 dagen. In de winter 2 dagen en dan luchten maar in de zomer gaan de shirtjes echt in de was.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jul 2008 10:42

ik doe mijn oren ook apart. Omdat ik hele nauwe gehoorgang heb en als ik die niet goed schoon krijg etc..dan heb ik zo weer een infectie in m'n oren. *au* En dat is niet prettig. Dan lijkt het er op alsof ik m'n oren niet goed schoon hou. :oops:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jul 2008 11:10

Hoe maak je je oren schoon met een handdoek??

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jul 2008 11:50

Lalage schreef:Hoe maak je je oren schoon met een handdoek??

Ja, dat vraag ik me ook af... :roll:
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 jul 2008 11:51

Pfff, wederom een schok toen ik mijn boodschappen afrekende gisteren. Hoeveel kunnen die prijzen nog stijgen zeg! Gewoon een klein voorbeeldje: kattenvoer, 12 blikken Whiskas twee maanden geleden: £5,86 nu £6,37!!! De krant is in twee jaar tijd 30% in prijs gestegen...dat is toch abnormaal!
Ok, ik heb m'n hart weer gelucht :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 jul 2008 11:59

LauraC schreef:Pfff, wederom een schok toen ik mijn boodschappen afrekende gisteren. Hoeveel kunnen die prijzen nog stijgen zeg! Gewoon een klein voorbeeldje: kattenvoer, 12 blikken Whiskas twee maanden geleden: £5,86 nu £6,37!!! De krant is in twee jaar tijd 30% in prijs gestegen...dat is toch abnormaal!
Ok, ik heb m'n hart weer gelucht :mrgreen:

alles word duurder, wat denk je van de rekening die ik vanmorgen kreeg van de tandarts 539 euro!!!! Ik zit nog te shaken op mijn stoel

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 jul 2008 12:09

Dan heb je zeker een grote beurt gehad? De rekening van mijn auto was exact even duur!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 19 jul 2008 12:16

Bumba schreef:Dan heb je zeker een grote beurt gehad? De rekening van mijn auto was exact even duur!
:mrgreen:

Terug naar “Archief”