Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 10 sep 2008 09:36

LeChat schreef:Dat komt nu zeker wel goed, toch? :)

Ja hoor :wink: Ik heb nog vijf opdrachten die ik nog moet doen, tot december dus dat moet lukken. Komt helemaal goed :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 sep 2008 23:58

Gefeliciteerd Christien, fijn!

Zo, ik heb m'n vuurdoop gehad. Na 2 inwerkdiensten vanavond voor het eerst zelfstandig gedraaid. En het ging best lekker! Het verbaast me eigenlijk wel hoe snel dingen toch weer vanzelf gaan :D

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 sep 2008 06:58

Leuk Haai!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 sep 2008 07:59

Fijn is dat Haai!

HIer werken we voor het eerst alleen in de kader van de bezuinigingen. Gelukkig zijn de bewoners erg voor mij, want ze slapen allemaal flink uit 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 14 sep 2008 20:44

Zijn er nog mensen die al wat gehoord hebben over of ze ontslagen worden of moeten accepteren dat ze een lager salaris krijgen om in dienst te kunnen blijven in de huishoudelijke zorg van de thuiszorg? Officieel per 1 september zou ik ontslagen worden of een lager salaris krijgen maar tot op heden sta ik nog steeds ingepland de hele maand september en ik krijg zelfs een stagiare tot aan december mee, ik snap er werkelijk niets van... Veel collega's hebben al een andere baan aangenomen en zijn dus weg. Misschien dat er nu genoeg collega's vertrokken zijn en dat ze de rest zo laten zitten of zo nou hoop ik natuurlijk dat dit laatste zo is want dat scheelt mij weer in salaris... Het is een spannende tijd voor mij. Maar ik blijf mijn werk gewoon met plezier doen en probeer er niet aan te denken want ik kan er ook voor de rest niets aan veranderen. :?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 sep 2008 18:12

Hopen dat 't zo blijft, marierose! Gewoon blijven werken en goed opletten wat er op je loonstrookje staat - zonder officiële aankondiging (waar je 't ook niet automatisch bij moet laten zitten, hoor) kunnen ze in ieder gevál je niet zomaar korten in je loon.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 sep 2008 18:15

tsja... hier worden de oudere mensen ook ontslagen....

Ik weet niet hoe oud/jong je bent?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 sep 2008 18:25

De oudere mensen ontslagen? Daar gaan mijn juristenharen van rechtop staan... :wink: Leeftijdsdiscriminatie, daar kun je als jurist/advocaat gehakt van maken...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 sep 2008 18:37

tjsa....

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 15 sep 2008 18:46

Kunnen die juristen ook geen gehakt maken van gierige huisartsen en dito CAO? Zit ik hier soms letterlijk over leven en dood te beslissen voor een hongerloontje.
Het is dat het werk me zo ligt, maar om rijk te worden moet je vooral niet bij een huisarts gaan werken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 sep 2008 18:55

Da's helaas een lastiger verhaal.. CAO's worden afgesproken tussen werkgevers- en werknemersverenigingen en zolang ze niet tegen de wet (bijv. de minimumlonen) indruisen kun je er weinig aan doen en worden ze (vanwege die onderhandelingen, de manier van totstandkomen) geacht redelijk te zijn...

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 15 sep 2008 19:55

Evelien schreef:tsja... hier worden de oudere mensen ook ontslagen....

Ik weet niet hoe oud/jong je bent?

Ik voel me totaal niet oud hoor, als je 43 jaar oud vind? :lol:

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 15 sep 2008 20:00

LeChat schreef:Hopen dat 't zo blijft, marierose! Gewoon blijven werken en goed opletten wat er op je loonstrookje staat - zonder officiële aankondiging (waar je 't ook niet automatisch bij moet laten zitten, hoor) kunnen ze in ieder gevál je niet zomaar korten in je loon.

Dat ga ik zeker doen op mijn loonstrookje letten niet dat ik er super verstand van heb wat al die bedragen en vermeldingen inhouden maar als je ineens een stuk lager netto uitgekeerd krijgt "ga ik zeker aan de bel hangen.." Maar volgens mij kunnen ze dat toch ook niet doen zonder officiele aankondiging zomaar je korten op je loon? Heb ik nog nooit van gehoord, jullie wel? Bedankt voor al jullie reactie's! :D

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 sep 2008 20:16

marierose schreef:
LeChat schreef:Hopen dat 't zo blijft, marierose! Gewoon blijven werken en goed opletten wat er op je loonstrookje staat - zonder officiële aankondiging (waar je 't ook niet automatisch bij moet laten zitten, hoor) kunnen ze in ieder gevál je niet zomaar korten in je loon.

Dat ga ik zeker doen op mijn loonstrookje letten niet dat ik er super verstand van heb wat al die bedragen en vermeldingen inhouden maar als je ineens een stuk lager netto uitgekeerd krijgt "ga ik zeker aan de bel hangen.." Maar volgens mij kunnen ze dat toch ook niet doen zonder officiele aankondiging zomaar je korten op je loon? Heb ik nog nooit van gehoord, jullie wel? Bedankt voor al jullie reactie's! :D

marierose wat vervelend allemaal. volgens mij mogen ze je loon niet zonder offieciele aankondiging veranderen. Maar wat le chat ook zegt als ze niet onder het minimum loon gaan zitten wat afgesproken is in je CAO kan je er weinig aan doen.

Maar ze moeten dat volgens mij wel eerst aankondigen en dat moet toch ook door de OR goedgekeurd worden.
Succes hoor!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 sep 2008 21:00

Volgens mij moet dat inderdaad ook zo. Omlaag gaan mag nooit zomaar.
Hoop dat het allemaal goed komt Marierose.

Vandaag functioneringsgesprek gehad. Alleen maar positief! Dat was wel lekker. Kon ook bijna niet anders, want ze kunnen niet zonder me :mrgreen:

Staan weer grote dingen in de planning die ik mag gaan leiden en dat is wel weer een uitdaging. Ik ga nu zo snel naar huis, want 10 uur werken is eigenlijk toch net wat te lang.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”