Dit is ook mijn visie nav Gods Woord Loezje.
Echter dit derde topic staat in het subforum 'relaties', dus blijkbaar is de invalshoek zoals jij die beschrijft niet passend in dit subforum.
Moderator: Moderafo's
André schreef:Dit is ook mijn visie nav Gods Woord Loezje.
Echter dit derde topic staat in het subforum 'relaties', dus blijkbaar is de invalshoek zoals jij die beschrijft niet passend in dit subforum.
Loezje schreef:Er vanuit gaande dat de Bijbel het Woord van God is (als we het daar al niet over eens zijn kunnen we beter in een ander topic verder gaan)
En... zeg ik dan nucher... wat is dan het probleem? Als je geen homoseksuele relatie aangaat (ok, voor de goede orde: als je geen overspel bedrijft, in welke vorm dan ook), dan bezondig je je er ook niet aan. Ok, je geaardheid is nu eenmaal zo; dat is een gegeven. Maar als je weet dat een relatie nooit Gods goedkeuring zal kunnen wegdragen, omdat Hij dat in de Bijbel heeft gezegd... wat is dan belangrijker; tijd of eeuwigheid?
Doe nu niet net of onthouding de grootste straf op aarde is; er zijn ook genoeg hetero's die nooit (om wat voor reden dan ook) tot een relatie/huwelijk komen en daar ook niet dramatisch over doen.
Het gaat niet om alleen het seksuele, wanneer dringt dat nou eens door? Een leven zonder seks is wel vol te houden; maar stel je eens een leven zonder liefde en intimiteit (in de breedste zin van het woord) voor. En zoals ik al eerder zei: de hetero's hebben nog hoop, maar zelfs dat wordt homo's ontzegd.
Ja, jammerrrrrrr, jij bent gedoemd je hele leven alleen te blijven, in het donker thuis te komen en nooit een intieme omhelzing te kennen? Ik zou ze dat niet zo kunnen vertellen hoor.
Is dít klakkeloos wat aannemen????
Ik kijk gerust naar een mooie vrouw inderdaad, en nog wel zonder mijn oog uit te rukken ook
Je probeert wéér van het onderwerp af te wijken.
Jouw adviezen heb ik niet nodig beste jongen. Ik maak zelf wel uit hoe ik dingen neerzet. Dat jouw mijn toon niet aanstaat moet je zelf weten. Ga maar ergens anders de belerende figuur uithangen.
Loezje schreef:Doe nu niet net of onthouding de grootste straf op aarde is; er zijn ook genoeg hetero's die nooit (om wat voor reden dan ook) tot een relatie/huwelijk komen en daar ook niet dramatisch over doen.
Denkertje21 schreef:elbert schreef:Denkertje21 schreef:Ik kan tot geen andere conclusie komen dat men toen het besef niet had dat er wel eens homofiele geaardheid zou kunnen bestaan. Men zag wat voor ogen was: de homoseksuele handelingen.
Zou God dat besef ook niet gehad hebben?
Met alle respect: ik had je toch slimmer gedacht! God wist toch ook dat de aarde draaide en niet de zon en de maan en toch liet Hij Jozua roepen dat de zon en de maan moesten stil staan. God weet wat er over 50 of 500 jaar speelt en toch houdt Hij rekening met ons bevattings vermogen van nu.
Denkertje21 schreef:Zou Hij dat ook toen niet hebben gedaan? Zou God toen ook de mensen wijsheid hebben moeten geven om met allerlei handicaps en gevolgen van de zondeval om te gaan?
Concreter: zou God ook toen al van toekomstig internet gebruik hebben afgeweten, van euthaniasie, van abortus ens. om maar een paar niet m,et elkaar te vergelijken dingen te noemen. Nee, God heeft niet alles benoemd.
Denkertje21 schreef:Hij heeft alleen gezegd dat er maar twee wegen zijn: óf je houdt wel van Hem óf je houdt niet van Hem. En als je van Hem houdt, is dat het allerbelangrijkste en wil je alles doen om voor Hem te leven met je hele hart en alles wat in je is. Geen gesjoemel mogelijk of wenselijk. En dan geloof ik van harte dat God met de ene mens linksaf gaat en met de ander rechts. Mijn gebed is voortdurend: 'Leer mij volgen mét mijn vragen, Vader wat u doet is goed'.
En dan doet het wel eens pijn als ik van mijn medechristenen veroordelingen krijg over een weg waarvan ik van harte geloof dat God die voor mij heeft uitgestippeld.
Denkertje21 schreef:@ elbert: een prima en bekend betoog.
maar als de Bijbel zo een duidig is, waarom zijn er dan zo veel verschillende opvattingen en kerken?
Denkertje21 schreef:Maar ik geloof evenzeer dat God aan andere ook de andere weg laat zien, uiteraard met alle restricties van relatie enz. Ik geloof zeker dat je daarin ook de weg met God kunt gaan om redenen die ik al vaak heb genoemd.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik niet iets ga invullen wat er niet staat.
elbert schreef: Het tweede is dat er verschil is in inzicht (de ene kerk heeft meer inzicht gekregen in de Bijbel dan de andere).
elbert schreef:Denkertje21 schreef: Maar ik geloof evenzeer dat God aan andere ook de andere weg laat zien, uiteraard met alle restricties van relatie enz. Ik geloof zeker dat je daarin ook de weg met God kunt gaan om redenen die ik al vaak heb genoemd.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik niet iets ga invullen wat er niet staat.
Die laatste zin is van mij.
Want ik geloof niet dat het stukje dat je erboven schrijft, kunt gronden op de Bijbel. Je vult iets in wat er niet staat: je noemt een mogelijkheid van een weg die in de Bijbel in elk geval niet gewezen wordt.
Ik wel, want nu ga je voorbij aan het verschil tussen een omhelzing vs. een relatie met een omhelzing, m.i. bestaat dat verschil.MrSokkie schreef:Ja, jammerrrrrrr, jij bent gedoemd je hele leven alleen te blijven, in het donker thuis te komen en nooit een intieme omhelzing te kennen? Ik zou ze dat niet zo kunnen vertellen hoor.
Mijn ervaring is dus dat een leven, en zonder seks en zonder omhelzing in een relatie is vol te houden. En nee ik ben niet zielig.Het gaat niet om alleen het seksuele, wanneer dringt dat nou eens door? Een leven zonder seks is wel vol te houden; maar stel je eens een leven zonder liefde en intimiteit (in de breedste zin van het woord) voor. En zoals ik al eerder zei: de hetero's hebben nog hoop, maar zelfs dat wordt homo's ontzegd.
elbert schreef:Denkertje21 schreef:Ik kan tot geen andere conclusie komen dat men toen het besef niet had dat er wel eens homofiele geaardheid zou kunnen bestaan. Men zag wat voor ogen was: de homoseksuele handelingen.
Zou God dat besef ook niet gehad hebben?
André schreef:Ik wel,MrSokkie schreef:Ja, jammerrrrrrr, jij bent gedoemd je hele leven alleen te blijven, in het donker thuis te komen en nooit een intieme omhelzing te kennen? Ik zou ze dat niet zo kunnen vertellen hoor.
want nu ga je voorbij aan het verschil tussen een omhelzing vs. een relatie met een omhelzing, m.i. bestaat dat verschil.
Verder ga je met deze uitspraak natuurlijk puur op je irrationele gevoel af.
]Mijn ervaring is dus dat een leven, en zonder seks en zonder omhelzing in een relatie is vol te houden. En nee ik ben niet zielig.
Zou kunnen, maar op die manier bedoelde ik dat niet. Ik probeer dan duidelijker te zijn vwb wat in mijn visie de Bijbel zegt. (En daar zullen naar ik verwacht de meningen verdeelt over blijven, want wat ik liefde noem voor iemand om geen relatie aan te gaan, noem jij wsl dat Gods liefde voor iedereen is bedoeld, je zou het ook als een soort van langs elkaar heen praten kunnen benoemen.)MrSokkie schreef:André schreef:Ik wel,MrSokkie schreef:Ja, jammerrrrrrr, jij bent gedoemd je hele leven alleen te blijven, in het donker thuis te komen en nooit een intieme omhelzing te kennen? Ik zou ze dat niet zo kunnen vertellen hoor.
Dan ben jij een stuk harder dan ik.
Oké je draait het nu even om, dat mag. Mijn mening blijft dat het niet een relatie hoeft te worden.MrSokkie schreef:Ja, er is inderdaad een verschil en volgens mij ga ik juist niet daaraan voorbij. Met het idee dat een vriendschappelijke omhelzing een intieme omhelzing zou kunnen vervangen ga je daar juist aan voorbij.
Ik vind seks hebben met een partner anders redelijk rationeel.Ja, liefde en de behoefte aan intimitieit hoeft toch niet rationeel te zijn?
Misschien zou je die hoop kunnen vestigen op God, Hij is m.i. het eind 'station']Een leven zonder hoop wordt al een stuk sneller ondraaglijk.
Denkertje21 schreef:Dit kún je toch niet menen! Alleen omdat jij die rillingen krijgt (wat overigens oprecht wél kan begrijpen) beperk je je tot het liefdeloos om de oren slaan met de uit z'n verband gerukte letter van de wet.
MrSokkie schreef:Ik denk dat je hier wel de kern van de zaak raakt, en het zou erg jammer zijn als je je nu terugtrekt, ook al wordt het moeilijk. Zou er een relatie zijn tussen de houding ten opzichte van homo's en het feit dat mensen dit op zichzelf betrekken? Ik denk het wel. Het wordt homo's moeilijk gemaakt omdat veel mensen diep van binnen homofoob zijn, let wel, bang dat ze zelf ook die kant kennen. Door homo's te verdrukken proberen ze dat mogelijke deel van zichzelf te onderdrukken. Het empatisch vermogen werkt in deze misschien iets té goed.
Maar betrek het toch niet zo op jezelf, het feit dat sommige mannen op mannen vallen wil nog niet zeggen dat JIJ op mannen valt of zult of kunt vallen. Ik besef dat het veel dieper gaat, maar ik wil toch de vergelijking maken: omdat IK walg van witlof hoef ik nog niet anderen te verbieden het te eten.
MrSokkie schreef:Natuurlijk is het vol te houden, maar het is wel een leven waar een stuk aan ontbreekt (mijn mening). En zoals ik al zei: dat is het probleem niet. Een leven zonder hoop wordt al een stuk sneller ondraaglijk.
André schreef:Zou kunnen, maar op die manier bedoelde ik dat niet. Ik probeer dan duidelijker te zijn vwb wat in mijn visie de Bijbel zegt. (En daar zullen naar ik verwacht de meningen verdeelt over blijven, want wat ik liefde noem voor iemand om geen relatie aan te gaan, noem jij wsl dat Gods liefde voor iedereen is bedoeld, je zou het ook als een soort van langs elkaar heen praten kunnen benoemen.)
MrSokkie schreef:Oké je draait het nu even om, dat mag. Mijn mening blijft dat het niet een relatie hoeft te worden.
Ik vind seks hebben met een partner anders redelijk rationeel.
]Misschien zou je die hoop kunnen vestigen op God, Hij is m.i. het eind 'station'
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten