Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 17 aug 2007 17:58

Race406 schreef:
Wullimpie schreef:Wat bedoel je daarmee?

Ik bedoel dat de overleden ds. Velema een heel sterk verlangen had naar de wederkomst of om "ontbonden en met Christus te wezen". Hij straalde dat aan alle kanten uit.
Hij preekte regelmatig bij ons, en dan stond hij geregeld echt te "huppelen van zielevreugd" bij het preken en het zingen.
En nu heeft hij zijn diepste wens verkregen: Bij zijn Heere te zijn en Hem te mogen grootmaken. En dat gun ik hem van harte! Hij is nu veel beter af dan wie dan ook op aarde.
Zo duidelijk? :wink:

Ben je niet in de war met Prof Dr W H Velema????

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 aug 2007 18:03

die is ook zo.

Maar Ds JH Velema ook
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 17 aug 2007 23:55

Hij is bij zijn Schepper. Had nog graag vele preken van hem willen horen (live dan), maar helaas. Inderdaad.. zijn diepste wens is in vervulling gegaan.

Moge zijn wens de onze zijn.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 aug 2007 15:17

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Hij is bij zijn Schepper. Had nog graag vele preken van hem willen horen (live dan), maar helaas. Inderdaad.. zijn diepste wens is in vervulling gegaan.

Daar mag je alleen maar jaloers op zijn denk ik.. :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 18 aug 2007 21:56

kwebbel schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Hij is bij zijn Schepper. Had nog graag vele preken van hem willen horen (live dan), maar helaas. Inderdaad.. zijn diepste wens is in vervulling gegaan.

Daar mag je alleen maar jaloers op zijn denk ik.. :)

Zeker weten!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 aug 2007 21:57

hoe bedoelen jullie dat?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 18 aug 2007 22:14

mw schreef:hoe bedoelen jullie dat?

Wat we bedoelen is dat ds. Velema zo'n intens verlangen had om bij zijn God te mogen zijn. En daar mogen wij wel eens meer bij stilstaan; meer verlangen naar de wederkomst. Het Maranatha van christenen is vaak: Kom spoedig Heere, maar wacht nog maar even tot ik dit of dat af heb.
Ds. Velema was een voorbeeld van vurig verlangen.
We moeten niet deze oude broeder helemaal gaan ophemelen, maar dat verlangen naar de wederkomst was wel 1 van zijn eigenschappen die hij niet bepaald onder stoelen of banken (of kansels :wink: ) stak.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 aug 2007 22:20

ah zo idd.
Ik vatte het op als: zo'n verlangen kunnen we niet hebben. Maar dan kan gelukkig wel. En ik hoop en bid van harte dat velen hun eigen Maranatha omruilen voor het Maranatha zoals ds Velema ons dat voorgehouden heeft.

Ds Velema zou zelf niet gewild hebben dat hij opgehemeld zou worden. Dat kwam ook naar voren in de begravenisdienst vanmiddag.

In bijna elke preek die ik van hem gehoord heb, kwam wel een keer Maranatha voor. Het typeerde hem en zijn leven

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 aug 2007 14:21

Amen 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Footsteps
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Footsteps » 01 okt 2007 17:21

Eind deze week moet ds. van der Zwan beslissen of hij het beroep naar Noordeloos aanneemt. Ik hoop van wel!

Footsteps
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Footsteps » 08 okt 2007 17:18

Footsteps schreef:Eind deze week moet ds. van der Zwan beslissen of hij het beroep naar Noordeloos aanneemt. Ik hoop van wel!

De dominee heeft bedankt en blijft in Sliedrecht

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 08 okt 2007 18:34

Footsteps schreef:
Footsteps schreef:Eind deze week moet ds. van der Zwan beslissen of hij het beroep naar Noordeloos aanneemt. Ik hoop van wel!

De dominee heeft bedankt en blijft in Sliedrecht

maar zal waarschijnlijk niet het laatste beroep zijn voor Ds van der Zwan

Footsteps
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Footsteps » 09 jan 2008 13:08

Inmiddels hebben we (chr ger Noordeloos) ook ds. Buijs beroepen maar die heeft ook bedankt

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 jan 2008 20:45

die inmiddels alweer op tweetal staat in Utrecht-West (met ds vdr Zwan) en bij eenv.kand.stelling in Rijnsburg.

Antiblob
Mineur
Mineur

Berichtdoor Antiblob » 09 jan 2008 23:31

mw schreef:die inmiddels alweer op tweetal staat in Utrecht-West (met ds vdr Zwan) en bij eenv.kand.stelling in Rijnsburg.

Ik was even verbaasd, maar er zijn blijkbaar meerdere Buijs-dominees. De 'onze' heeft onlangs een beroep aangenomen om naar Veenendaal te gaan. L.C. Buijs gaat het dan om.

Terug naar “Archief”