Moderator: Moderafo's
goh wat een voorbarige conclusie joepie , als dit zou gebeuren je meteen maar aan de duivel overgeleverd bent en vulgaire taal gaat gebruiken, terwijl er maar 1 vulgair woord gebruikt wordt.Dat als je het niet van je ouders leert om het op een christelijke manier te doen je leert om er dus op een vulgaire manier over te praten
Als jij als ouders je kinderen niet verteld hoe mooi God dat heeft geschapen, en ze leerd om daar op een Christelijke manier mee om te gaan, van wie moeten ze het dan leren?
Maak jij jzelf daar ook niet schuldig aan, de pot die de ketel verwijt , zo ging dat spreek woord toch ook alweer. Laten we gewoon als volwassenen verder discusieren en als je met een bokkepruik gaat reageren dan moet jij je maar afvragen of je niet ergens anders heen moet gaan waar je mischien minder kritiek of weerwoord krijgt, of waar je er in ieder geval tegen kan op een volwassen manier.Je reactie op mijn stukje slaat gewoon kant nog wal. Maar ik heb al vaker gemerkt dat ook jij niet goed kunt lezen en dingen uit zijn verband rukt, en verdraaid. Dus voor mij is deze discussie gesloten. Er is al genoeg over gezegd, in dit topic en in de andere die ik al aangehaald heb
Raido schreef:Waar een wil is is een weg, in mijn ogen mag alles BEHALVE het daadwerkelijk hebben van GESLACHTSgemeenschap... (dat wil niet zeggen dat ik dat doe).
JohnB schreef:vindt de vraag eigenlijk een beetje onzin, wie zou mij nou moeten verbieden om sex voor het huwlijk te hebben.
zelf woon ik al 2 jaar samen en zou de sex toch echt niet willen missen
je bent toch je eigen persoon en maakt toch je eigen beslissingen !!!
JohnB schreef:vindt de vraag eigenlijk een beetje onzin, wie zou mij nou moeten verbieden om sex voor het huwlijk te hebben.
zelf woon ik al 2 jaar samen en zou de sex toch echt niet willen missen
je bent toch je eigen persoon en maakt toch je eigen beslissingen !!!
Is dat zo? Ik zie dat echt niet zo... Als je seks zou hebben in je verkering wil niet zeggen dat je altijd en alleen maar seks met elkaar zou hebben in je verkering! Jullie doen net alsof seks superbelangrijk is, het is een onderdeel van het geheel, je huwelijk. Maar ik snap gewoon niet de redenering dat je 'als je seks hebt' je alleen maar op seks gefixeerd bent, volgens mij zit er dan toch echt wat goed mis... dat is in je huwelijk toch ook niet zo?Technico schreef:Ik begrijp wel wat mariamagdalena bedoeld. Als je sex in je verkeringstijd hebt, worden andere dingen minder belangrijk. Omdat veel mensen die verkering hebben elkaar maar weinig zien (soms alleen op zon- of zaterdagen) is alles op sex gefixeerd. Terwijl je verkering juist de tijd is dat je samen gezellig uit kunt gaan enz. voordat je het huwelijk met verantwoordelijkheden enz. ingaat.
Het huwelijk is in dat opzicht meer beperkend dan je denkt.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten