Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 11 feb 2015 08:26

In België gaan ze volgens mij al met 2,5 naar school en dan zijn ze ook allemaal al zindelijk... Zo ver ik weet slapen ze 's middags wel op school maar dat weet ik niet zeker dat zou ik aan mijn man moeten vragen die werkt in België.

Nina wil heel graag naar school die vraagt elke dag van mag ik al... Ben wel blij dat ze tot aan de zomer 4 halve dagen gaat vooral omdat Jet dan nog niet mee mag op de fiets en lopend is wel te doen maar zou voor Nina niet te doen zijn tussen de middag in een uur heen en terug lopen en ook nog eten en om nou met de auto te gaan vind ik ook zo wat haha.
Nina is ook volop bezig met haar naam te schrijven enz. vind ze helemaal leuk ook herkent ze heel veel letters.

Straks met Jet naar het CB ben benieuwd wat ze weegt en hoelang ze is. Vandaag alweer 4 maanden de tijd vliegt voorbij...
Ze is wel een stuk minder snel dan Nina tot nu toe ze draait alleen van buik naar rug (en dat is meer omdat ze niet graag op der buik ligt volgens mij haha)
Wel grappig die verschillen :D

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 11 feb 2015 20:53

F is hier wel enorm aan school toe. 't ging lang goed, maar denk nu echt dat het beter is om te gaan :-) nog een paar maandjes, hij mag direct vanaf mei hele dagen. Heel benieuwd hoe dat gaat!
Hij gaat naar een reformatorische school, maar dat is eigenlijk gemakzucht; zit bij ons in de achtertuin zo'n beetje. Aan de andere kant van de stad zit een heel positieve gereformeerde school. Maar ik vind het nogal wat om een half uur door de stad te jakkeren, elke dag heen, en terug. wegbrengen en ophalen...
Beide scholen zitten kindjes uit de kerk; dus wat dat betreft maakt het niet zo veel uit ;-)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 12 feb 2015 08:43

Ik kan mij voorstellen dat jullie daarvoor gekozen hebben Jannoek. Het scheelt dat het een jongen is misschien :wink: . Wij hebben voor een positief pc school gekozen. Met de fiets ongeveer 20 minuten fietsen. Ik merk dat dat best wel ver is voor speelafspraken. Ik laat ze nl niet zelf gaan en moet altijd halen en brengen en iedereen inladen in bakfiets of auto. Op woensdag- en vrijdagmiddag plan ik verder niets, heb vriendjes te spelen of moet de kinderen ergens halen

@ ppm
paprikameisje2 schreef:Hier zou ik nooooit reizen voor een christelijke basisschol, dan maar openbaar en thuis uitleg geven. HIer opeen algemeen christelijke school ! :)


Ik merk nu ik verhuisd ben van de Veluwe ( waar het overgrote merdendeel kerkelijk is) naar de Randstad dat ik daar toch wel anders over ben gaan denken. Onze kinderen zitten wel op een dorpsschool met een positieve grondslag en het onderwijzend personeel is positief meelevend, maar het merendeel van de kinderen niet. En ik merk nu al dat het gaat spelen bij de kinderen. Gelukkig zijn de meeste jongens wel kerkelijk meelevens bij H in de klas ( 5 van de 8 jongens), maar van de meiden in C klas bijna niemand en dat is toch lastig als zij ergens eten

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 12 feb 2015 21:09

Ja, dat we twee jongens hebben scheelt zeker wat dat betreft AJL ;-)
Hier zou een pc school in een dorp verderop ook nog wel een optie zijn, maar ik hoop dat een switch niet nodig is ;-)
Kan me wel voorstellen dat dat lastig is voor de kinderen; al maakt ze dat aan de andere kant misschien wel bewuster? Weet niet of dat bij jonge kinderen al zo werkt hoor... Denk sowieso dat dat allemaal iets anders werkt als je in een stad woont of in een dorp waar veel kinderen kerkelijk zijn..

F gaat wel naar de BSO van de RK school (RK school zit met Ref school in 1 gebouw) dus daar komt hij dan ook wel met andere kindjes in aanraking.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 12 feb 2015 21:25

ajl schreef: En ik merk nu al dat het gaat spelen bij de kinderen. Gelukkig zijn de meeste jongens wel kerkelijk meelevens bij H in de klas ( 5 van de 8 jongens), maar van de meiden in C klas bijna niemand en dat is toch lastig als zij ergens eten


Wat merk je dan? En wat vind je lastig. Ter illustratie, Onze oudste zit op de dichtsbijzijnde basisschool waar hij is ingeloot. Betreft hier een openbare basisschool.

De twee christelijke scholen op redelijke afstand waren geen optie ivm het feit dat het zwarte scholen waren met een lage participatiegraad van de ouders en een onderwijsopbrengst ver onder het landelijk gemiddelde. De 'witte' christelijke school is een half uur fietsen en niet te combineren met ons werk.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jess » 13 feb 2015 08:59

Zostraks zag ik een bus vertrekken van een school vandaan met allemaal blijde kinderen erin en zwaaiende ouders buiten.

Als mijn kinderen weggaan met school, hetzij een kleine excursie of een schoolreis, schoolkamp moet ik altijd zo vreselijk huilen. Zijn er nu meer die dit hebben? Ik maak er altijd maar een geintje van tegen degene die naast me staat maar o wat heb ik het moeilijk. Zijn ze eenmaal vertrokken en onderweg heb ik nergens meer last van maar dat uitzwaaien, vreselijk!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 13 feb 2015 09:33

Jess schreef:Zostraks zag ik een bus vertrekken van een school vandaan met allemaal blijde kinderen erin en zwaaiende ouders buiten.

Als mijn kinderen weggaan met school, hetzij een kleine excursie of een schoolreis, schoolkamp moet ik altijd zo vreselijk huilen. Zijn er nu meer die dit hebben? Ik maak er altijd maar een geintje van tegen degene die naast me staat maar o wat heb ik het moeilijk. Zijn ze eenmaal vertrokken en onderweg heb ik nergens meer last van maar dat uitzwaaien, vreselijk!

Gelukkig, ik ben niet de enige huilebalk. :mrgreen:
Ik had het ook toen ik mijn dochter naar de peuterspeelzaal ging brengen, de eerste keren.
De juf tilde haar dan op en zette haar op de vensterbank zodat ze kon zwaaien.
En ik zag alles door een mist. :cry:
Slaat nergens op, en gelukkig ging dat later beter.
En je zult het nog vele keren moeten doen, dus wen er maar aan. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 feb 2015 09:52

oooh schoolreisjes mogen van mij wel afgeschaft worden, zowel als leerkracht en als ouder. Die erantwoordelijkheid de hele dag voor weet ik het hoeveel kinderen... niet wetend waar ze zijn.... omdat je ze neit alle 28 of nog meer in de gaten kan houden... dr gebeuren zulke bizarre dingen tegenwoordig.. en t zal je kind maar zijn! :(

AJL: hier ook de helft van de kinderen denk ik nie kerkerlijk, maar ze eten gewon thuis voor ze gaat spelen. En anders leg ik uit dat er geen geloof is zoals de hare, ze zelf om stilte kan vragen of anders thuis s avonds het benadrukt in gebed..

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 13 feb 2015 10:17

Jess schreef: Zijn er nu meer die dit hebben? Ik maak er altijd maar een geintje van tegen degene die naast me staat maar o wat heb ik het moeilijk. Zijn ze eenmaal vertrokken en onderweg heb ik nergens meer last van maar dat uitzwaaien, vreselijk!


Ik ben absoluut niet behept met emotionele uitingen, maar bij de gedachte aan "uitzwaaien" moet ik al bijna huilen :oops: , dus ik denk niet dat je de enige bent hoor :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 13 feb 2015 10:37

paprikameisje2 schreef:oooh schoolreisjes mogen van mij wel afgeschaft worden, zowel als leerkracht en als ouder. Die erantwoordelijkheid de hele dag voor weet ik het hoeveel kinderen... niet wetend waar ze zijn.... omdat je ze neit alle 28 of nog meer in de gaten kan houden... dr gebeuren zulke bizarre dingen tegenwoordig.. en t zal je kind maar zijn! :(

AJL: hier ook de helft van de kinderen denk ik nie kerkerlijk, maar ze eten gewon thuis voor ze gaat spelen. En anders leg ik uit dat er geen geloof is zoals de hare, ze zelf om stilte kan vragen of anders thuis s avonds het benadrukt in gebed..

Als er eentje hier komt dan gaat m'n oudste gewoon bidden voor het eten hoor hardop.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 feb 2015 15:00

oh dat ook zeker... we bidden en lezen gewoon uit de bijbel, wat voor de meesten die niet kerkelijk zijn niet vreemd is, bij de overblijf en op school gebeurd het ook gewoon.

Maar dnek niet dat mijn oudste gaat vragen of ze mag bidden.... heb makkelik praten, ze speelt weinig bij anderen meer gewoon lekker in de buurt.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 16 feb 2015 08:39

Sabra schreef:Wat merk je dan? En wat vind je lastig. Ter illustratie, Onze oudste zit op de dichtsbijzijnde basisschool waar hij is ingeloot. Betreft hier een openbare basisschool.

De twee christelijke scholen op redelijke afstand waren geen optie ivm het feit dat het zwarte scholen waren met een lage participatiegraad van de ouders en een onderwijsopbrengst ver onder het landelijk gemiddelde. De 'witte' christelijke school is een half uur fietsen en niet te combineren met ons werk.


Ik vind het lastig voor de kinderen dat als zij ergens gaan eten dat er geen ruimte wordt geboden om te bidden voor het eten. Zij geven thuis aan dat zij dit eigenlijk wel willen, maar niet durven te vragen. Ik vind het lastig voor de kinderen dat er kinderfeestjes op zondag worden gehouden, waar het kind dus niet naar toe kan gaan, omdat het niet strookt met de wijze waarop wij de zondag doorbrengen. Let wel; wij vinden zeker niet dat op zondag niets kan en er niet buiten de tuin gespeeld mag worden, maar feestjes tijdens kerktijd/zondagschool tijd waar naar speeltuinen etc wordt gegaan, is voor ons geen optie. Daarnaast staat in de schoolgids het dringende verzoek aan ouders om geen feestjes op zondag te geven ivm het respect voor de zondag.

Ik vraag mij dan als ouder af waarom de andere ouders hebben gekozen voor een prot chr school, terwijl de openbare school er pal naast zit. Als ik als ouder niet zou geloven, zou ik mijn kind ook niet brengen naar een school waar dit centraal staat. Wij hebben nl bewust voor de identiteit van deze school gekozen. Het is voor ons ook 20 minuten fietsen. De chr school tegenover ons huis biedt nauwelijks chr onderwijs en was voor ons daarom geen optie. Nu fietsen wij een andere chr school ( met een kerkelijke dichtheid van 98%) wel voorbij, omdat deze school beduidend slechter scoort.

Wat bedoel jij eigenlijk met ouderparticipatie?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 16 feb 2015 10:55

Had ik het echt zo belangrijk gevonden dat de gebruiken als bidden voor het eten en naar de kerk gaan door alle klasgenootjes ook zo waren, dan had ik als ik jou was ajl, de school genomen die minder scoorde.
Het klinkt alsof je graag alles wil hebben :lol: èn een supergoed scorende school èn iedereen kwa geloof dezelfde gebruiken,



Persoonlijk maak ik van bidden voor het eten geen ding. Natuurlijk hier doen we het, en lezen we ook, maar als hier een niet kerkelijk kindje speelt sla ik het lezen gerust over als het net een ingewikkeld stukje is, doe ik ' 's avonds dan wel... en als ze elders spelen dan vertellen ze zelf , ja ik mocht even bidden dan vroeg die moeder, of er werd niet aan gedacht we gingen gewoon eten. Ook geen ramp lijkt me.

Laatst hadden we een kinderfeestje, het eerste slaap feestje van zaterdag op zondag. Dochter mocht van mij zelf kiezen maar zondag was er toevallig een speciale dienst (doopdienst van familie ), ze is niet blijven slapen, wilde ze zelf niet.
Wad het een reguliere dienst geweest had ze vast gekozen voor 's middags mee naar de kerk of zo.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 16 feb 2015 10:57

Waarom kiezen niet christelijke ouders voor een pc school @ajl?
Heb je het gevraagd? Misschien omdat de school goed scoort? Daarom fiets jij ook 20min toch?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 16 feb 2015 11:05

Natuurlijk wil ik alles hebben. In Nederland heb je de keuze van schoolvrijheid en wij willen onze kinderen zo goed mogelijk toerusten. Een slechte lagere school legt een hele slechte basis voor de toekomst. Ik vind goed onderwijs essentieel voor de kinderen in hun ontwikkeling. Verder kijk je naar de identiteit van een school en als bij het inschrijven van de kinderen aangegeven wordt dat dit centraal staat op school en je dit uit meerdere dingen ook kan opmaken, dan verwacht ik niet dat de participatiegraad van de ouders op dit vlak zo laag is. Waarom kies je dan voor een chr identiteit van een school, als de openbare school er pal naast zit? Ik verbaas mij daar gewoon over.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten