Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 20 mar 2013 11:50

S. heeft een tijdje geloenst... dat wilde ze in de gaten houden dus toen een keer extra terug. Klopt het is ook niet verplicht. Mocht hij binnen nu en half gaan praten (verstaanbaar) dan zeggen we die afspraak ook gewoon af.

Ajl, hier voor S ook al begin maat 92. Ik vermoed dat hij rond de zomer dan ook nog wel in 92 zit. Want hij heeft ook nog zat maat 86 aan.

Jannoek, nog geslaagd met schoenen? En wat heerlijk dat hij zo kletst. :mrgreen: Heerlijk zo'n smelt moment he. Hoe gaat het slapen?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 mar 2013 12:40

Nina gaat ook over naar 92 nu en schoenmaat 24 :D
Gaat veel te hard... Zoontje van een vriendin is een week jonger dan Nina en hij is gewoon al 98cm :shock: :D

Evelien groot gelijk afbellen kan altijd nog.

Jannoek zo schattig dat kletsen :8> Nina zegt vaak ahhhh lieve mama love you Fijn dat Floris minder gefrustreerd is. Komt denk ook doordat hij zich beter kan uiten.

MissF Lief zo een klein meisje :D Nina zit al op schoenmaat 24 gaat veel te hard :oops:

AJL Hoe is het met jou kinders? Jongste nog steeds weinig slapen?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 mar 2013 22:35

mega mega wat een verschillen, gister voor M nieuwe schoenen gekocht, maar niks gegroeid in d emaat, dus opnieuw maat 24!

en kwa lengte ook, hij blijft maar in 86. 92 heb ik wel tevoorschijn gehaald, maar het past nog van geen kant! Ik zie wel dat hij langer is dan vorig jaar voorjaar, maar als ik de verschillen op het kdv zie, dan is hij samen met een ander echt de mini;s van de groep. De kleding die hij vorig jaar februari aanhad op een bruiloft kan hij nog steeds goed aan!! 1 ding scheelt, de kleding wordt wel goed gedragen :)

Maaar!!! boeit me niks!! ik durf het niet te zeggen.... maar de laatste twee dagen hadden we een gezellig jongetje thuis! lang leve de flinke ab kuur en oordruppels, nu hopen dat ze eindelijk eens lang weg blijven.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mar 2013 08:26

@ liefie leuk dat je er naar vraagt!
De kinderen doen het prima. De oudste heeft het enorm naar zijn zin op school, hij vindt het wel vermoeiend, ook ivm 3 bso dagen, dus ik houd hem ook nog wel eens een morgen thuis. Dochterlief begint zich al te vervelen thuis en kan niet wachten tot ze mee mag naar school. De jongste slaapt inderdaad nog weinig. Ongeveer van 19 uur-5 uur en dan overdag nog een uurtje. Het scheelt al enorm dat hij niet gelijk begint te huilen, maar nu gewoon rustig ligt te kletsen als hij wakker is.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 mar 2013 09:12

5u.. oef. Dat is mooi op tijd! Of laat je m dan nog wel liggen tot jullie allemaal uit bed gaan? Floris is meestal rond 6 uur wakker. Op werkdagen vind ik dat geen probleem, maar soms zou ik wel heeeel iets langer willen blijven slapen ;-).

Gisteren geslaagd voor schoenen. Een maat zegt weinig ben ik achter gekomen.. hij had 25, die waren te klein, en van een paar schoenen was maat 25 zelfs te groot.
Uiteindelijk heb ik m maar meegenomen (was eerst alleen gegaan) en is het dus gelukt. :)

Iets anders: wat zijn leuke cadeaus voor een kind dat 2 wordt? Floris is weg van duplo en van allerlei houten speelgoed.een tuin hebben we niet, dus dat valt af ;-)

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 21 mar 2013 09:17

@ Janoek:
Een treinbaan van hout, de duplo trein, een houten autogarage, een werkbankje, een keukentje...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 mar 2013 09:56

Fem zit nu in maat 92, en schoenen rond de 21.

Ja, de kleintjes worden al weer bijna 2 jaar he?!
Ik ben op zoek naar een (tweedehands) glijbaan voor in de tuin, als kado.
Ze vindt kleuren geweldig; stiften, papier, stickers enzo.
En ook duplo inderdaad.

Helaas is ze voor koninginnedag jarig.
Dan kan je namelijk alles voor een prikkie kopen.. Duplo ed.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mar 2013 13:44

@ jannoek 5 uur is inderdaad nog vroeg, maar voordat hij liep was hij meestal al om 2 uur wakker en zette het dan op een brullen. Nu is het 5 uur en ligt hij wat te mopperen en te kletsen. Hij blijft meestal in bed totdat de rest is aangekleed en gedoucht. Dus het arme kind mag er pas om 6.30 uur uit :mrgreen: Dat heeft ook te maken met zijn sloop- en klauterdrift.

En voor zijn tweede verjaardag. Is een fiets niet wat voor hem? Verder ook houten treinen met rails, gereedschap met een werkbankje is hier ook favoriet. Totdat ze de spijkertjes van hamtertje tik in je meubilair gaan slaan :roll:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 mar 2013 14:01

@Evelien: Voor een 2-jarige:
- De Duplotrein. Hier is dat nog steeds heel gewild. Ze bouwen er nu van alles omheen.
- Een houten treinbaan.
- Fietsje met zijwieltjes
- Een keukentje met wat pannetjes en toebehoren is ook iets waar kinderen vaak heel veel mee spelen.
- Een schoolbord (waar ook plaatjes, magneten enzo bijzitten)
- Een goede, stevige garage met autootjes

@Ajl; 5uur is erg vroeg, ben je dan zelf ook altijd al wakker, elke dag? Pfff.
Maar aan de andere kant, hij heeft dan 10uur geslapen! Misschien wat minder dan gemiddeld, maar niet extreem weinig. De jongste hier heeft ook nooit langer geslapen, toen hij 's middags nog sliep. Hij ging 's avonds dan ook altijd 1 á 2 uurtjes later naar bed dan zijn broer. Nu hij 's middags niet meer slaapt, is hij qua uren meer gaan slapen. Toen sliep hij altijd ong. 10,5 á 11 uur op een dag. Nu slaapt hij zo'n 11,5uur aan één stuk...!

Hier word het tijd voor de lente/ zomer. De jongste is echt in korte tijd enorm gegroeid. Hij past zn winterkleren allemaal net wel/ net niet. Hij is net 3. Voor de zomer gaat hij het meest 104 (soms nog 98, soms 110) dragen, heeft maat 27 van schoenen. Weet niet hoelang hij is, weegt 18 kilo. Vind hem best groot.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mar 2013 14:17

654321 schreef:@
@Ajl; 5uur is erg vroeg, ben je dan zelf ook altijd al wakker, elke dag? Pfff.

Eingelijk wel. Soms horen wij hem rond 6 uur en dan hebben wij echt uitgslapen. De rest is dan ook ongeveer wakker, dus zo heel veel eerder is het dan niet. Op zich is het wel vroeg, maar het went ook. Wij staan nu bijna al 5 jaar lang rond 6 uur op en ik kan mij er echt niets bij voorstellen om tot 8 uur te slapen. Wij gaan wel regelmatig gewoon heel vroeg naar bed. Gisteravond deed ik de lampen om 21 uur al uit.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 mar 2013 15:28

Manoël wordt in augustus 3 en is 88 cm en heeft schoenmaat 22.. :lol: :lol: mensen schatten em vaak veel jonger, totdat hij zn mond opentrekt :mrgreen: :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 mar 2013 15:56

Wow dat is echt klein! Terwijl jullie toch beste wel lang zijn. Zijn de andere jongens ook kleiner?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 mar 2013 16:11

Milan is 125cm en Matteo 112,5cm ... Milan wordt in augustus 8 en Matteo in juni 6! zij zijn vrij gemiddeld volgens mij.. tenminste zo in de klas te zien..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 mar 2013 16:12

ik ben lang inderdaad.. 1,87 m en Tobias gemiddeld (1,77)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 mar 2013 16:26

Lengtes weet ik niet precies, maar Sylke zal van de zomer in maat 110 zitten, schoenmaat 26. Timon zit met broeken in 110, bovenkleding 116, schoenen 28. Beiden zijn ze zo'n 15 kg. Binnenkort is het weer kledingbeurs, dus komende week duik ik de kasten maar eens in om uit te zoeken wat ik in kan leveren en wat ik daarna weer nodig heb.

Speelgoed voor een tweejarige: Timon heeft toen speelgoedbeestjes gekregen, daar heeft hij erg veel mee gespeeld. Hij was verder heel druk met boekjes en puzzels, en rond die tijd begonnen ze het hier ook leuk te vinden om naar verhalencd's te luisteren.

Heeft iemand hier misschien een leuk cadeau-ideetje voor de juffen van Timon? Volgende week is het juffenfeest (kleuterjuffen vieren hier 1x per jaar gezamenlijk hun verjaardagen), en daar hoort natuurlijk een cadeautje bij, maar ik weet even niet zo goed wat...

Terug naar “Archief”