Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2012 20:10

hij krijgt als hij gaat slapen.. dus 1 keer overdag en 1 keer 's avonds.. en 's nachts nog. hoe vaak weet ik niet want dat regelt hij zelf :lol: :lol: :mrgreen:

pff maar die opmerkingen die je soms krijgt.. ik vind dat het lang genoeg geduurd heeft... het is wel tijd om te stoppen.. hij kan beter uit een beker leren drinken Nou dat kan hij wel hoor :mrgreen: je wilt em gewoon klein houden

enz enz..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2012 09:21

Sinds ik gestopt ben met de bv zijn eindelijk de billen van J dichtgegaan. Hij heeft er jammer genoeg wel littekens aan overgehouden :? Nu de spruw nog.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 16 jan 2012 10:43

@ trijntjejohanna; lekker doen wat jij wil!! Als jij je er goed bij voelt dan toch gewoon lekker doorgaan?! Andere mensen hebben er toch geen last van wat jij beslist?

@ ajl; ben je nog steeds niet van de spruw af?? Bibbers... Werkt die gentiaal violet niet want die had je toch wel in huis?

Voor de borstvoedingsexperts: Misschien een rare vraag maar is het 'gewoon' dat veel van jullie maar 1 borst geven???
Las bij vorige week ofzo dat jullie het hadden over blokvoeden en over 1 kant geven. Hier drinkt hij namelijk bij elke voeding beide borsten helemaal leeg en ik heb ook echt het idee dat hij het nodig heeft. Na 1 borst huilt hij net zolang tot hij de andere ook leeg heeft.
Verder vind ik het bv geven tot nu toe goed gaan; geen borstonsteking en nog geen spruw te zien. Echt fijn. Hopelijk blijft het zo goed gaan en doet hij het er goed op.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2012 11:16

ik gaf in het begin ook altijd 2 ... maar op een gegeven moment had hij genoeg aan 1.. nu soms krijgt hij nog wel 2

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 jan 2012 11:42

Ik geef er 9 van de 10 keer ook twee hoor. Schijnt ook wel beter te zijn vertelde het bureau.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2012 12:42

Ik gaf meestal 's morgens 1 borst, dan zaten ze goed vol. IN de loop van de dag gaf ik meestal 2 borsten.

@ juffiejuf spruw is nog steeds niet weg. Ik kook nu elke dag alle flessen uit en hoop dat het zo zal verdwijnen. Gentiaan violet heb ik wel gebruikt een paar dagen, maar ik vond een artikel in het Medisch Contact uit 2004 waarin aangegeven werd dat er aanwijzingen zijn dat het mogelijk kankerverwekkend zou zijn. Waarschijnlijk niet in kleine hoeveelheden, maar dat was voor mij reden genoeg om ermee te stoppen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 jan 2012 12:42

juffiejuf: bij de oudste gaf ik op een gegeven moment wel 1, maar nu krijgt R elke voeding beide kanten en heeft dat ook echt nodig! als M aangeeft dat hij na 1 kant nog honger heeft, gewoon de andere kant ook geven hoor. en als hij op een gegeven moment laat merken dat hij de 2e kant niet meer wil dan is het ook prima, geef je er gewoon 1.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jan 2012 13:09

AJL, hier was de Spruw ook niet gelijk weg, duurde ook nog wel een tijdje. Hij is nu denk ik iets van 3 weken er echt vanaf. Ik zelf heb het nog steeds. :(

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 16 jan 2012 13:17

@Juffiejuf: het is normaal om gewoon 2 kanten te geven: de ene leegdrinken en de andere als toetje. Bovendien stimuleer je op deze manier gelijk vanaf het begin allebei je borsten. Omdat ik al twee keer problemen had met overproductie ben ik bij de 3 gelijk maar 1 borst per keer gaan geven. En dat hielp gelukkig.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jan 2012 13:39

Ik had nogal snel last van overproductie (kolfde bij dochterlief op een gegeven moment een liter in 1 keer...), dus hier hadden ze aan 1 kant altijd meer dan voldoende. Als je productie meer dan voldoende is, kun je prima met 1 kant per keer toe, als je moeite hebt om de productie op pijl te houden zou ik zeker 2 kanten geven.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2012 13:45

Evelien schreef:AJL, hier was de Spruw ook niet gelijk weg, duurde ook nog wel een tijdje. Hij is nu denk ik iets van 3 weken er echt vanaf. Ik zelf heb het nog steeds. :(

Ik volgens mij ook. Ik merkte het toen ik J de vorige week nog een keer uit mn borst liet drinken om de harde stukken eruit te krijgen. Dat deed behoorlijk zeer en ik moest de hele voeding om mn tanden bijten. Wellicht verklaart dat ook wel deels zijn onrustige drinken.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 16 jan 2012 14:55

@ajl: als je zelf spruw hebt en je laat je kindje nog eens drinken is de kans groot dat dit de spruw in stand houdt... Is kolven ipv drinken geen idee?
Ik zal jouw opmerking over eventuele kankerverwekkende stoffen eens naar eurolac doorsturen. Ben wel benieuwd wat er van waar is. Gebruik je nu helemaal niets tegen spruw dan?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 16 jan 2012 15:08

Bedankt allemaal voor jullie meedenken! Last van overproductie heb ik totaal niet dus ik blijf dan voorlopig maar twee borsten aanbieden aan M.

@ haai; bizar 1 liter van 1 x kolven... Lijkt me erg lastig om last te hebben van overproductie.

@ max; laat je weten wat eurolac naar je terugstuurt over die kankerverwekkende stoffen?

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 16 jan 2012 16:36

@juffiejuf: Hieronder het antwoord dat Gonneke mij terugmailde. Dus niet iets om ongerust over te zijn, als ik dit zo lees.

Ja, dat klopt, maar alleen op dezelfde manier waarop ook kruidnagel en kaneel kankerverwekkend zijn: heel veel en heel geconcentreerd en heel vaak.
Bij normaal gebruik in een goede verdunning en met minimaal alcohol (beide maximaal 1%) is de kans dat het voor problemen zorgt uitermate klein, eigenlijk puur theoretisch.
Met vriendelijke groet,

Gonneke van Veldhuizen-Staas, IBCLC

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 16 jan 2012 17:46

@ max; Die Gonneke reageert wel lekker snel! Wel goed om te weten dat het verder geen kwaad kan bij kleine hoeveelheden.

Terug naar “Archief”