de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Maneah » 11 apr 2011 18:01

Dank jullie wel :) Ik denk dat 't nu wel goed gaat komen, hehe!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steenblokkiaan » 06 mei 2011 23:30

Met eerbied gesproken, maar ik denk dat God zich verslikt als hij leest over jullie pilslikgedrag, alhoewel, hij weet wat van zijn maaksel is te wachten, maar dat deze berichten op refoweb te lezen zijn, getuigt niet alleen van een heel slechte smaak, maar ook van een afgruwelijke goddeloosheid, want wereldgelijkvormigheid. Een christen is niet alleen christen buiten bed maar ook in bed. God opent en sluit de baarmoeder en een man moet met verstand bij zijn vrouw wonen. Ga het maar eens proberen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2011 08:27

steenblokkiaan schreef:Met eerbied gesproken, maar ik denk dat God zich verslikt als hij leest over jullie pilslikgedrag, alhoewel, hij weet wat van zijn maaksel is te wachten, maar dat deze berichten op refoweb te lezen zijn, getuigt niet alleen van een heel slechte smaak, maar ook van een afgruwelijke goddeloosheid, want wereldgelijkvormigheid. Een christen is niet alleen christen buiten bed maar ook in bed. God opent en sluit de baarmoeder en een man moet met verstand bij zijn vrouw wonen. Ga het maar eens proberen.

Ga alsjeblieft naar een ander forum. En loop niet zo uit je nek te kramen. ](*,)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 mei 2011 13:01

steenblokkiaan schreef:Met eerbied gesproken, maar ik denk dat God zich verslikt als hij leest over jullie pilslikgedrag, alhoewel, hij weet wat van zijn maaksel is te wachten, maar dat deze berichten op refoweb te lezen zijn, getuigt niet alleen van een heel slechte smaak, maar ook van een afgruwelijke goddeloosheid, want wereldgelijkvormigheid. Een christen is niet alleen christen buiten bed maar ook in bed. God opent en sluit de baarmoeder en een man moet met verstand bij zijn vrouw wonen. Ga het maar eens proberen.

Steenblokkiaan, geef jij dan maar het goede voorbeeld en wees een christen in je reacties. Dat betekend allereerst aan je hoogmoedigheid werken. Daarna mag je beter Bijbels onderzoek doen naar de ware betekenis van wereldgelijkvormigheid.
1 Kor 13,1
Al zou ik de talen van de mensen en van de engelen spreken, maar ik had de liefde niet, dan zou ik klinkend koper of een schallende cimbaal zijn geworden.

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steenblokkiaan » 07 mei 2011 17:10

Ga alsjeblieft naar een ander forum. En loop niet zo uit je nek te kramen. ](*,)[/quote]

Een beetje vriendelijker kan ook wel. Als jij ongevoelig bent voor elk argument, heb je hier zelf niets te zoeken. Ik pas mijn mening niet aan jouw menstruele cyclus aan als je begrijpt wat ik bedoel. Dat heeft niets met hoogmoed te maken, zoals sommigen onder u denken. Ik heb wel veel moeite met vrijgevochten vrouwen die zich uitgeven voor refo maar zonder schaamte uit de verboden snoeppot grijpen. Je weet - behoort te weten - dat de pil zonder medische noodzaak uit den boze is. Dus ga jezelf maar eens lopen schamen. Ik doe dat al voor jou.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 07 mei 2011 17:24

Een beetje vriendelijker kan ook wel. Als jij ongevoelig bent voor elk argument, heb je hier zelf niets te zoeken. Ik pas mijn mening niet aan jouw menstruele cyclus aan als je begrijpt wat ik bedoel. Dat heeft niets met hoogmoed te maken, zoals sommigen onder u denken. Ik heb wel veel moeite met vrijgevochten vrouwen die zich uitgeven voor refo maar zonder schaamte uit de verboden snoeppot grijpen.

Je moet eens in de concordantie het woordje "bemoeial" opzoeken, zal je schrikken
denk ik.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steenblokkiaan » 07 mei 2011 18:38

Bemoeial? Je bedoelt dat ik niets over andermans gedrag mag opmerken, ook al is dat zondig gedrag? Je zou er beter aan doen aan het Woord te gehoorzamen dan je te gedragen als een vreemde vrouw.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mei 2011 18:49

het gaat er denk ik om, steenblokkeriaan, dat je je mening als feit brengt, en dat kan irritatie opwekken. Want ik ben zeer overtuigd Christen, ga zelfs naar een reformatorische kerk, ben geen refo in de spreekwoordelijke zin van het woord, maar ben niet tegen het gebruik van de pil. Dus daaruit blijkt maar weer dat jouw mening een mening is en de mijne ook. Al stond er nou letterlijk in de Bijbel dat de pil niet mag, dan had je gelijk, maar, helaas, staat dat er niet, en heb je het meteen over interpretatie van het Woord, en dus ook over meningen i.p.v. feiten
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mei 2011 18:52

Steenblokkiaan is een man, neem ik aan. Je zou er maar mee getrouwd zijn :shock:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steenblokkiaan » 07 mei 2011 18:59

Hoe iemand argument is aan die persoon. Als moralist heb ik een bepaalde redeneertrant, maar dat legitimeert niet dat elke reactie hier op de man wordt gespeeld. Gelukkig ben ik een man ja en geen vrouw. Ik behoor liever tot het sterke geslacht. Maar toegegeven; ik heb een zwak voor het zwakke geslacht.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 mei 2011 19:06

Volgens mij heb jij een heel vreemde houding richting vrouwen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 07 mei 2011 19:20

Bemoeial? Je bedoelt dat ik niets over andermans gedrag mag opmerken, ook al is dat zondig gedrag? Je zou er beter aan doen aan het Woord te gehoorzamen dan je te gedragen als een vreemde vrouw

Steenblokkiaan er zijn nou eenmaal zaken in iemands leven die niemand wat aangaan,
waar men zelf persoonlijk verantwoordelijk voor de keuze is.
En om dat zonde te noemen vind ik wel heel ver gaan,...in de Bijbel gelezen?..of kom je
met je eigen konkluzie?
En wat een rare opmerking "je te gedragen als een vreemde vrouw"
Ook vind ik je opmerking heel veelzeggend " ik ben een man maar heb een zwak voor
het zwakke geslacht" dat is niet echt zoals je het boven noemt "gehoorzaam aan het Woord"
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 mei 2011 19:27

God verslikt zich niet. Als jij een probleem hebt met het pilslikgedrag van SOMMIGE vrouwen, moet je dat gewoon aangeven met argumenten. Ik ben zelf (als vrouw) ook tegen het slikken van de pil, maar voor MEZELF en kan niet in het hart van een andere vrouw kijken. Als zij meent een reden te hebben voor dit slikken, dan zij dat zo. Ik kon het niet, maar ik ken wel voorbeelden waarbij ik het ook zou doen. Zoiets moet je per persoon bekijken. Om welke reden ?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 mei 2011 19:31

Kunnen wij vrouwen er wat aan doen dat we ons op sommige gebieden wel moeten vrij vechten meneer Steenblokiaan? In het verleden is helaas maar teveel gebleken dat er teveel mannen waren/zijn die hun belofte: 'met verstand bij hun vrouw te liggen' niet serieus nemen & hun vrouwen (met eerbied gesproken) soms niet beter behandelden als een broedkip.
Sorry, dit moest er even uit.

Daarnaast als je de pil afkeurt, keur dan de pil niet af maar anticonceptie in totaal. Want hoe dan ook: alle vormen van omgaan met vruchtbaarheid is anticonceptie.

Daarnaast wilde ik het volgende nog even opmerken: ik weet niet of je het hele topic hebt gelezen, maar als je het wel hebt gedaan dan is het alsnog merkwaardig dat je onze medeforummers zo fel kunt veroordelen. Want heel veel schrijvers in dit topic hebben niet verteld dat zij de pil slikken ten doel een zwangerschap uit te sluiten. Jij kan dat dus niet weten, dus heb je het recht niet hun op die grond te veroordelen.

Nu ben ik snel weg hier, want ben helemaal geen pilslikker 8)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mei 2011 20:09

En er zijn vrouwen die in no-time zwanger worden. Nu is dat waarschijnlijk de eerste paar keer niet zo'n ramp, maar je moet er ook maar positief tegenover staan en het aankunnen om elk jaar of elke 2 jaar een kind te krijgen. Buiten het feit dat het meestal lichamelijk voor een vrouw topzwaar is, is het ook nog eens de vraag of het tegenwoordig financieel is op te brengen.

Ik ben dolblij met de mogelijkheid van de pil. Ik slik hem momenteel ( door zwangerschap) niet, maar zal na de bevalling zeker weer met anticonceptie beginnen. Anders zal volgend jaar zeer waarschijnlijk nr 4 zich aan gaan dienen 8)

Terug naar “Archief”