Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2008 21:36

christien schreef:
Evelien schreef:ik MOET woensdag weer werken of ik ziek ben of niet... ik moet van m'n teammanager. :shock: Dan maar gaan werken he.

Wat gek evelien. Wat heb je precies?
Volgens mij kan hij jou niet verplichten om te komen werken,
dat moet toch een arbo arts bepalen?
Succes meid.

k heb gehoorgangontsteking (ik heb daar penecilinekuur voorgekregen waar ik nogal beroerd van ben, nu heb ik oordruppels met een antibiotica erin en ik merk dat het wel helpt) maar de oorpijn is gewoon niet weg te werken met pijnstillers... dus ik verga van de pijn. Het gaat op dit moment redelijk en het is uit te houden. Maar ik ben nog zo slap als een vaatdoek. Maar ik ga het woensdag wel proberen. Het is en blijft vervelend.

Ik kwam er pas achter (op aandringen van m'n vriend) dat ik bij m'n vorige werkgever (thuiszorg) bijna 3 euro meer verdien (per uur) dan waar ik nu werk. Ik dacht dat zoiets landelijk geregeld was/is. Maar er zit dus wel verschil in.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 sep 2008 21:40

Evelien schreef:
christien schreef:
Evelien schreef:ik MOET woensdag weer werken of ik ziek ben of niet... ik moet van m'n teammanager. :shock: Dan maar gaan werken he.

Succes meid.

k heb gehoorgangontsteking (ik heb daar penecilinekuur voorgekregen waar ik nogal beroerd van ben, nu heb ik oordruppels met een antibiotica erin en ik merk dat het wel helpt) maar de oorpijn is gewoon niet weg te werken met pijnstillers... dus ik verga van de pijn. Het gaat op dit moment redelijk en het is uit te houden. Maar ik ben nog zo slap als een vaatdoek. Maar ik ga het woensdag wel proberen. Het is en blijft vervelend.

Ik kwam er pas achter (op aandringen van m'n vriend) dat ik bij m'n vorige werkgever (thuiszorg) bijna 3 euro meer verdien (per uur) dan waar ik nu werk. Ik dacht dat zoiets landelijk geregeld was/is. Maar er zit dus wel verschil in.

Maar het is toch gek dat een manager zegt dat je moet komen werken?
Volgens mij mag hij dat helemaal niet.
Beterschap in ieder geval.

Loon is geregeld via je CAO en het kan idd verschillen omdat je nu onder een andere CAO kan vallen, ook ervaring enz is van toepassing, en soms volgens mij hoe lang je bij een werkgever werkt.

Zo zijn wij als afdeling in het verpleeghuis ingedeeld in 40 ipv 35. Als je gediplomeerd bent tenminste dus ik merk er niks van. Omdat wij meer te maken hebben met agressie enz.

Morgen mag ik bellen naar de teamleidster, ik ben nu al zenuwachtig eigenlijk toch wel gek, omdat ik de uitslag ongeveer wel weet.
Maar toch blijft het spannend omdat er wel over je ´toekomst´word beslist. brrr.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 sep 2008 21:44

itsmexx schreef:
kwebbel schreef:
itsmexx schreef:
kwebbel schreef:Ik moet voor een beoordeling de visie van het verzorgen kunnen benoemen. Help, wie helpt ?!?!

Kheb het zelfde probleem!!

Heb je dan een beoordelingsgesprek, kwebbel?
gehad :wink: (geslaagd overigens!) en ik kon het eigenlijk niet zo goed benoemen, ik weet hoe of wat maar ik ben slecht in benoemen.

Gefeliciteerd!
Tjah ik heb hem van de week en op mn tussenevaluatie werd er gezegd dat ik dat moest vertellen op mijn eindgesprek...dus nu zit ik me suf te piekeren hoe en wat ik ga zeggen :?

Ik zal 'm morgen ff intikken! Heb 'm hier liggen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 sep 2008 22:24

Ik red het in principe altijd om na mijn dienst naar de kerk te gaan. Ik werk tot 3 uur, en op zondag is het altijd rustig, dus red ik half 5 prima.
Maar als ik echt doodmoe ben na mijn werk ga ik sowieso niet. Dan heb ik er eigenlijk niets aan.

Wel vreemd hoor, vandaag waren we met 3 meiden van 22 jaar op de groep, een invaller, een stagiaire en ik. En ik ben dan dus degene die alles moet regelen, en aan de invaller en stagiaire uit moet leggen. En de stagiaire feedback moet geven. Ik heb eerlijk gezegd dat ik dat best lastig vind, omdat de andere 2 zelfs ouder zijn dan ik.
De stagiaire had me, gelukkig, wel wat ouder geschat. Maar ik vind het nog steeds moeilijk. Normaal gesproken zijn stagiaires 20, dat is toch net iets makkelijker gevoelsmatig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2008 05:19

christien schreef:
Evelien schreef:
christien schreef:

Succes meid.

Maar het is toch gek dat een manager zegt dat je moet komen werken?
Volgens mij mag hij dat helemaal niet.
Beterschap in ieder geval.

Loon is geregeld via je CAO en het kan idd verschillen omdat je nu onder een andere CAO kan vallen, ook ervaring enz is van toepassing, en soms volgens mij hoe lang je bij een werkgever werkt.

Zo zijn wij als afdeling in het verpleeghuis ingedeeld in 40 ipv 35. Als je gediplomeerd bent tenminste dus ik merk er niks van. Omdat wij meer te maken hebben met agressie enz.

Morgen mag ik bellen naar de teamleidster, ik ben nu al zenuwachtig eigenlijk toch wel gek, omdat ik de uitslag ongeveer wel weet.
Maar toch blijft het spannend omdat er wel over je ´toekomst´word beslist. brrr.

De CAO-thuiszorg is toch overal het zelfde?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 09 sep 2008 07:28

Net als eerste gebeld naar de teamleidster over of dat ik mag blijven omdat ze gister een gesprek daar over had met de regiomanager.

En ik mag blijven na diplomering!!!!! \:D/ :mrgreen:
Ik ben echt super blij. Heerlijk

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 sep 2008 08:34

Gefeliciteerd, christien!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 sep 2008 08:40

LeChat schreef:Gefeliciteerd, christien!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 sep 2008 08:40

Mooi Christien, gefeliciteerd!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 sep 2008 08:42

gefeliciteerd!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 sep 2008 09:43

Gefeliciteerd Christien!

Al is een CAO hetzelfde, dat betekent niet dat je overal hetzelfde verdiend.
Bij de instelling waar ik werk is het heel moeilijk om externe mensen te werven. Om de eenvoudige reden dat ze bij ons 5 schalen lager betalen dan bij de buurman psychiatrie. Daar knappen mensen op af.
Een instelling kiest zelf in welke schaal hij uit laat betalen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 sep 2008 10:14

Nou, dat ligt aan het soort CAO: vaak staat daar nauwkeurig in beschreven met hoeveel werkervaring/opleiding je in welke schaal komt, maar men kan wel schuiven door iemand in de laatste trede v/e bepaalde schaal te laten beginnen i.p.v. in de 1e ofzo.
Ook is er verschil tussen zgn. minimum-cao's en -ik noem het maar even- 'verplichte cao's': de lonen in een minimum-cao zijn het minimale wat de werkgever moet betalen, in die andere soort cao's mag je niet naar beneden én niet naar boven afwijken van de lonen in de cao.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2008 11:36

Ik ga vanmiddag eens infomeren of ik weer bij de thuiszorg terug kan waar ik voorheen heb gewerkt. Heel de sfeer is anders dan waar ik nu werk. Contact met teammanager etc. Dus ik ben benieuwd.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 09 sep 2008 21:38

Bedankt allemaal, ik ben er zelf ook ontzettend blij mee.
Nu nog eerst even m´n opleiding af maken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 sep 2008 08:53

Dat komt nu zeker wel goed, toch? :)

Terug naar “Archief”